Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 5 |
| Inloggade | 9 |
Mobilspel
| Pågående | 18 984 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-01-06 21:48 | |
![]() | bäbis tror inte man ska ta det så bokstavligt,någon hund psykolog vet nog svaret | |
| Dyslekso | 2012-01-06 21:49 | |
![]() | "Harlort mm. betraktar hon som snacks." Tack Minta. :) | |
| otaxam | 2012-01-06 21:52 | |
![]() | Det är en myt att hundar rullar sig i skit för att dölja sin egen doft. | |
| tinaol | 2012-01-06 21:57 | |
![]() | Innan man köper hund så läser man på ! | |
| marmeladov22 | 2012-01-06 21:57 | |
![]() | så otacksamt lyssna på mouche | |
| marmeladov22 | 2012-01-06 21:58 | |
![]() | och se till er själva hundens beteende avspeglar ert eget Äter ni också "skit"? Är ni ostyriga och skälliga personer? börja iaktta dig själv och ändra ditt beteende, så ska ni få se på andra bullar och framförallt lösningar | |
| anka_i_potta - Ej medlem längre | 2012-01-06 21:59 | |
![]() | jag vet en hund som brukar gnida sig mot sin mattes handduk så att hunden luktar schampo sen. Hellre det än bajs. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-01-06 22:00 | |
![]() | jag är vegetarian skulle aldrig livet äta Gädda,nada rulla mig i skit,marmeladov då | |
| marmeladov22 | 2012-01-06 22:01 | |
![]() | Det är en holistisk syn på det hela. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-01-06 22:02 | |
![]() | ajaha,me vi spårar inte ur nu.en sådan blandning på hund behöver ett chok med huvud gympa,spårning och så | |
| marmeladov22 | 2012-01-06 22:03 | |
![]() | tiitti jag spårar vart jag vill tack | |
| Lilla Busan | 2012-01-06 22:15 | |
![]() | Att hundar äter andra hundars skit beror ofta mer på att hunden som skitigt har taskig matsmältning vilket gör att sktet i sig smakar som fodret den hunden ätit.. Dvs det är inte skitet som hunden vill åt utan smaken.... Att sätta munkorg för att hunden äter skit bevisar enbart på okunnighet o att du inte klarar av hunden som sådan.. För problemet kvarstår ju sen då du tar av munkorgen o du har inte alls arbetat på det bakomliggande problemet genom att sätta munkorg... Mitt råd är istället, med tanke på det tankesätt du har, att göra dig av med hunden o skaffa ett mjukisdjur ;-) En hund med dem korsningarna behöver flera flera timmars motion o huvudaktivitet per dag för att må bra.. Den är absolut inte gjord för enstaka promenader o soffpotatisliggande typ.. Att ryta åt hunden o hålla kort koppel är inte heller rätt sätt att komma underfull med problemet , nej arbete o att visa att du är ledaren är det enda som hjälper.. Du måste i alla lägen vara ledaren oavsett det handlar om promenad, träning, mat, bajsätare, o hemma.. Vi älskar alla våra hundar men bara fär att man gosar med dem inomhus betyder ju ej det att dem skall kunna göra som dem vill ute.. Jag hoppas för din skull att det löser sig.. Men det är du som måste jobba på dig själv o ditt ledarskap otroligt mycket innan det kommer vara okej .. Att hussen klarar allt utn problem beror helt enkelt på att för hunden är han den självklara ledaren medans du ligger under i rang hos hunden .. En annan tanke som slår mig är Hur tror du omgivningen skulle se på en hund av dessa raser då den kommer med munkorg???? Jag vill tro att folk skulle tro den är ilsken o bitsk o den skulle säkerligen skrämma slag på folk.. Lycka till med allt.. Kramen | |
| marmeladov22 | 2012-01-06 22:16 | |
![]() | Busan då: "Mitt råd är istället, med tanke på det tankesätt du har, att göra dig av med hunden o skaffa ett mjukisdjur" haha men faktiskt GÖR något, gå en kurs eller så. | |
| malman | 2012-01-06 22:23 | |
![]() | hej jag är lat och orkat inte läsa allt så det kanske är någon som redan skrivit detta. men men om hunden äter bajs så är det oftast näringsbrist, jag har lärt mig att man kan mosa banan och lägga i matskålen för banan innehåller just det ämnet som hunden troligen saknar. sen är det lite samma konsistens som bajs. blir det inte bättre ring en veterinär och kolla om ni kansle ska komma in och göra ett blodprov så ni får se vad och om något saknas. skrik inte på hunden den försöker bara tala om att något är fel. sen är det bara bra att gå kurser ibland så man lär sig förstå varandra | |
| Lilla Busan | 2012-01-06 22:28 | |
![]() | Malman är större chans att det beror på att hunden som bajsat har taskig ämnesomsättning vilket gör att bajset smakar precis som maten som hunden som skitit ätit.. Marmeladov22, det är nog min standardsvar till folk som inte har koll på sina djur över små enkla saker. Låter hårt kanske men kan bli så trött på folk som tror att hundarna är bäbisar o människor osv.. Djur är djur men det betyder inte att man inte lskar dem för det ju ler kram | |
| rajden | 2012-01-06 22:28 | |
![]() | Med tanke på att så mycket smakar skit kanske det inte är så konstigt.. OBS-Buskis=) | |
| Lilla Busan | 2012-01-06 22:29 | |
![]() | Menade såklart Älskar dem i sista meningen skratt Rajden skratt | |
| angelicarund | 2012-01-06 22:39 | |
![]() | Skaffa en sele till hunden istället för vanligt koppel alternativt finns typ en munkorg i tyg som är till för att träna upp hundar att sluta dra, den vrider på huvudet vilket hunden tycker är läskigt. Ge godis när hunden lyder skäll inte när den är olydig d.v.s ignorera dåligt beteende och beröm det positiva ungefär som att fostra barn! Att hunden käkar bajs är b-vitamin brist finns tabletter att köpa. Lycka till!!! | |
| Lilla Busan | 2012-01-06 23:08 | |
![]() | Angelica det behöver inte alls betyda att hunden har vitaminbrist... | |
| angelicarund | 2012-01-07 00:01 | |
![]() | Nej, men det är den vanligaste orsaken fick jag besked från veterinären när min hund gjorde så. Men visst det kan säkert vara andra orsaker. Men det är väl värt att testa? Jag menar inte så mycket pengar att slänga ut och hunden brukar tycka om b-vitaminer. | |