Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 51 |
Mobilspel
| Pågående | 19 119 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| henrik_l | 2012-02-02 22:21 | |
![]() | lite surt om man åker dit bara. hörde att vlan eller vad det nu kallas ska vara hyfsat säkert :P | |
| Hillegnu | 2012-02-02 22:29 | |
![]() | "Vilse i piratkopiering" rubriken talar inte direkt för att trådskaparen inte skulle vara medveten om att det olagligt... | |
| slånbär | 2012-02-02 22:36 | |
![]() | Hillegnu.TS påstår väl heller inget annat än att han/hon är medveten om detta? Frågar nog mer för att INTE göra nåt olagligt eftersom det inte är helt enkelt att förstå alla olika metoder som finns att tillgå i intenetdjungeln. Jag har heller ingen bra koll på sånt där utan frågar mina tonåringar för dom har stenkoll. | |
| Hillegnu | 2012-02-02 22:42 | |
![]() | Olika metoder för piratkopiering som är laglig? ALL piratkopiering är olaglig det är därför det heter just piratkopiering | |
| exotica | 2012-02-02 23:18 | |
![]() | Hillegnu: Vilse i piratkopiering talar just om jag inte känner till så mycket om det...och om du läser vidare står det att jag inte vill göra något olagligt....så då talar det sitt tydliga språk att jag inte har en aning vilka är olagliga eller inte...visste inte att alla är det...men nu vet jag det!! | |
| Mindymoo | 2012-02-03 01:19 | |
![]() | Heja exotica! Moral är omodernt, tror jag. Jag blir utskrattad av vissa vänner när jag inte vill ladda ner musik eller filmer olagligt. | |
| Skblole | 2012-02-03 04:02 | |
![]() | Känner igen mig i det Mindymoo. :) Inte för att det är olagligt då utan för att jag tycker det är fel att stjäla. | |
| groenmeyer | 2012-02-03 05:43 | |
![]() | köpa på typ itunes är ju jäkligt billigt med tanke på att man bara köper de låtarna man vill ha istället för hela skivor med 75% skitmusik. | |
| ezye - Ej medlem längre | 2012-02-03 07:12 | |
![]() | Jag kör med Grooveshark, helt gratis och man slipper reklam. Möjligen inte lika bra ljudkvalite som Spotyfy, bedöm själv. Sen det här med att ladda hem, olagligt jo, men finns väl inte många yrken där man ändå tjänar stoora pengar än som artist. Men jag har kanske fel? | |
| Monamie86 | 2012-02-03 07:20 | |
![]() | spotify är klart bäst helt enkelt, jag betalar 99kr/mån och jag utnyttjar det till MAX, men helt seriöst... halva sverige laddar ju ner musik "olagligt", det är ju samma resonemang som när man "spelade in" musik från radion... snodde man inte låtarna då med utan att betala??? Tekniken som går framåt bara. Men personligen kör jag spotify bara för att det är så satans smidigt! och det mesta finns där! :) | |
| ezye - Ej medlem längre | 2012-02-03 07:38 | |
![]() | Ja det har du rätt i Monamie, man spelade in och snodde då med! Men då var det inte en massa röster som höjdes för det, tror att moraltanterna/gubbarna har blitt fler! Men vad menas eg med streama? | |
| groenmeyer | 2012-02-03 07:44 | |
![]() | man betalar för radio/tv så det är inte stöld (jag betalar iaf) | |
| Jöhnk | 2012-02-03 16:57 | |
![]() | sv.wikipedia.org/wik.../S treaming | |
| Birgerkung - Spelvärd | 2012-02-03 20:37 | |
![]() | Hej, jag undrar om det finns något lagligt sätt att råna banker. Jag menar, man vill ju inte göra något som man inte får. | |
| Lill-IT | 2012-02-03 20:38 | |
![]() | Birgerkung:) | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2012-02-03 20:38 | |
![]() | BK :D | |
| baciken - Ej medlem längre | 2012-02-03 20:47 | |
![]() | Fjant. Man ska inte göra sig rolig på någon annans bekostnad | |
| henrik_l | 2012-02-03 21:00 | |
![]() | jag skulle lätt råna en bank om jag visste jag skulle klara mig :P | |
| mrperfect | 2012-02-03 22:05 | |
![]() | Jag skulle aldrig råna en bank oavsett händelseutveckling, jag har känsla för att mitt är mitt och ditt är ditt och at tjag sätter mig in i brottsoffrens situation. Det är fullkomligt förkastligt att resonera på det viset du gör henrik_l !!! En minsta gnutta rättspatos måste man vara utrustad med för att samhället inte skall urarta. det är just för at det finns personer som helt struntar i följderna för både sig själv och andra som det förekommer brott. Tillfället gör tjuven som man säger, fast då det gäller rån så skapar brottslingarna själva tillfället. | |
| bomah - Ej medlem längre | 2012-02-03 22:14 | |
![]() | "Jag har svårt för att tro att nyaste inspelningen av Beethoven femma skulle vara laglig at ladda ner." Klassisk musik av de gamla mästarna är "gratis". | |