Spelrum
Giraffen36
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
22
Inloggade59
Mobilspel
Pågående19 027

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Cardis2012-02-03 14:14
Antal inlägg: 373

Då finns det ingenting som stoppar

malman2012-02-03 14:16
Antal inlägg: 1457

okej för det är ju konstigt om det blir så att pappan till ronja börjar bråka om 1 år eller så, då måste det ju vara han som måste flytta och inte jag. för då har ju ronja rotat sig, men enligt min kompis kan pappan till barnet kräva att jag flyttar ner igen

Gautama2012-02-03 14:19
Antal inlägg: 6854

Absolut inte, enligt din kompis låter det ju som att pappan är den som bestämmer?
Har ni väl flyttat och han har godkänt det kan han inte komma i efterhand och kräva någonting alls. Oroa dig inte, jag är helt säker på min sak.

grönöga - Ej medlem längre2012-02-03 14:20
Antal inlägg: 5570

Om han börjar "bråka" länge fram så är situationen en helt annan. Han visar idag ett relativt "ointresse" för att spendera tid med och ta ansvar för sin dotter(går utefter vad du skrivit/uttryckt i andra trådar här i forum). Vid en eventuell framtida konflikt så är det då ett beteende han i första hand måste förklara...

grönöga - Ej medlem längre2012-02-03 14:21

Se på den kommande tiden som något ljust och bra för dig och Ronja. Använd din energi till positiva tankar nu. :) *kram*

malman2012-02-03 14:24

ja han är inte jätte intresserad, jag blev bara SÅ RÄDD att de ska komma och ta Ronja från mig för en sådan liten sak. sen kan jag hålla med om att det är långt att åka och det kommer kosta massor. Men jag mår bättre av att vara hos min familj och vänner så då får jag ta den smällen.

varför ska vi bo här nere när det inte finns något vidare intresse som det är.

Det är första barnet och jag är bara 24år så jag är lite oerfaren och söker hellre hjälp och kollar runt lite än att bara göra och få en massa problem

grönöga - Ej medlem längre2012-02-03 14:27

Du är den som är Ronjas fasta, trygga punkt. Hon behöver att du mår bra för att du ska kunna vara allt det hon behöver. Försök att inte fästa för stor betydelse vid vad alla andra säger och tycker. Ge dig själv chansen att känna efter så vet du vad som är rätt för er.

slånbär2012-02-03 14:43
Antal inlägg: 5539

Malman-du kan lugnt flytta. Se till att ni skriver papper på att han godkänner det hela så du har något att hänvisa till OM han skulle börja krångla i framtiden. Man vet ju aldrig. Och du flyttar ju inte jättelångt heller, 2,5 timme är ju inte så långt-det finns dom som bor på andra sidan jordklotet. Du gör absolut helt rätt som flyttar hem till tryggheten igen speciellt om du saknar och behöver ditt sociala nät. Du kan också alltid framhålla dina möjligheter att få jobb istället för att vara arbetslös vid en ev framtida konflikt. Du fixar det här -nema problema.

Ami19742012-02-03 14:43
Antal inlägg: 114

Skriver han på att han godkänner flytten, så kan han inte göra något sen. Då har han ju godkänt den. Lycka till och hoppas umgänget kommer att fungera.
Lyssna på vad grönöga säger.

le-lou2012-02-03 14:45
Antal inlägg: 17500

Nu vet inte jag hur långt det är mellan städerna, men jag tycker i samtliga fall att man bör ha barnet som utgångspunkt i alla lägen. Barnet behöver och har rätt till bägge föräldrarna och flyttar man väldigt långt bort, så kan det innebära en omöjlighet för den ene föräldern att ha ett umgänge med barnet.
Riktar mig inte särskilt mot dig nu Malman, har suttit i samma sits men jag tycker allmänt att ibland så går tendenserna åt att folk tänker mer på sig själva än på barnen i seperationsammanhang.

Birgerkung - Spelvärd2012-02-03 14:56
Antal inlägg: 2392

Vänd dig till socialtjänsten i din kommun. Familjerätten där kan ge dig bra svar på dina frågor.

Skriv inte så här öppet på nätet om dig och din dotter, och speciellt inte med namn och ort utsatt. Det du skriver här kommer att finnas kvar. Du borde tänka på din egen integritet, men framför allt på hennes.

malman2012-02-03 14:56

den ända fördelen med att han ligger ute och jobbar är ju att ronja aldrig haft pappa hemma på veckorna så för henne är det inte så konstigt att han och jag inte bor ihop

slånbär2012-02-04 12:47
Antal inlägg: 5539

Le Lou jag tycker det är olika från fall till fall.man måste ju se till orsaken till flytten. Är det egoistiskt att vilja flytta dit där man har familj och vänner och chans till ett arbete eller ska man bo kvar på ett ställe där man under mesta tiden varit helt ensam med barnet, inte har något socialt nät, pappan hemma endast på helgerna och inget jobb. I ett sånt fall så måste ju vardagssituationen för föräldern som har den mesta omsorgen om barnet vara viktigare än att umgänget med pappan funkar dom få gångerna han finnas i närheten. Då får väl han åka dit och träffa barnet istället för att åka hem om han ändå är hemma så sällan(nu är det ju ett litet barn vi talar om också) när barnet är större får han väl hämta henne för helgumgänge. Blrit ju ingen större skillnad mot nu som det verkar.

Malman- angående det Birgerkung skrev så kan du be en värd ta bort hela tråden om du tycker att det känns riskabelt att den finns här. Jag håller med honom om att det kan vara dumt att lämna ut så mycket detaljer när du finns med namn och foto och allt för vem vet vilka som spelar och läser här. Vi en ev konflikt så kan detta vara negativt för dig. Jag skulle be om att få den borttagen i alla fall.

Bitte - Administratör2012-02-04 12:56
Antal inlägg: 24199

Även jag håller med Birgerkung och slånbär

Bitte

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?