Spelrum
Giraffen24
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
20
Inloggade44
Mobilspel
Pågående19 235

Forumkategorier

Användare Inlägg  
125478 - Ej medlem längre2012-04-21 20:57
Antal inlägg: 8332

Som sagt, en bransch som folk kan tjäna kosing i...

ttiittii - Ej medlem längre2012-04-21 21:11
Antal inlägg: 37631

jag var så grym så jag frågade vad syftet med has föreläsning var,att få folk att komma till insikt svarade han då,jag frågade insikt om vad?han svarade att indigobarn är födda före 87 och dom andra var kristallbarn,adhd aspberget toretts och liknande var idigobarn med egenvilja,och han bad någon komma fram och säga sitt namn sen skulle personen ljuga och säga att hon var kungen sen skulle hon säga att hon älskade sin sjuka nacke så skulle hon bli frisk i sin nacke,dom kanske var 15 stycken och dom tyckte det var bra,på det cafet har dom varit för sista gången

Incidental - Ej medlem längre2012-04-21 21:24
Antal inlägg: 7958

Men gu å

marmeladov222012-04-21 21:26
Antal inlägg: 4211

fin bild bitte

Mindymoo2012-04-22 01:57
Antal inlägg: 1743

Himla starkt av dig ttiittii - både att gå dit och att bråka och avslöja honom!

mrperfect2012-04-22 02:01
Antal inlägg: 11437

vilket jäkla tugg .. :(

Hinken76 - Ej medlem längre2012-04-22 02:25
Antal inlägg: 1194

Inte mer vansinnigt än religion i mitt tycke.

ttiittii - Ej medlem längre2012-04-22 08:24

jag ville inte vara där jag jobbade på cafe den dagen för att hon som skulle jobba höll på att flytta,och det var tur för dom för hon slutar aldrig,grejen är att dom säger att diagnoser inte finns och att medicinera är fel,fel för vem, jo för att medicinen är giftig,dom som var här hade adhd eller andra diagnoser många var döva och det fans en teckentolk,men mediciner är till för barnens bästa.det värsta är att dom som precis fått barn med diagnos adhd kan gogla upp dom och tro på detta,karn var ful hade ingen carisma var barfota inne på cafe,vist får man se ut hur som,men att vara barfota på ett cafe vad skulle hälsovårdsnämden sagt om dom kommit, all religion är skapad av människor och religion kanvara mer en vansinig

Birgerkung - Spelvärd2012-04-22 10:00
Antal inlägg: 2392

Det som skiljer detta från de flesta religioner är det kostar enormt mycket pengar. Minst 1000 kr per timme verkar det kosta att gå till en "auraförmedlare". Det finns även långa kurser som pågår i flera dagar, med samma höga timkostnad. Och sedan tillkommer olika böcker och annat som man förväntas köpa via deras hemsidor.

Man riktar sig till människor som mår dåligt, tar deras pengar och lovar att de ska bli lyckliga. Inte sympatiskt.

le-lou2012-04-22 10:13
Antal inlägg: 17500

samma sak med seanser. vår tids skojare.

Måns_E2012-04-22 10:47
Antal inlägg: 12028

Tänk att man kan hitta på så mycket dumt trams, och att folk går på det!

Att oupplysta bondmoror på 1600-1700-talet inte kunde förstå bättre är ju en sak. Men idag, vilket jäkla dravel.

lamaglama2012-04-22 11:00
Antal inlägg: 439

There´s a sucker born every minute, som PT Barnum tycks ha låtit bli att säga.

ttiittii - Ej medlem längre2012-04-22 17:41

han talade om att man skulle programera sin ande,och jag frågade honom hur och an bara svamlade osamanhängande,jag undrar om någon vet vilka dom är?om det är saintologirörelsen eller vilka?

Birgerkung - Spelvärd2012-04-23 00:05
Antal inlägg: 2392

Auratransformation är ett påhitt av en dansk kvinna vid namn Anni Sennov. Hon har registrerat varumärket "Auratransformation" och det innebär att hon kan styra hur det används och ta betalt för det. De som sysslar med detta har gått i skola hos henne, eller hos någon av hennes "elever". Det är alltså snarare ett företag än en rörelse, kyrka eller livsåskådning. Det finns spritt över hela Skandinavien.

Sennovs idéer är ett hopkok av lite olika new-age-tankar. Begreppet "indigobarn" är till exempel från 70-talets USA. Från USA:s gamla hippierörelse har hon också hämtat tankarna om att jorden är på väg in i en ny tidsålder. "The age of aquarius" kallades det då, Sennov kallar det "den nya tidens energi" och menar att denna nya tid började exakt 1987 för att sedan utvecklas i olika steg under åren som följde.

Det Sennov säger, och nu börjar det bli obehagligt, är att diagnoser som ADHD och autism är felaktiga. Dessa barn är egentligen "indigobarn" eller "kristallbarn" och vi som är födda med "den gamla energin" kan inte förstå våra barn, därför ger vi dem en diagnos. Sennov erbjuder då den fantastiska lösningen: Hon kan transformera din aura, så att du får den nya energin. Och plötsligt kommer du inte längre att se ditt barn som annorlunda eller svårbegripligt, utan du kommer att förstå barnet. En hake finns också: Du får inte den nya auran direkt utan det följer en "kristallationsprocess" där du gradvis kommer att gå över i det nya. Om man intar en skeptisk hållning är det lätt att tänka: Har inte alla föräldrar i alla tider haft lite svårt att förstå sig på den yngre generationen? Och brukar inte detta rätta till sig av sig självt, i takt med att barnen växer upp?

Man vänder sig alltså till föräldrar till barn med problem, och hävdar att man kan lösa problemen genom att föräldern utsätts för någon slags svindyr flumbehandling. I förlängningen leder det förstås till att föräldrarna misstror sjukvården och skolan ("mitt barn har inte alls ADHD, det är bara ett indigobarn") och att barnet därmed inte får det stöd och den hjälp det behöver.

Om Sennov mfl hade några som helst goda intentioner, borde de rimligen inte ta tusentals kronor betalt för några timmars samtal. Men förmodligen är priset en del av psykologin. Precis som vi tror att en medicin är effektivare om den smakar illa eller om tabletten är stor, så tror vi nog att en behandling är bra om den är riktigt dyr.

ttiittii - Ej medlem längre2012-04-23 00:17

1000.tack Birgerkung,detta var presis vad jag behövde,ska kopiera det du skrivit och ge till dom människorna som var på cafe och lysnade på den där "tomten"

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?