Spelrum
Giraffen21
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
16
Inloggade37
Mobilspel
Pågående19 209

Forumkategorier

Användare Inlägg  
bujum2012-05-03 10:23
Antal inlägg: 1750

Själv skulle jag inte tycka det var speciellt skoj att vinna om jag visste att jag gjorde det för att min motspelare varit "snäll"

anka_i_potta - Ej medlem längre2012-05-03 12:15
Antal inlägg: 439

fortheroses:
nej, det är inte krig, men det är en tävling. I tävlingssammanhang används sådana termer hela tiden, har du aldrig lyssnat på en sportsändning eller läst tidningsartiklar om idrott?

Till och med i frågesporter/familjeprogr am krossar man varandra och sopar banan med folk. Så det är nog du som är överkänslig för ord i det här fallet.

mirra512012-05-03 15:00
Antal inlägg: 72

Tack för era synpunkter.minta zizzi och justforfun var första att träffa huvudet på spiken.Jag började blocka och förstöra för motståndaren fast då det inte kändes bra så började jag lägga mig mittimellan,spelet blir oftast roligare då.

Zetax - Ej medlem längre2012-05-03 16:04
Antal inlägg: 245

Om du nu är så duktig att du kan styra spelet själv förstår jag inte var problemet ligger. Motspelaren kan väl inte bli otrevlig av att vinna, eller?
För det är väl inte så att du vill att motspelaren ska vara snäll och spela sämre för att låta dig vinna? Trams

Don Fabrizio - Ej medlem längre2012-05-03 16:05
Antal inlägg: 80

Jag är altid stenhård mot motståndaren. Ingen pardon alls. Second place is the first loser!

Don Fabrizio - Ej medlem längre2012-05-03 16:07
Antal inlägg: 80

Alltid med två l, aldrig med ett l

schmuppisch2012-05-03 16:31
Antal inlägg: 596

"Alltid stavas alltid med två L, Aldrig stavas aldrig med två L" :)

schmuppisch2012-05-03 16:32
Antal inlägg: 596

Jag spelar btw för att vinna, ibland om spelet börjar låsa sig så öppnar jag upp om jag kan. Annars alltid för att vinna.
Om du inte spelar för att vinna, varför då ens spela? ;)

jaggillardej2012-05-03 16:49
Antal inlägg: 46

Hej på dej! Hur mår du idag, schmuppisch? ;)

boffertomte2012-05-03 17:31
Antal inlägg: 1128

fortheroses, jag sopade banan med den motisen för att det föll sig så. Jag bara spelar, sitter inte och tänker "Nämennää, inte ska jag lägga "yxa" där, då blir min motspelare kanske ledsen." Jag blir inte sur om motspelaren utnyttjar ett tillfälle jag givit upphov till, det är ju vad spelet går ut på? Därmed sannerligen inte sagt att jag blockspelar, jag chansar ofta och blockerar enbart i yttersta nödfall. Blockspel är det tristaste jag vet näst stuvad mat.

Zizzi2012-05-03 18:25
Antal inlägg: 866

Jag tror några här missförstår...
Såklart håller man inte igen vad gäller att försöka få höga poäng.
Men...personligen så tycker jag det är en rolig match ifall jag och min motspelare håller ganska lika takt (poängmässigt) spelet igenom. Men obs...det är det ultimata spelet, jag gillar många andra varianter också.

En tråkig spelomgång är när jag måste öppna upp hela tiden och min motspelare fegspelar och ger mig aldrig chansen att få lägga på de fält som ger (även mig) höga poäng.
Ok, jag spelar klart den omgången, men den känns inte lika rolig.
Men det är hur JAG föredrar att spela och hur JAG tänker och det är inte trams eller fånigt och det är inte ett måste för andra att följa, det är bara hur jag gillar spelet.
Varför reta sig på det?
Spela som ni vill så spelar jag som jag vill, svårare än så är det ju inte...

MiaFredrika2012-05-03 18:33
Antal inlägg: 387

Jag spelar mest för att det är roligt, men självklart är det ännu roligare när man vinner. Men om någon är otrevlig, så känns det lite tråkigt. Jag spelar i stort sett alltid "normal" eftersom min uppkoppling kan strula ganska mycket, och en kvinna satt och kommenterade att jag "segade" och klagade över att jag tog mig tid att lägga mina brickor...fast hon hade gått in i ett spel som jag skapat. Sånt har jag väldigt svårt att förstå. Jag menar, har man 5 minuter på sig att lägga så har man...och då ska tilläggas att jag sällan tar mer än 1 eller två minuter på mig. Fast mot den där kärringen drog jag ut på tiden hela tiden...bara för att hon var så jäkla negativ....hi hi.

skrabban2012-05-03 18:35
Antal inlägg: 1031

Det blir gärna så att om ingen våga öppna upp på brädet så blir matcherna stängda men det är det som är spännande och vad spelet går ut på att man ska stoppa varandra. Då kan man bevisa vem som är starkast när det gäller att spela. Jag brukar vara snäll när jag spelar men när ingen våga öppna spelet vad gör man då. Brukar också tackar för matcherna.

mrperfect2012-05-03 19:23
Antal inlägg: 11437

Jag är aldrig otrevlig, däremot kan jag skoja på ett drygt sätt både med mig själv och andra och det har ogillats av några :)
Det märkliga är att då jag försöker hjälpa folk med tips : t ex. att man inte skall lägga upp hur som helst eller pausa istället för att byta allt för många gånger så blir folk sura, åtminstone en del. Märkligt.

bommarna2012-05-03 19:27
Antal inlägg: 366

Det är klart man spelar för att vinna, roligt när man möter en skicklig spelare. Om någon inte säger hej eller tfgm spelar ingen roll för mig.

slånbär2012-05-03 19:34
Antal inlägg: 5539

Skrabban-menar du att för dig går spelet ut på att stoppa varandra? Vilket märkligt sätt att se på spelet. jag tycker det går ut på att lägga bra ord och kanske vinna ibland. Personligen så är det roligaste att rulla så mycket det går men jag skulle aldrig spela på ett sånt sätt som du beskriver. det är ju det absolut tråkigaste som finns- att spela mot någon som bara stoppar precis allt man gör i spelet och bygger trappor och stänger till. Till slut kan man bara lägga en eller två brickor i taget och om man lyckas öppna spelet åt ett stängt håll så nog sjutton är motspelaren där och stänger direkt. Hur kan man tycka att det är roligt att spela så? Det fattar inte jag alls.

Syntax-Fe2012-05-03 19:40
Antal inlägg: 319

Det är kul att spela med en jämn motståndare, och att inte blockera och låsa spelet utan låta det flyta på även om det innebär att jag ger motparten bra öppningar. För mig handlar det lika mycket om att lära mig förlora med gott humör som att vinna. Givetvis också att hälsa och tacka för matchen. Tycker inte det handlar så mycket om snällhet som om vanlig hyfs. Kan glädjas åt att motståndaren får till ett riktigt snyggt ord, även om det drabbar min rating.

Zetax - Ej medlem längre2012-05-03 20:45
Antal inlägg: 245

Att vara en bra spelare är väl att klara alla situationer som uppstår. Om någon låser får man väl försöka vara lite listig själv om man inte gillar läget. Det finns dom som ogillar sådana som rullar hela tiden också. Vem ska bestämma då? Själv spelar jag slump, just för att man inte kan förutse hur spelet kommer att avlöpa. Om spelen ska följa en viss mall kan man väl spela mot sig själv. Jag tror att det går.

Benita612012-05-03 21:01
Antal inlägg: 22

Håller helt och hållet med föregående!

boffertomte2012-05-04 07:53
Antal inlägg: 1128

Skrabban: Var har du fått det ifrån, att spelet går ut på att stoppa varann?

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?