Spelrum
Giraffen29
Krokodilen1
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
23
Inloggade53
Mobilspel
Pågående19 204

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Guianan - Ej medlem längre2012-05-04 10:12
Antal inlägg: 126

Min man resonerar likadant Odin, men människan har jagat i alla tider. Vilt är nyttigt och gott, vi har för mycket vilt i skogarna, dessutom ett bättre alternativ än att hålla stackars grisar instängda i ett stall, eller ännu värre på en svinfabrik.

AMF2012-05-04 10:36
Antal inlägg: 335

Håller med Bohedarn förutom jakten.
Ungdomarna idag har inget att jämföra med. Tror att deras leverne är enda alternativet.
Jag kan jämföra. I min barndom kunde vi hoppa hage på gatan - kom kanske tre bilar per dag. Fanns inte detta djävulens påfund som kallas datorer och mobiler bl.a. Vi hade inget behov att ständigt hålla oss uppkopplade mot omvärlden.
50-talet var helt outstanding! Kan tillägga att jag är infödd Stockholmare så jag har sett Stockholms förfall. Skäms över vad vår generation lämnar efter oss!

Defrob2012-05-04 10:44
Antal inlägg: 1180

Äh varje generation har sina nöjen. Dagens ungdom kommer växa upp och bli bra vuxna dom också (i alla fall dom flesta, precis som med oss). Hellre att jag går i Sthlm och strosar än i en skog i norrland.. fy fan va tråkigt med mygg och skit! Förvisso bekämpas väl dom myggen kemiskt numera så dom inte blir så många.

slickard2012-05-04 10:49
Antal inlägg: 97

amf - vet inte vilken liten by som blivit stad där du bor,men här går der fortfarande.

slickard2012-05-04 10:51
Antal inlägg: 97

de va inge* läste sthlm :-)

Bohedarn2012-05-04 15:27
Antal inlägg: 130

Bären är försurade, luften är försurad, vattnet är odrickbart och människorna blir sura där dom sitter och trängs i tunnelbanan eller i bilköerna.

Maradona19862012-05-04 15:55
Antal inlägg: 1801

Ursprungsfrågan handlade ju om restauranger i Stockholm. Känner inte till Hoa-Hoas hak, men tror att du fått svar på den frågan redan. Däremot kan jag verkligen inte förstå varför man vill gå ut för att äta husman på restaurang. Ok för en lunch, men då handlar det ju snarare om att man inte har tillgång till kök eller tid att laga mat, men aldrig att jag skulle gå på sunkhak på kvällen för att äta pyttipanna. På den prisnivån väljer jag en thai eller enklare italienare varje dag i veckan. Husman på riktig finkrog kan förvisso vara riktigt gott, men för mig handlar restaurangbesöken om att uppleva något nytt. Därför går jag nog helst just till de restaurangerna som TS dissar i sitt första inlägg.

Den andra debatten om Stockholm vs landsbygden är ju en icke-fråga. Skönt att inte alla vill bo på samma ställe, för då skulle det bli jävligt trångt. Däremot håller jag inte med om att det skulle vara så dålig miljö i Stockholm. Jag flyttade hem förra året efter att de senaste tio åren bott i städer som är tätbefolkade på riktigt, d v s inte som vår lilla huvudstad (Paris, Randstadt/Rotterdam, Moskva) och kan konstatera att Stockholm har både luft och omgivning som är riktigt bra i jämförelse. Var just ute och sprang en runda. På en trettiominuters löptur hann jag lämna en av stans mest trafikerade gator (Valhallavägen) och springa rätt in i en skog där jag kunde se en hel del fåglar och harar (ofta ser man rådjur också, men inte idag). Det enda som hördes var fågeldjur, prassel i buskagen och vinden i träden. Sedan några minuter senare var jag tillbaka i stan. Inte en chans att du fixar det i många riktiga storstäder.

SylviaPlath - Ej medlem längre2012-05-04 16:13
Antal inlägg: 31064

Lokes är en liten kvarterskrog med en trogen skara stammisalkisar (inklusive Hoa-Hoa själv). Kan inte uttala mig om maten, aldrig ätit där.

SylviaPlath - Ej medlem längre2012-05-04 16:15
Antal inlägg: 31064

Ts, här har du ett tips på ett trevligt och enkelt ställe där du får valuta för pengarna. www.restaurangvendetta.se /

Guianan - Ej medlem längre2012-05-04 20:04
Antal inlägg: 126

Tack för tipset Sylvia!

-FaMo- - Ej medlem längre2012-05-05 20:47
Antal inlägg: 2999

Linas Bar (döpt efter Hoa-Hoas dotter) var hans tidigare men är inte längre.
Här är en bra länk annars: www.alltomstockholm....au rangbar/

Ser att de inte har med Fru Erikssons husmanskost på Brännkyrkagatan.
Googla om ni kommer vara på Södermalm.

125478 - Ej medlem längre2012-05-05 23:21
Antal inlägg: 8332

Hoa-Hoas Lokes bar verkar ju onekligen vara något för dig, länken som du fick i början.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?