Spelrum
Giraffen | 3 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 4 |
Mobilspel
Pågående | 19 877 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Sensationell | 2012-05-13 14:36 | |
![]() | Jag personligen har svårare att be om förlåtelse än att förlåta. Men visst det varierar från och till situationen. | |
6972mona - Ej medlem längre | 2015-12-10 16:06 | |
![]() | För sin utveckling så är det viktigt att lära sig att förlåta, Är det omöjligt att förlåta en person i nuet så kan man i allafall försöka förlåta det som skedde, själva situationen, ju mer negativt bagage vi släpar på ju mer tyngs vi ner, Att inte kunna förlåta ta energi och håller oss kvar i det förflutna i stället för att vi frigör oss. Släpp taget och går framåt, att förlåta kan vara det svåraste men också det mest belönade vi kan göra <3 | |
wildman | 2015-12-11 08:19 | |
![]() | Båda är svåra men ack så viktiga för vårt välbefinnande... | |
micro113 | 2015-12-11 08:42 | |
![]() | Att be om förlåtelse om man inser att man gjort fel har jag inga som helst problem med. Och när jag gör det så förväntar jag mig inte att bli "förlåten" utan att bekräfta för den andra att jag har gjort fel, insett det och ångrar det. Att förlåta -- jag ser inget självändamål i det. Själv kan jag förlåta en del, lägga annat bakom mig och fortsätta utan att någonsin förlåta - och ibland kan det vara dealbreaker som innebär att jag inte går vidare med den personen heller.. Jag anser inte alls att det gynnar mitt välbefinnande att känna att jag måste förlåta något som jag inte är beredd att förlåta -- tvärtom. | |
micro113 | 2015-12-11 08:43 | |
![]() | 6972mona Jag kallar det du säger inlärda floskler -- som snarare är det som tynger människor än att de inte kan förlåta allt. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2015-12-11 10:25 | |
![]() | Kan man inte förlåta är man inte fri.En del människor kan gå ett helt liv och hata för det någon gjort dom.Det äter upp dem totalt | |
diffdiff | 2015-12-11 10:48 | |
![]() | Att förlåta kan vara tufft | |
micro113 | 2015-12-11 10:50 | |
![]() | ttiittii Tycker du verkligen att det är okej att stämpla folk utifrån dina egna fördomar. På vilket sätt är jag inte fri för att jag inte kan förlåta allt? Och varifrån har du fått att avsaknad av förlåtelse är detsamma som att man går runt med ett gnagande hat? | |
micro113 | 2015-12-11 10:51 | |
![]() | diffdiff Ja, det kan var tufft - och helt meningslöst många gånger om det inte på något sätt är helande för den som skall förlåta ... | |
spillerill | 2015-12-11 11:56 | |
![]() | håller med vissa andra, om man råkat göra något dumt där man inte tänkt sig för, och sen känna att man skäms så mycket, det är svårt att be om förlåtelse faktiskt.. jag tror det är lättare att förlåta, MEN det är svårare att glömma. Jag kan säga till någon att okej det är lugnt, men jag kommer alltid ha i bakhuvudet vad personen gjort. | |