Spelrum
Giraffen18
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade18
Mobilspel
Pågående19 583

Forumkategorier

Användare Inlägg  
jonisk - Ej medlem längre2012-05-28 18:48
Antal inlägg: 7985

Ska kanske tillägga att jag inte har något som helst emot smådryga, knepiga och smått obegripliga personer. Så länge det finns en smula humor och värme.

JesusGudsson - Ej medlem längre2012-05-28 18:49
Antal inlägg: 1169

Jag tycker det va roligt skrivet och förmodligen väldigt nära sanningen med. :)

jonisk - Ej medlem längre2012-05-28 18:50

:)

irgitta2012-05-28 19:12
Antal inlägg: 189

Grym kartläggning där jonisk:)

Furios2012-05-28 19:22
Antal inlägg: 253

Jag tror mer att det är lite yngre. Typ 15 -30 år som bara vill ha lite skoj med att busa på forum och få moraltanter att gå i taket ;)

arbetslinjen - Ej medlem längre2012-05-28 19:23
Antal inlägg: 1268

Feministiskt Perspektiv gjorde en egen liten kartläggning över troll som hatar kvinnor och det visade sig att det är ett fåtal personer bakom många olika alias.

sverigesradio.se/sid...el =5097108 (18:37 in. Hela reportaget är ganska intressant.)

Hinken76 - Ej medlem längre2012-05-28 19:30
Antal inlägg: 1194

Trollen kommer ofta från småstäder där en mer eller mindre suspekt idrott regerar. Speedway eller hockey är de vanligaste. Trollet var totalt talanglös på nämnda idrott och bestämde sig tidigt för att bli bra på något annat. Oklart vad just då. Trollet gick i högstadiet eller gymnasiet i början av 90-talet och hade spenderat en försvarlig tidsrymd spelandes på sin Commodore 64 fram till nämnda tidsålder. Trollet kunde nästan alla fusk till de mest populära spelen. När skolans datanördar (som trollet såg ner lite på och vice versa då han var en så kallad "lamer") flockades i datasalen varje ledig sekund insåg trollet att det här med datorer kommer att bli något, DET ska jag bli bra på!

Trollet var hyggligt bra på datorer, men ett par divisioner sämre än datanördarna. Trollet satt ofta tillsammans med ett annat blivande troll i ena hörnet av datasalen medans datanördarna satt i motsatt hörn. Trollet och trollkompisen gjorde ofta ett stort nummer av sina förehavanden och i ett läge där en datanörd skulle ha nöjt sig med att fnissa lite introvert skrattade trollet och trollkompisen i stället onaturligt högt för att markera sitt revir.

Trollet gick sedemera ut gymnasiet med medelbetyg och sökte in på en civilingenjörsutbildning. De troll som råkade komma in insåg snabbt att utbildningen var på tok för svår, och efter att första terminen enbart klarat grundläggande algebra (på omtentan) sökte de i stället jobb på Jysk bäddlager eller On-Off. Trollen såg självklart till att vara fortsatt inskrivna på universitetet/högskolan så att man kunde behålla sitt studentrum och ragga på alla studentskor.

Trollet hade vid det här laget för länge sedan glömt att han skulle bli bra på datorer. Däremot var det väldigt viktigt att ha den bästa datorn! Trollet älskade att snacka megahertz och var bland de första i området att ha en dator med CD-brännare.

När trollet kom hem vid sjurycket från Jysk bäddlager beställde trollet ofta pizza. Om trollet glömt att köpa Cola snodde trollet oftast något från en korridorskompis kylskåpshylla och lät sedan bli att diska efter sig. Trollet spelade efter middagen dataspel fram till två på natten och chattade på ICQ. På helgerna blev trollet ofta väldigt full ute på lokal och gjorde sig inte sällan impopulär genom att vara högljudd och burdus. Ett par gånger per år fick dock trollet napp, men det ledde aldrig till något långvarigt. Trollet var duktig på att försköna sina erövringar när trollet lade ut texten om helgen för sina kompisar.

Vi har nu kommit till millennieskiftet. Här börjar trollen ta vitt skilda stigar i livets snårskog och det blir svårt att generalisera. Det enda vi vet är att de fortfarande har den bästa datorn, att de fortfarande gillar Pizza och att de fortfarande blir onaturligt högljudda vid för oss åskådare obegripliga tillfällen.

MrAtomic2012-05-28 19:40
Antal inlägg: 452

Imponerande Hinken;-)

Jag ser fram emot en sociologisk avhandling om troll av dig, jag skulle läsa den direkt.

Tjattefackap2012-05-28 19:44
Antal inlägg: 832

Trollen är de enda djuren på vår jord som absolut INTE bör matas.
Att mata ett troll kan vara roligt för både en själv och omgivningen, men oftast leder det till blodtrycksbesvär och sömnlöshet hos det stackars trollet.

Många av trollen har tagit på sig rollen som troll själva och gör det för shits´n giggles, men den stackars skara som faktiskt föddes som troll mår oerhört dåligt av att bli motbevisade och hånade.

Så stöter ni på ett troll där ute så ta ert interneteliga ansvar och behandla denne som sig bör...ignorera.

jonisk - Ej medlem längre2012-05-28 19:46

Underbart, Hinken :)

ektis - Ej medlem längre2012-05-28 19:47
Antal inlägg: 4505

glömmer aldrig när sylviap trodde jag var ett troll.
det sitter djupt, haha!

jonisk - Ej medlem längre2012-05-28 19:48

Du är för snygg, ektis, det är därför ;)

ektis - Ej medlem längre2012-05-28 19:49
Antal inlägg: 4505

haahah, åå, nu skäms jag: )

jaapmeister - Ej medlem längre2012-05-28 20:08
Antal inlägg: 2109

Möjligen beror det på att jag är ett troll själv, men finns det verkligen troll i det här forumet? Jag tycker mig se ganska många antitroll dock. Dvs. människor som fläker ut sitt privatliv och sina personliga hjärnspöken med hopp om att få lite tyck-synd-om sympati så ofta de får chansen.

bobo flux2012-05-28 20:14
Antal inlägg: 11371

Fast antitroll är väl fel benämning den kategorin folk? De är ju mer motsvarigheten till Integritets-Näcken.

jaapmeister - Ej medlem längre2012-05-28 20:18
Antal inlägg: 2109

bobo flux,

Det är möjligt. Men jag tänker på dem som sociala motpolen till internettrollen. Kvinnor i stabila äktenskap, med över fyra barn, i småorter och med ett häftig självnärd okunskap om ''data''.

Resurrection - Ej medlem längre2012-05-28 20:20
Antal inlägg: 11463

jaap är mer som en gullig furbee

SkySpy_2012-05-28 20:21
Antal inlägg: 4418

Troll eller icke, spelar mindre roll. Det man inte vet har man inte ont av. I vilket fall som helst så sitter det ju en person på andra sidan som vill få ur sig något. Att kunna agera någon annan och spela teater i sin hemlighet är ju ganska lockande.
Man kanske skulle pröva:)

club_R - Ej medlem längre2012-05-28 20:21
Antal inlägg: 3087

Bästa tråden.

<3

SylviaPlath - Ej medlem längre2012-05-28 20:22
Antal inlägg: 31064

Intressant att ni tycks tro att trollen är killar. Jag får ofta motsatt känsla. Tjejer har större anledning att gömma sig bakom anonyma nick om de vill jävlas, de gillar ofta inte att ta konflikten.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?