Spelrum
| Giraffen | 1 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 251 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Åsa-Pia | 2012-06-02 19:09 | |
![]() | Gör trolldeg 5 dl mjöl, 2 dl salt, lite olja, 2 msk citronsyra och 5 dl kokande vatten. Sen får ni städa efteråt :) | |
| Lillstölla | 2012-06-02 19:11 | |
![]() | Till er som kritiserar, är väl inte så lustigt att man får totalt stopp i fantasin ibland, men kanske inte händer er så perfekta personer! Gör trolldeg, lätt att färga med lite karamellfärg som ni kan leka med:) Gör chokladbollar, både skoj att gegga med och gott att äta. Hoppas ni har skoj! | |
| SkySpy_ | 2012-06-02 19:17 | |
![]() | Rastlöshet är bra, det skapar kreativitet. Men vad är det för fel med att vara ute i regn förresten? Gör det till en rolig grej så kommer dina barn gilla regn när de blir stora. | |
| pms | 2012-06-02 19:26 | |
![]() | Packa matsäck-gå ut i skogen/park/lekplats-de flesta barn älskar att vara ute- oavsett väder:0) | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-06-02 19:37 | |
![]() | janne121212 varför tror du hon är hjälplös ? | |
| slånbär | 2012-06-02 19:38 | |
![]() | Fast idag var det faktiskt lite väl kallt för att vara ute i regnet. Det är rätt små barn det handlar om och dom blir lätt kalla ända in på skinnet eftersom dom sitter rätt mycket-ävan om dom har regnkläder. | |
| Ninnin | 2012-06-02 22:20 | |
![]() | Barn mår bra av att ha det tråkigt ibland. Vuxnas ansvar är inte att underhålla dem, till slut hittar barnen på grejer de vill göra. | |
| slånbär | 2012-06-02 22:38 | |
![]() | Ninnin-det beror ju faktiskt på vilken ålder vi talar om . En treåring förstår liksom inte det resonemanget vet du. Dessutom så är allt barn gör eller inte gör vuxnas ansvar. Sen håller jag med om att man inte alltid måste ha jätteroligt men att säga att en treåring mår bra av att ha tråkigt är inte särskilt pedagogiskt. | |
| Ninnin | 2012-06-02 22:58 | |
![]() | Helt rätt Slånbär, menade inte så. Menade bara att man behöver inte hitta på en massa aktiviteter till barn hela tiden, de är hejdare på att hitta på sånt själv! | |
| sassa_89 | 2012-06-03 09:34 | |
![]() | Åh herregud jag blir alldeles storögd. Skulle jag vara hjälplös och curla mina barn för att jag frågar om lite tips på vad man kam göra en regnig dag? De sysselsätter sig mer än gärna själv men ibland blir det även tråkigt för dem. Vi har varit ute men jag har inga regnkläder. Var inte at ja aldrig kan sysselsätts dem ja menade herregud... :-S | |
| dinodog | 2012-06-03 10:31 | |
![]() | Sockermålning är jättekul både för stora och små. Här är receptet. Blanda lika delar strösocker och kokande vatten för att få slät bild, kallt vatten för att få kornig bild. Måla rikligt med sockervatten över nästan hela papperet Droppa vattenfärg med penseln på sockerlösningen, färgen sprider sig i vackra mönster. Blir fantastiskt fina mönster av vanlig vattenfärg. Det tar ett tag innan dom torkar, så se till att ha en bra plats att lägga dom på. Annars kan du leka fågel fisk eller mittimellan. Göm en sak i rummet så får dom en och en leta upp det du/ni gömt. Är dom långt ifrån är det kallt är dom nära det ni gömt är det varmt. Givetvis får man fråga om saken är gömd som fågel fisk eller mittimellan. | |
| JefautjOuer | 2012-06-03 10:47 | |
![]() | Sassa, klart man ska be om tips!!! Finns en superbra bok som heter 365 TV-fria aktiviteter för dig och ditt barn av nån Bennett, kan finnas på bibblan. MASSA kul tips som man liksom bara inte kommer på själv :) | |
| Mammaoxå | 2012-06-03 12:51 | |
![]() | Bolibompa webben :) Mina barnbarn spelar gärna på datorn när de är här. Det finns många bra barnsajter på nätet. Jag sätter klockan på ringning så de får turas om. Bra att ta till vid behov :) | |
| Cassano | 2012-06-03 15:01 | |
![]() | Om du bara avvaktar ett litet slag, så kommer nog barnen på något själva att göra. Jag tror inte på att man ska underhålla barn hela tiden. Men ibland är det bra att ha något att ta till. Då kan jag tipsa om: skapligtenkelt.blogspot.s e/ | |
| annakarineli | 2012-06-03 17:27 | |
![]() | Tänkte också tipsa om sockermålning! Testade det med mina förskolebarn i fredags när vädret också var skruttigt och det var verkligen roligt & blev jättefint! Tänk bara på att ha ett riktigt kraftigt papper då man ju ska blöta ner det ordentligt med sockervattnet -annars blir det nog väldigt vått och sladdrigt. Ett annat tips är att göra egna vindsnurror. Passar väl bra nu när det blåser storm ute! Klipp en kvadrat av färgat papper och klipp från hörnen in mot mitten till det är ca 5-6 cm kvar. Ta en nubb/nål och slå i en rundstav. Dekorera med glitter, paljetter & annat fint. Trä gärna en pärla på spiken att ha "ytterst" så blir det en fin detalj i mitten också. Tänk på att inte fästa snurran helt dickt an pinnen utan lämna lite utrymme så att den kan snurra också! Ett tips är också att dekorera innan man sätter fast den på pinnen. Vi gjorde snurrorna och fäste med spikarna och tryckte fast dem i en kork medan de dekorerade och monterade dem sist av allt. De blev jättefina! | |
| Bim1964 | 2012-06-03 17:30 | |
![]() | TS kanske vill spendera sin lediga tid tillsammans med barnen, utan att ta till dvd filmer och datorn. Jag lekte mycket med mina barn när de var små. Byggde fantastiska grejor med lego, gjorde kojor och hade saftkalas i dom. Lekte fågel fisk eller mittimellan, som nämnts tidigare. Sockermålning gjorde vi också många gånger blev jättefina målningar. Dom var med i köket när jag bakade och lagade mat, i dag är det jätteduktiga i köket. Och givetvis att läsa sagor eller en barnbok för dom, fast det är kanske mer på kvällen när dom ska komma till ro och varva ner. | |
| annakarineli | 2012-06-03 17:31 | |
![]() | www.google.se/search...mp ;bih=416 | |
| med | 2012-06-03 22:55 | |
![]() | Åk till ett inomhusbad, gärna ett äventyrsbad | |