Spelrum
| Giraffen | 48 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 70 |
Mobilspel
| Pågående | 19 405 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| blue_moon | 2012-06-14 18:55 | |
![]() | ^^ Kan man ha ärtor i näsan några år utan besvär? | |
| ninaaug | 2012-06-14 18:57 | |
![]() | Knappast | |
| bomah - Ej medlem längre | 2012-06-14 19:04 | |
![]() | "Städhjälp för en latmask är lättjefullt:)" Moderat! | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-06-14 19:47 | |
![]() | den ena hade en ärta i näsan ca 2 år den andra några månader längre,kände en svag doft av blötlägda ärtor i bland men kunde inte begripa vad det kom ifrån,stälde den ena ungen på bron såg att det var någonting långt där inne men viste fortfarande inte vad det var,tog en topz och petade ner bakom och ut kom den stora ärtan och då kände jag på lukten att det var en ärta dom har inte klagat över något besvär,efteråt tyckte barn nummer 1 att det kändes tomt i näsan,detgick ett par månader och unge 2 kom och sa att han oxo hade en ärta i näsan och jag trodde inte riktigt på det,men efter koll med ficklampa så visst var det något där inne och då var det en bra bit över 2 år sedan jag gjorde ärtsoppa,gjorde om samma prosedur med topzen och ut kom en stor ärta jag har spart ärtorna men dom har krympt,skulle kanske lagt dom i vatten med lite konserveringsmedel,ingen av dom hade något problem eller besvär,talade senare med stora syster som sa: att ärtorna stoppade vi in då du lagade ärtsoppa men jag nös ut min ärta | |
| Yamma | 2012-06-14 19:59 | |
![]() | Jag använder pulversås som man blandar ut med creme fraiche. | |
| corlini | 2012-06-14 19:59 | |
![]() | exakt som ttiittii. skivad ost, hackad sallad. när det gäller mat är jag lat. trist och frustrerande att laga. är man hungrig vill man äta NU eller snart, inte om 1-2 timmar. och vem har så lita att göra så man har tid att stå och laga mat? skittrist. färdig beasås, färskpasta för vem orkar vänta 11minuter på något som bara är hälften så gott osv. stinas kyckling bara ställa in. in med felix klyftpotatis i ugnen, färdig kall beasås och grilla köttet. vips midda. typisk vardag. men gott, snabbt och enkelt. i övrigt, tja jogga är det tråkigaste som finns men utöver det? - ingen latmask alls. tvärt om, jobba mindre än 12 timmar eller vara igång mindre än 15 timmar och man blir rastlös. 7 dagar i veckan gäller för mig. dör av tristess av en "ledig söndag" | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-06-14 20:18 | |
![]() | när jag första gången såg den hackade salladen i påse,tänkte jag varför? ingen kommer att köpa den ,jo tjena | |
| lycopersicon | 2012-06-14 22:28 | |
![]() | Latar mig gärna. Beställer hem mat från "Pizza online" och svär när jag måste gå ner på gatan och hämta den. Vissa bud tar sig tiden att gå upp i trappan och leverera i dörren. Sen kommer RUT varannan fredag och städar till mig. Härligt! | |
| Miss_jk | 2012-06-15 06:57 | |
![]() | Rut kommer till oss också, men det är nog min enda latgrej. Lagar i princip allt från scratch, från hamburgerdressing till remouladsås och köttbullar. Pasta gör vi egen ibland, men inte alltid. | |
| Maja G | 2012-06-15 07:21 | |
![]() | oj då...jag är jättelat isf. Äter mycket mat ute, köper halvfabrikat t e x potatisgratängen som numera finns i vacuumförpackning. Godare gratäng kan inte jag göra! Pulversåser, ibland köttbullar ( men inte mamma Scans utan ICAs djupfrysta), ibland hamburgare..ja, listan kan nog göras lång och jag har inte det minsta dåligt samvete över detta. Tycker helt enkelt inte om att laga mat och är väldigt bekväm av mig av naturen:) Däremot skulle jag aldrig anlita RUT | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-06-15 08:49 | |
![]() | färdig bea går inte att äta den är för äcklig,köper veg köttbullar i bland,men dom är inte goda men latmasken tar över i bland eller ganska ofta,till i dag har jag beställt smörgåstårta och studentmössetårta,till 24 personer,tiden det skulle ta att gjöra det själv vill jag inte missa | |
| piraja Maja - Ej medlem längre | 2012-06-15 10:36 | |
![]() | Lohmanns bea är helt suverän. godare kan man inte göra själv:) smörgåstårta gör jag faktiskt gärna själv eftersom jag är ganska kräsen över vad de har i..jag vill veta och ajg vill ha det jag gillar | |
| Megaherz | 2012-06-15 16:24 | |
![]() | Köper riven ost ibland. | |
| MRydin | 2012-06-15 16:27 | |
![]() | Skriker på någon i närliggande rum som om något allvarligt hänt... När någon rusar in och frågar vad det är, ber jag denne släcka lampan/stänga dörren. Eller detta kanske inte räknas som lathet..? | |
| Megaherz | 2012-06-15 16:37 | |
![]() | MRydin: usch sånt gjorde min mamma med, blev alltid sur! | |
| fdennis | 2012-06-15 17:37 | |
![]() | har en tant som kommer och städar/diskar hos mig en gång i veckan. lagar inte egen mat (på sin höjd sätter jag på riskokaren själv, eller gör nudlar) och bakar inget själv | |
| Måns_E | 2012-06-15 18:50 | |
![]() | Varför köpa halvfabrikat när man kan gå på restaurang? | |
| blue_moon | 2012-06-15 19:22 | |
![]() | Varför ska man lägga halva lönen på restaurangnotor, eller köpa halvfabrikat med diverse tillsatser när man kan livnära sig på prima råvaror som man tillreder själv? Fast jag måste erkänna att jag ofta köper ICA:s grillade kyckling och emellanåt Felix' Krögarpytt. :) | |
| Måns_E | 2012-06-15 21:32 | |
![]() | Absolut, hellre bra mat lagad från grunden, eller också så går man ut och äter. Men sen vet i faan om det inte ofta är billigare med halvfabrikat, men man får ju i regel vad man betalar för. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-06-16 02:16 | |
![]() | Gud så deprimerande att folk inte kan laga rejäl mat. Kulpotatis i påse och pulverbaserad sås till... Snyft. | |