Spelrum
Giraffen43
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
28
Inloggade71
Mobilspel
Pågående19 508

Forumkategorier

Användare Inlägg  
bomah - Ej medlem längre2012-06-20 15:37
Antal inlägg: 1021

Ett annat alternativ är att ta jobb som fiskare. De brukar stinka rejält efter arbetspassen...

Mindymoo2012-06-20 15:37
Antal inlägg: 1743

Men allvarligt talat.
Varför inte växla några ord med kögrannarna, säga nåt vänligt till kassören/skan, försöka distrahera dendär skrikande ungen, se köandet som en (visserligen påtvingad men dock) stund av mänsklig social gemenskap?
Man kan få många skojiga tips genom att titta på andras varor och fråga vad det är om man ser nåt okänt eller ovanligt i korgen. Minst tre recept har jag fått på detta sätt! Och blivit framflyttad i kön genom trevligt beteende :)

bomah - Ej medlem längre2012-06-20 15:38

"Risken är ju att någon kallar på en väktare som avhyser en om man verkar för galen. Jag tror mer på nån riktigt riktigt välinpyrd gammal spinningtröja, använd 10 pass i rad utan att tvättas."

Nä, man vill väl inte stå och förklara "Nej, jag inte tokig, jag ville bara fram snabbt i kön och trodde att jag hittat den perfekta metoden...."

bomah - Ej medlem längre2012-06-20 15:41

"Varför inte växla några ord med kögrannarna, säga nåt vänligt till kassören/skan, försöka distrahera dendär skrikande ungen, se köandet som en (visserligen påtvingad men dock) stund av mänsklig social gemenskap?
Man kan få många skojiga tips genom att titta på andras varor och fråga vad det är om man ser nåt okänt eller ovanligt i korgen. Minst tre recept har jag fått på detta sätt! Och blivit framflyttad i kön genom trevligt beteende :)"

Ja, de dagarna jag känner mig avspänd och social så brukar jag faktiskt göra så. Fick recept på en jäkligt god fisksoppa på detta vis.

krysopras2012-06-20 15:41
Antal inlägg: 657

Allvarligt talat så har Mindy rätt och det är inte första gången. Enl min mening.

bomah - Ej medlem längre2012-06-20 15:45

Folk som har glasögon har oftast rätt.

blue_moon2012-06-20 16:04
Antal inlägg: 9713

En svår förkylning med skrällhosta och rinnande snuva kan vara ett sätt att få de närmast stående att byta kö. Men vem vill dra på sig sånt elände? Då föredrar jag en kvarts köande. :)

bomah - Ej medlem längre2012-06-20 17:02

Man kan ju låtsas vara förkyld?

Megaherz2012-06-20 17:41
Antal inlägg: 3304

Köp toapapper och stå med benen korsade och hoppa runt lite

Yamma2012-06-20 20:05
Antal inlägg: 2285

Hihi, jag är nummer 6 blandat med 8 på din lista. Stå inte bakom mig.

Jag byter kö ibland när det tar för lång tid, men jag har oftast inte så bråttom så jag brukar inte bry mig så mycket om långa köer.

Gunilla _2012-06-20 20:19
Antal inlägg: 4425

Jag lyckas allt som oftast ställa mig i fel kö (där alla är mer eller mindre 1-8 allihop) men byter inte kö eftersom den nya alltid tenderar att vara ännu söligare... Själv är jag snabb som blixten. Glömmer alltid lämna fram ev kuponger och betalar med det enda kort jag har.

Ett tips är att, om man ofta handlar på samma ställe, skaffa sig en favoritkassör/ska. En med rutin och bra handhavande av kunder :)

Lillstölla2012-06-20 20:30
Antal inlägg: 23831

Fick ett tips av en kompis angående köer. Han sa: when in doubt, always go left. Och det funkar rätt bra :P
Annars kollar jag lite vem som sitter i kassan. De gånger jag bryr mig dvs, oftast ställer jag mig bara någonstans och väntar snällt på min tur. Ingen idé att jaga upp sig, irritera sig på övriga i kön osv. Tjänar inget till, går inte snabbare för den skull.

vassatassar2012-06-30 21:59
Antal inlägg: 204

Jag har inga knep, bara försöka ta den kortaste kön eller den som verkar flyta bäst, och undvika hamna bakom dem som har hela vagnen överfylld med varor.

Jag märker att tänker jag inte på det utan låter mitt undermedvetna välja kö, brukar det funka bäst. :) Försöker jag medvetet tänka ut den bästa kön, hamnar jag öbönhörligen i fel kö. Och då är det extra retsamt eftersom man gjort en ansträngning att tänka till också.

Konsten är att inte stressa, har man tid så kan man väl bara titta på folk, vilket kan vara underhållande, eller titta på vad folk handlar. Ibland blir man förvånad. Hur lever någon som köper 6 kilo vetemjöl, en grillad kyckling, en pyttebyrk kattmat och tre nät apelsiner? Undrar fortfarande över familjen som köpte två vagnar fulla med bananer. Vad som sedan hände med alla dessa bananer... Eller också kan man bara drömma sig bort. :)

Är det inget som stör, som stress eller värk, så tar jag tiden i kön som en stund att koppla av.

ANDERStG2012-06-30 22:07
Antal inlägg: 7560

Om det inte är så stor skillnad så kan man välja den kassaperson som ser mest trött och instabil ut, det ger mest underhållning för pengarna.

JesusGudsson - Ej medlem längre2012-06-30 22:09
Antal inlägg: 1169

dom måste ju fryst ner bananerna eller nåt.

Anden_88 - Ej medlem längre2012-06-30 22:19
Antal inlägg: 313

Haha! Jag har en teori om bananerna, men jag avstår motvilligt att dela med mig av den ;(

Jag har för övrigt inget helst emot att stå i kö, grejen är den att jag gillar göra saker optimalt, eller hitta optimala lösningar. Vilket även gör att jag har massa tid att stå i kö och filosofera. Det kan faktiskt vara intressant att titta på folk och se vad dom köper och hur dom uppträder. Ibland kan man faktiskt bli positivt överraskad, även om man för det mesta tappar lite hopp om mänskligheten.

Ingen som har lite teorier om hur folk man bör undvika ser ut?

vassatassar2012-06-30 22:29

De ser ut som mig...!!

sfi2012-06-30 23:02
Antal inlägg: 137

När jag lägger upp varor på bandet ser jag till att vända ean koden uppåt eller mot mig. Det gör att mina varor snabbt blir skannade och dessutom hoppas jag att jag kanske underlättar för kassörskorna. Jag vinner tid och kassörskan sparar sina axlar. Jag försöker också handla på udda tider - då är det sällan köer i kassorna. Min inköpslista skriver jag så att varorna står i den ordning de förekommer i affären. Det sparar mycket tid att jag slipper gå tillbaka genom hela affären för att skaffa något jag förbisett. Jag vantrivs alltså inte bara i kassakön utan tycker att det är urtrist att handla och vill göra det så snabbt som möjligt.

vassatassar2012-06-30 23:15

De skannar så fort att kanske de första varorna jag lägger upp blir lagda åt rätt håll, men sedan så kommer jag snabbt efter och det slutar med att jag bara kastar upp varorna på bandet så snabbt som jag kan. Det verkar inte dra ner deras fart, de verkar veta exakt var koden sitter på alla varor och hur snabbast vända rätt. Hoppas ingen kassörska blir arg på mig för att alla varor bara kommer huller om buller, men det gåååår inte att hålla jämna steg. Detta gäller ställen som t ex Willys. På en vanlig kvartersbutik verkar de inte skanna omänskligt fort.

JefautjOuer2012-06-30 23:17
Antal inlägg: 373

Jag handlar kl 8 på morgonen och när det inte fungerar undviker jag den äldre kassörskan som har ett vänligt ord för alla och småpratar en stund med pensionärerna. Jättetrevligt för dem, så de kan handla av henne. Jag väljer en kassörska där jag får betala och göra det jag kom för: få hem med mina varor på kortast möjliga tid ...

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?