Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 842 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| limpan__2 | 2013-02-01 22:07 | |
![]() | Håller överlag med HellRoxYa även om jag gott kan tänka mig vissa förändringar. Men jag tror att vi snart kommer behöva en ny skattereform som ordnar upp det kaos av skatter som finns nu. Incitamenten blir otydliga och systemet kan knappast vara effektivt. Däremot är nog inte bensinskatten eller andra miljöskatter de stora problemen, de fungerar som de är tänkta att göra. Hinken, varför Rawls? Han brukar väl snarare förknippas med relativt höga skatter och kraftig omfördelning i enlighet med max-min principen? En tidig Hayek låter rimligare. | |
| Hinken76 - Ej medlem längre | 2013-02-01 22:13 | |
![]() | Du har helt rätt Limpan. Jag kan inte göra annat än att blotta strupen. Jag menade Robert Nozick, inte John Rawls. Fattar inte hur jag kunde blanda ihop dem. Sorry. Har inget att skylla på, är inte ens full. Inser att jag bränt min kredibilitet i den här tråden nu :( | |
| Skblole | 2013-02-01 22:15 | |
![]() | Haha, Hinken76. Det låter som ett bra argument för mig att strunta i att svara. Jag gör så. Och ja, hellre Hayek än Rawls. | |
| Hinken76 - Ej medlem längre | 2013-02-01 22:18 | |
![]() | Om någon skulle utnämna mig till dummast på planeten nu skulle jag inte säga emot. | |
| DeFacto - Ej medlem längre | 2013-02-01 22:25 | |
![]() | Om ngn beskyllde #Herr Banan# för att vara klok..... | |
| sitt_fint - Ej medlem längre | 2013-02-01 23:00 | |
![]() | herr banan är klok så tillvida att var man bidrar enligt sin förmåga. ett utmärkt argument för platt skatt. höginkomstagaren bidrar en helvetes massa mer till den samlade välfärden än låginkomstagaren. ska det inte räcka. | |
| alfadiva | 2013-02-01 23:24 | |
![]() | Herr Banans fråga är väl värd att reflektera kring... medans man, applåderar sänkta skatter och klappar sin feta buk... | |
| bobo flux | 2013-02-01 23:48 | |
![]() | Jag leker med tanken på höjd koldioxidskatt, där intäkterna från den skatten används till att subventionera byggande av nollenergihus. Jag vet dock inte om det är praktiskt genomförbart, men man skulle ju kapa miljö- och energiproblematiken från två håll. | |
| sitt_fint - Ej medlem längre | 2013-02-01 23:50 | |
![]() | ja eller varför inte inte bidra alls? ta alla bidrag som finns. då har man verkligen tid att klappa sin feta buk och stillsamt reflektera. | |
| alfadiva | 2013-02-02 00:19 | |
![]() | Ja, Fy skäms på alla dessa parasiter!!! | |
| sitt_fint - Ej medlem längre | 2013-02-02 00:26 | |
![]() | tycker du? jag tycker att de är outnyttjade resurser som skulle gagnas av ett klimat där de inte hamnar ensamma med sin dåliga självkänsla och sin stinna mage. och kunna se upp till och arbeta mot en rejäl inkomsthöjning av att börja arbeta. de som hellre vill klappa vidare och lämnas i fred av "systemet" kunde få några burgare mindre. absolut. | |
| alfadiva | 2013-02-02 00:44 | |
![]() | Din tidigare formulering antyder dock att du ser det som ett val, att inte bidra alls... och som så många andra riktar du fokus mot parasiternas oförmåga, ist för Stor-Bukarnas ovilja | |
| sitt_fint - Ej medlem längre | 2013-02-02 00:56 | |
![]() | jag tror inte alls att den grupp du benämner som parasiter besitter oförmåga, tvärtom, det är det jag säger. visst finns det en arbetsoför grupp av människor, människor med enorma handikapp eller människor tillfälligt ur spel, och dem ska vi storbukna samhällsbärare tillsammans med alla vi gett jobb och inkomst ta hand om. | |
| alfadiva | 2013-02-02 01:04 | |
![]() | Klart som korvspad | |
| arbetslinjen - Ej medlem längre | 2013-02-02 04:01 | |
![]() | Ett något finansierat av samhälle blir ju oftast billigare att nyttja för individen än om hon måste betala direkt vid nyttjandet i stället. Skött rätt så blir det troligen också bättre kvalitet och villkor. | |
| kjdt | 2013-02-02 06:56 | |
![]() | när man har jobbat 40 t på en vecka, borde överstigande tid vara skattefri. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-02-02 08:06 | |
![]() | allt som inte funkar beror på att vi betalar för lite skatt,och eftersom jag vill att vård omsorg skola snöröjning ska funka så höj skatten med 2 kronor rakt över hela linjen så blir det bättre | |
| alfadiva | 2013-02-02 17:02 | |
![]() | Mindre fiffel och förändring av resursernas användning, är mitt recept! | |
| Kokonut | 2013-02-11 15:20 | |
![]() | Kjdt... Då hade jag blitt glad.. Haha | |