Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 842 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| JefautjOuer | 2013-02-09 14:15 | |
![]() | Kan inte tråden handla om medelåldersmörkret istället. Eller så gör vi en ny. Kan behöva lite input där. | |
| pabster1 | 2013-02-09 18:35 | |
![]() | Ja låt oss kapa tråden och snacka om medelålders mörkret. Frågan om ratingen tror jag mig ha löst? Gnagelram trodde diskussionen urartat till vem som var yngst och snyggast och det är ju en ännu enklare fråga att svara på .... snövit. Jag har själv gått på det där om man bara springer skidar cyklar tillräckligt fort kommer man undan. Att bygga upp bättre fysik har sina fördelar folk tror jag är 10 år yngre än jag är. Efter 450 mil på cykel 2012 och 60 mil på skidor denna vinter så känner jag ändå att medelålders mörkret nafsar mig i hälarna. Är det en MC man ska ha och blåsa iväg i full fart? Jag gillar ju inte MC ville inte ens åka med på ex sambons. Är lösningen kanske en snabbare cykel spanade på den idag. Eller så får vi vänta på våren så kanske man blir så där kär igen som man aldrig varit förut. | |
| snövits - Ej medlem längre | 2013-02-09 18:54 | |
![]() | Ok, sorry om jag störde med lite ljus i mörkret:) | |
| snövits - Ej medlem längre | 2013-02-09 18:56 | |
![]() | Ps1, snäll du pabster. | |
| pabster1 | 2013-02-09 19:09 | |
![]() | söt du snövit | |
| Jobbar | 2013-02-09 19:59 | |
![]() | Det finns ingen teoretisk högsta rating så länge det kommer nya spelare att ta rating ifrån, så att den som har högst hela tiden har andra högrankade att spela mot. Formeln för höjning/sänkning har två termer där den första är nära 1 om man vinner stort. Den andra är ca 1/2 om två med ungefär lika rating möts. Man får alltså 0,5*0,1*R i höjning om man vinner stort. Om däremot antal spelare vore konstant kommer termerna att gå mot 1 båda två till slut, om man tänker sig att en spelare höjer sig över alla andra, och ändringen går då mot noll | |
| Jobbar | 2013-02-09 21:47 | |
![]() | En annan intressant grej är att det inte går att få 0 i rating annat än om man avrundar eftersom ratingändringen går mot noll även för den som förlorar. Man får förstås anta att om man får negativa poäng så räknas det som noll när man beräkna ratingen (kvadraten av ett negativt tal är ju positivt) | |
| Piece de Res - Ej medlem längre | 2013-02-10 02:08 | |
![]() | Givet att varje människa på jorden skapar maximalt ett konto finns det så klart en högsta möjlig rating. | |
| Jobbar | 2013-02-10 10:50 | |
![]() | Rätt iofs, men varje person kan ju skapa nya konton. Det blir då mängden e-postadresser som sätter gränsen | |
| nyckelpigan_ | 2013-02-10 11:47 | |
![]() | Varför är det för er mörker att gå in i medelåldern? Inte ljust? Evighetens ungdom? | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2013-02-11 17:28 | |
![]() | medelåldern innebär oftast tyvärr att en annan sorts rankingpoäng börjar falla. | |