Spelrum
| Giraffen | 1 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 836 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| JefautjOuer | 2013-02-10 21:38 | |
![]() | Garvar ihjäl mig åt hur någon i förra tråden svarade på hur vissa tacklade medelåldern med att skaffa älskarinnor eller motorcykel: "själv tränar jag som en tok har lessnat på älskarinnan som kör MC." Love it! | |
| pabster1 | 2013-02-10 22:03 | |
![]() | Jag är på gång att köpa en cykel som väger under 10 kg för att sedan klä mig i lycra och fara runt i stan och skrämma vettet ur folk i 30 km/h eller mer på cykelbanorna. Finns visst ett nytt ord för såna MEMILS medelålders män i lycra. www.dn.se/ledare/sig...ov er-styre Steg 2 är sedan att inhandla en heltäckande våtdräkt. Den korta jag har duger inte. Steg 3 är att börja springa några mil i veckan mellan cyklandet och crawlkursen. Examen för den totala medelålderskrisen är IRONMAN i Kalmar. Den skall man klara SUB10 minst (betyder under 10h) Det är 3,6 km simning direkt följt av 18 mil på cykel och avslutas med en hel maraton. Ironman i Kalmar sålde för övrigt slut på ett par timmar för tävlingen nästa sommar. Att gå omkring lite otränad och gubbigt småfet funkar ju så länge man inte nått upp gubbåldern 35år. Då gäller det att träna sig till nivån att man kan inbilla sig att man är en 20 årig hunk. | |
| snövits - Ej medlem längre | 2013-02-10 22:09 | |
![]() | Haha. 35åringar till män kan va mycket snyggare å smartare än typ 20åriga uppkäftiga vaskrar. Heheh... Tar hand om mig själv å det tänker jag göra när jag blir äldre också. Ps. 30 är inte medelålder:) | |
| snövits - Ej medlem längre | 2013-02-10 22:09 | |
![]() | Har nog aldrig sett en 20årig hunk. Ärligt. | |
| alfadiva | 2013-02-10 23:24 | |
![]() | Möjlig utveckling för personer av manligt kön i 4 steg: Pojkar - Grabbar - Män - Karlar Har absolut inget med ålder att göra ;) | |
| snövits - Ej medlem längre | 2013-02-10 23:31 | |
![]() | Hur gammal är man om man är en hunk då. Inte tjugo iaf. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-02-10 23:33 | |
![]() | Nä, inte tjugo. | |
| alfadiva | 2013-02-10 23:49 | |
![]() | Inte 20 | |
| BlackMirror | 2013-02-10 23:50 | |
![]() | "I want to love you but I'm growing old" Det enda jag tycker är jobbigt med åldrandet är stressen. Ja, för det är så mycket jag vill göra och jag har, om jag har "tur", 50-60 år kvar att leva... | |
| alfadiva | 2013-02-10 23:57 | |
![]() | Medelålders :) ? | |
| pabster1 | 2013-02-11 11:33 | |
![]() | Jo snövit har som alltid en poäng jag är därmed snart en riktig hunk....ska bara träna lite mer.... Får jag dejta dig då? | |
| JefautjOuer | 2013-02-11 12:30 | |
![]() | Känner igen mig black mirror...fast mina år är färre... Och vad gör man när medelåldern för den man är gift med innebär att tiden för ständigt tv-tittande infunnit sig? Vi lever parallella liv delar av tiden. Och är det generellt så att männens sexpeak dalar (tränar och tittar på tv) och kvinnors inträffar under medelåldern? | |
| zack-matt | 2013-02-11 12:49 | |
![]() | När jag växte upp och hade mina kriser, speciellt runt tonåren, sa mamma: "Livet är skitjobbigt, tills man fyller 25. Och sedan blir det bara bättre". Hon hade rätt. Som vanligt. Nu är jag över 40 och har aldrig mått bättre. Aldrig haft det bättre. Jag har slutat tävla med allt och alla och är därmed rätt snäll mot mig själv. Det är vansinnigt skönt att faktiskt bara få vara ibland. Leve medelåldern! Jag längtar till 50+ och 60+. Herrejösses vilken krutkärring jag ska bli. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-02-11 13:21 | |
![]() | >> Och vad gör man när medelåldern för den man är gift med innebär att tiden för ständigt tv-tittande infunnit sig? Vi lever parallella liv delar av tiden. Och är det generellt så att männens sexpeak dalar (tränar och tittar på tv) och kvinnors inträffar under medelåldern? Jag tänker inte ge några generella råd, men hade vägrat sitta bredvid och glo. | |
| Minta | 2013-02-11 13:32 | |
![]() | Min son som är 25 säger att han skulle vilja dö om han blev 70 år. Han förstår inte att livet kan vara meningsfullt när man är 40-50. Han tänker på hur man ser ut då. Många människor kämpar frenetiskt i den åldern mot att bli äldre. Övergången från ungdom till att inte längre tillhöra den gruppen är jobbig. Men det är själva övergången. Att inte riktigt bli räknad med längre, att omgivningen ser på en med andra ögon är jobbigt i början. | |
| klmh | 2013-02-11 13:57 | |
![]() | Att inte längre tillhöra gruppen, att inte längre kunna göra karriär nu när jag har tid , lust och massor av erfarenhet, att inte vara vara attraktiv på arbetsmarknaden är en tråkigt | |
| blue_moon | 2013-02-11 14:16 | |
![]() | Det finns så mycket annat än utseende och karriär att fokusera på! När man som jag har fyllt 65 kan man, om man är frisk och har råd, ägna sig åt sådant som man drömt om att få göra. Ha resväskan packad och sticka iväg med kort varsel. Läsa något språk/ämne som man finner intressant. Engagera sig politiskt eller ideellt. Skriva, måla, skapa, läsa, se utställningar och filmer. Träffa nya vänner via gemensamma intressen. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-02-11 14:41 | |
![]() | Men sådant vill jag inte vänta med till senare. | |
| arbetslinjen - Ej medlem längre | 2013-02-11 15:14 | |
![]() | De som ser med motvilja mot att bli äldre för att man tappar sitt ungdomliga utseende eller inte blir attraktiv på arbetsmarknaden har nog ett ganska tråkigt liv. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-02-11 15:16 | |
![]() | Jaha du. | |