Spelrum
| Giraffen | 1 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 833 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| boffertomte | 2013-02-22 08:37 | |
![]() | Inte om man eftersträvar en god relation med myggan. | |
| Incidental - Ej medlem längre | 2013-02-22 08:51 | |
![]() | =) | |
| AMF | 2013-02-22 09:20 | |
![]() | Se till att få in din hund på hunddagis så det stackars djuret får en trevlig tillvaro på dagarna. Där får han kompisar att umgås med och kommer ut på rastning flera gånger under vistelsen. Jag tycker att man ska tänka sej för innan man skaffar hund. Ingen hund kan må bra av att vara ensam långa stunder. | |
| karmannghia | 2013-02-22 09:48 | |
![]() | Hunddagis kan vara väldigt stressande för hundar och en hund som börjat bita ifrån sig kan ta till det försvaret även bland andra hundar - vilket kan bli mycket dyrt och besvärligt. Många hunddagis vill inte ta emot okastrerade hanhundar. Jag tror mer på en dagmatte. Annars behöver han stimulerande aktiviteter så som spår, rallylydnad, tävlingslydnad när matte är ledig. Han har kanske ett urbota trist liv. Klart att man ska tänka efter innan man skaffar hund, men allas liv kan förändras under de 12-15 år som en hund lever. Det finns aldrig några som helst garantier för att livet fortsätter vara precis som det brukar. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-02-22 09:57 | |
![]() | tror att din hund kommit in i puberteten och blivit almänt odräglig,det går över | |
| Anon20080107 - Ej medlem längre | 2013-02-22 10:10 | |
![]() | Tack till er som kommit med tips och idéer! Jag har en ny plan jag ska testa idag. Jag vet inte om detta är nödvändigt, men det känns som att många tänker att jag inte ska ha en hund för att jag har ett jobb. Men, jag jobbar inte så mycket. Varannan vecka har han en dagmatte de få dagar jag jobbar. Men där är det inga problem att få med honom hem. | |
| AMF | 2013-02-22 10:26 | |
![]() | Då har han alltså tre "hem". Måste vara stressande för honom. Varför inte en stadig dagmatte varje vecka? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-02-22 11:01 | |
![]() | det är inte ett problem att jobba och ha hund,tror inte det är där det sitter | |
| diffdiff | 2013-02-22 11:05 | |
![]() | kontakta en hund psykolg | |
| xxANxx - Ej medlem längre | 2013-02-22 11:37 | |
![]() | Alla hundar , eller för att inte säga alla levande varelser behöver ju sin typ av stimulans för att må riktigt bra fysiskt eller psykiskt. men när vi då snackar just hundar, så är ju just hundrasen Jackrussel bland många andra hundraser en hundras som behöver ofantligt med stimulans för att må riktigt bra psykiskt och fysiskt. Det framgår inte om du sysselsätter din vovve med någon sorts aktivitet, så gör du inte det, så är nog där skon klämmer i det stora hela. Agillity är något som jackrusselvovvar iregel brukar tycka är asskoj ,så de får ge utlopp för sina speciella behov som hundras.Skulle nog passa väldigt bra för din hund, då lär den nog inte orka tänka på att vara otrevlig mot varken dig eller någon annan. Man kan väl säga: aktiv typ av vovve, kräver aktiv husse eller matte. Ofta uppdagas det om personer som slår sin hund för att den t.ex. gått lös på inredningen, tuggat sönder skor, möbler, bilklädslar m.m. m.m. Men de är ju inte hunden som ska ha spö, de är ju ägaren som inte begriper bättre :/!!! klart att hunden tillslut inte vet var den ska göra av all överskottsenergi om den enbart får ligga under klähyllan, eller i nåt skrymsle hela dagarna och ingen som bryr sig:( och de sätter ju sig på psyket tillslut, och ju längre tiden går utan stimulans, så blir hunden alltmer svårhanterlig,det är ett vanligt dilemma tyvärr :/ Men visst? det handlar mkt. om hur hunden ser sin rangordning i flocken, som då är de människor som är kring den. I det här fallet kan de ju vara så att din vovve ser den där HAN.!! som någon som är hög i rang över din vovve så att säga, och då tycker inte din vovve att det är du som ska bestämma. Pröva vad som sker om den där HAN försöker sätta på halsbandet, & ta vovven från korgen eller var det nu är vovven befinner sig när du ska hämta den??? om vovven inte morrar till den där HAN!!!? då vet du ju orsaken. | |
| solros79 - Ej medlem längre | 2013-02-23 10:38 | |
![]() | Måste vara stressande för hunden att ha tre hem. Jag antar att du är med honom alldeles för lite och att det är därför som han morrar. Kontakta en hund psykolog och se om det blir bättre. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-02-23 10:52 | |
![]() | Jag tror inte det är så himla svårt eg. Han testar gränser; testar dig som flockledare. Att locka eller fjäska funkar inte, överdriven dominans är inte heller bra. Och varje gång du försöker koppla honom och han morrar och du backar (eller visar den minsta tveksamhet) så förstärker du att hans beteende är ok. Du ska uppträda normalt, bestämt och inte tveka. Gå fram och koppla honom, oavsett hur krångligt eller läskigt det känns inombords så gör du det bara. Ingen ögonkontakt just då. Bara bestämt, som om det är det mest naturliga i världen. Och sen går ni. | |
| Gnillot - Spelvärd/Forumvärd | 2013-02-23 11:43 | |
![]() | Testa att göra något riktigt skoj var gång ni lämnar er mammas hus, typ ett litet mikrogodissök, godisträd, kortspår eller vad han nu tycker är det bästa som finns. Och ignorera alla "välmenande tips" om att "etablera dominans" | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2013-02-23 13:35 | |
![]() | TS, du skrev att du hade en ny plan som du skulle testa. Vad gjorde du och hur gck det? | |
| Anon20080107 - Ej medlem längre | 2013-02-23 21:49 | |
![]() | mönelilja: Jag stängde för så att han bara hade hall och kök att röra sig i. Ingen möjlighet att vara i vardagsrummet där mamma och hennes sambo var och sen se till att koppla honom när han kom och mötte mig. Det gick jättebra och han visade inga tendenser till att vara arg. När vi kom ut så belönade jag honom. Gick galant idag med. Har börjat hårdträna kontaktövningar med honom nu också och bara på några dagar märker jag stor skillnad. Det är så fantastiskt roligt att se och märka resultat. Tränar iofs ofta kontaktövningar med honom men jag har kollat runt på nätet efter nya övningar så det inte blir samma samma. Jag ser ett ljus i tunneln och det känns så skönt. | |
| Sote | 2013-02-23 22:23 | |
![]() | Kul att höra att det går bre. Följ gärna tipset med att aktivera honom med tex agility. Han kommer garanterat älska det. Det är perfekt arbete för enJR. | |
| No Maam | 2013-02-23 22:36 | |
![]() | Ja, se dessa hundmänniskor... | |
| Rapé1 | 2013-02-24 00:13 | |
![]() | Hundpsykolog? Give a f*****g break... | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2013-02-24 00:14 | |
![]() | Roligt att höra att det har löst sig. | |
| corlini | 2013-02-24 12:00 | |
![]() | kul att det börjar funka, JackRussel kan vara ganska skarpa och envisa så det är ju av stor vikt att Alfarollen i ert gäng står klar för honom. är du både hans ledare, chef, trygghet och vän så är det dig han följer och lyder i alla lägen oavsett var ni är eller med vem. jobba på bara | |