Spelrum
Giraffen12
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade13
Mobilspel
Pågående19 887

Forumkategorier

Användare Inlägg  
diffdiff2013-02-24 12:57
Antal inlägg: 3884

haha så gulligt

Ida-Fina2013-02-24 13:00
Antal inlägg: 142

:)

diffdiff2013-02-24 13:04
Antal inlägg: 3884

Vi hade besök av nära vänner när vi renoverat köket. Mannen ifråga borrade hål medans jag och hans fru packa upp alla lådor och fyllde skåpern och lådorna. Hittade en ful höna som jag fått av någongång till påsk som man ska ha sina ägg i. En rotting liknande. Jätte ful varpå jag ger den till Eva och säger släng den i sop kartongen. Nej men den e ju söt svarade hon. Hennes man börjar skratta och säger men Eva vad ska vi med den fula hönan till? Min son Elias då 3 år säger men Erkki du ska lägga dina ägg i den.

Ida-Fina2013-02-24 13:33

Hihi :)

AMF2013-02-24 14:07
Antal inlägg: 335

Mitt barnbarn Eskil 4 år och jag var på promenad och vädret var grått och trist.
Han sa; Mormor, regnet hänger i luften - jag tror det hänger i hårstrån.
Tänk vad vi vuxna kan röra till det för små barn med våra uttryck:-)

Yamma2013-02-26 23:17
Antal inlägg: 2285

När min tvååring såg snö första gången sa han "titta, smulor!"
Samma tvååring tittade in i vad som skulle bli vårt badrum, det var då bara träbjälkar och arbetsmaterial där (varken väggar eller tak) och sa förnumstigt: "Det är lite smutsigt där."

vassatassar2013-02-27 03:27
Antal inlägg: 204

På flygplanet.

Liten pojke: Mamma varför RYKER det utanför fönstret???

Samtliga inom hörhåll försöker titta ut i panik, förmodligen i tron att en motor brinner.

Mamman: Det är inte rök, det är moln. De ser ut så på nära håll.

*FNISS*

KjellAnders2013-02-27 08:31
Antal inlägg: 351

En kompis femåring hade ett väldigt bra ordförråd. När dagisfröknarna frågade hur det kom sig svarade han glatt.
- Man tar bara ett ord och flyttar om alla bokstäverna så blir det ett nytt.

KjellAnders2013-02-27 08:51
Antal inlägg: 351

En annan fin episod var när en grannes pojke kom in glatt.
- Mamma nu ryker du ur bulltvn.
tina bullar i 60 min på högsta effekt i micron ger vissa problem

Själv var jag livrädd för tofsvippor när jag var liten.
-Mamma Mamma fågeln har vingar på huvudet

sus502013-02-27 10:17
Antal inlägg: 1554

Min dotter sa till sin son att man kunde använda andra ord än svordomar t ex järnspikar. Någon dag senare i bilen funderade mitt barnbarn länge
innan han sa fanskruvar.

MissPiggy692013-02-27 13:26
Antal inlägg: 919

Min svågers tös är väldigt framåt i skolan, och läraren vill att de ska försöka lära henne mer ord hemma. De frågar då den 7åriga tjejen om det finns några speciella ord hon vill lära sig.
Ja, svarar hon, sådana där med dubbla vokaler (pool osv).
Ok svarar min svåger och hans fru. Har du nåt exempel?
Tjejen svarar "kåt".
Lite generad frågar de om kåt stavas med dubbla vokaler.
Svaret blir: det vet jag ju inte, har ju inte lärt mig det än...

nippertippan2013-02-27 13:39
Antal inlägg: 792

Ja :) jag har några från när mina barn var små.

Jag höll på stoppa in tvätt i maskinen när min då 2 år gamla dotter kommer in och säger:
-Mammaaaaa, vet du vad??
-Nej?
-När jag blir stor så blir du liten och då ska jag trampa på dig.

Haha, jag fick mig ett gott skratt.

Ida-Fina2013-02-27 21:49

En kall höstmorgon i Skåne. Några förskolebarn sitter vid frukostbordet och tittar ut genom fönstret. Träden är alldeles vita av rimfrost.
"Ja!!!" ropar ett barn, "det har snöat!"
"Hmmm, det tror inte jag..." säger ett annat, "det är nog bara rost!"

tyko1232013-02-27 22:21
Antal inlägg: 79

Jag hörde en pojke säga " Den som tar, han har".

alfavirre2013-02-27 23:22
Antal inlägg: 492

Familjen spelar sällskapsspelet med Andra ord och Adam (10 år) får ordet Analfabet. Adam ser ut som ett frågetecken och säjer: jag vet vad Anal är med vad är Fabet?

Rödetott2013-02-28 00:45
Antal inlägg: 447

En riktigt arg tös på runt tre år står och bråkar och skriker till sin mamma som står och försöker lagar mat.
Idel fula ord och elakheter slinker ur den lillas mun, tillslut ledsnar jag och bär in henne på sitt rum.
"Du stannar här och kommer inte ut förrän du lärt dig säga snälla saker" jag stänger dörren bestämt och återvänder till matlagningen.
Efter några sekunder ser jag hur handtaget sakta rör sig nedåt, och tösen sticker försiktigt ut huvudet, tittar på mig och säger: "Snälla saker"

Bet mig i läppen för att inte skratta, tänkte i mitt inre men jösses vilken pappskalle jag är.

Ida-Fina2013-03-02 00:04

Hihihi, underbart! :)

På tal om fula ord... när grabben var liten körde han runt runt här hemma på sin lilla lära-gå-bil och det gick i en faslig fart. Rätt var det är kör han rakt in i sin leksaksdammsugare som råkar stå ivägen, och utbrister: "Jävla skit!" Jag, som alltid varit uppfostrad med att man inte använder svordomar, hejdade honom och sade förmanande att så säger vi inte här hemma, använd ett trevligare ord istället. Varpå ungen funderar en liten stund och sedan säger glatt: "Jävla DEN!"
Mmm, det är klart, "skit" är ju inte heller ett så värst trevligt ord ;)

cisplatin2013-03-02 00:13
Antal inlägg: 161

Mormor och dotterdotter 3-4 år gammal sitter ute i solen med bara ben. Mormors lår är vinterblekvita och har långa blåa bristningar i huden. Flickan följer uppmärksamt med pekfingret en sådan blå slinga och frågar intresserat "mormor, vad står det där?"

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?