Spelrum
| Giraffen | 41 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 30 |
| Inloggade | 72 |
Mobilspel
| Pågående | 19 711 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Guldplate | 2013-03-17 14:33 | |
![]() | Det enda jag kan tänka mig är att han, mot förmodan, först efter att ha fått gesten förklarat för sig inser att han avskyr fascismen och han innan dess inte ens vetat var det ordet betyder. | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2013-03-17 14:33 | |
![]() | Jag kan inte låta bli att roas över tanken på hur spåniga nynazister i sverige sitter och tänker: "Men va fan gör han, han är ju typ svartskalle!?" | |
| Minta | 2013-03-17 14:59 | |
![]() | Ja svart på det sätt som greker brukar vara. De har nog andra definitioner, det räcker nog att inte vara grek såsom det brukar göra. | |
| bobo flux | 2013-03-17 15:00 | |
![]() | Då har han levt i en social och informationsmässig plastbubbla sedan födseln. Med tanke på Greklands historia och hur landets samhällsutveckling sett ut de senaste åren så finner jag det högst otroligt att han aldrig skulle ha stött på en fascisthälsning förut i något sammanhang. | |
| Minta | 2013-03-17 15:13 | |
![]() | Är det någon som tycker att den ser oskyldig och naiv ut? | |
| anickanick | 2013-03-17 15:17 | |
![]() | Hörru Guldplate inte har jag påstått att idrottare inte är allmänbildade elle rens försökt spå på näthatet ,de enda som spär på näthatet är de som alltid gömmer sig bakom den floskeln Våga stå upp för att det inte är särskilt smart eller ens allmänbildat att göra en sådan gest,tror inte ens att vår nationalikon Zlatan skulle ens komma på tanken att göra en sådan. | |
| anickanick | 2013-03-17 15:18 | |
![]() | menar såklart spä på näthatet slant på tangenten | |
| pabster1 | 2013-03-17 15:54 | |
![]() | Jag spelade fotboll under hela min högstadietid. Spikade flera matteprov och hade 5:a i alla SO ämnen. Vår mittback i laget var för övrigt den som spikade fler matteprov än jag lyckades med. Flera andra i laget var även de bland de med bättre resultat i fler skolämnen. Fick lägga ner fotbollen pga skada. Jag upplever snarast att man i tex skidspåren och möter betydligt mer välutbildade människor än genomsnitts svensson. I grekland röstade 8% på Gyllene gryning som är ett öppet nazistiskt parti. Den där hälsningen förekommer därför där. Killen kan vara oinsatt men jag är tveksam till att så är fallet. | |
| corlini | 2013-03-17 15:56 | |
![]() | löjligt, tragiskt och en väldig styrkedemonstration av hur djupt innästlad PK lobbyisten är när en duktig fotbollsspelare blir avstängd på livstid pga en gest, inte ens riktad mot en annan individ. skandal detdär med avstängningen oavsett skälet till gesten, man kan ju inte porta duktiga idrottare pga deras politiska åsikter (om det nu är politisk åsikt som ligger bakom), vad är nästa steg? nä, du får inte representera landet i höjdhoppning trots att du har en klanderfri karriär och är en av de bästa vi har för du är ju fan centerpartist och det är att jämnställa med att du har en åsikt som inte delas av 96% av befolkningen. du får inte vara med. | |
| Minta | 2013-03-17 16:13 | |
![]() | Skulle du tycka det var en bagatell om en svensk höjdhoppare på elitnivå gjorde nazisthälsningen inför tv? | |
| kajix | 2013-03-17 16:16 | |
![]() | han blev avstängd för att han inte kände till innebörden av gesten. | |
| apbur | 2013-03-17 16:19 | |
![]() | Varför utgå ifrån att fotbollsspelaren visst vet vad det betyder? Han hävdar ju motsatsen och det vore väl jätteklantigt att göra en medveten nazisthälsning om man inte vill bli avstängd? | |
| Minta | 2013-03-17 16:24 | |
![]() | Han blev väl avstängd därför att det är olagligt. När kommer man undan straff genom att hävda att man inte kände till lagen? | |
| gnagelram - Ej medlem längre | 2013-03-17 16:28 | |
![]() | Det är inte olagligt att höja högerarmen (annat än i mycket specifika sammanhang möjligen). Förbundet vill vara duktiga och agera "kraftfullt" eftersom media blev arga. | |
| Minta | 2013-03-17 16:33 | |
![]() | Är det inte olagligt att göra nazisthälsning? | |
| apbur | 2013-03-17 16:34 | |
![]() | Om det inte är menat som en nazisthälsning så är det inte olagligt. | |
| Minta | 2013-03-17 16:36 | |
![]() | De vill väl inte bara agera kraftfullt för att media blev arga, de vill väl inte ha en taskig image. Den imagen sprids ju ofrånkomligen av media. Idrottsvärlden är ju väldigt mångkulturell så många inom den världen blir nog illa berörda. | |
| Guldplate | 2013-03-17 16:40 | |
![]() | Anickanick: Jag vet inte hur jag ska tolka ditt inlägg annat än att det rider på förutfattade meningar om att idrottsmän inte är smarta och allmänbildade. För att citera dig: "Vad kan ni begära?? han spelar bara fotboll..." Sen var det inte bara du utan även Hanna Maräng la till "Han är ju sportkille dessutom!". Må hända att det ska ses som skämt men det blir lite som min bror sa ang nätshatsdebatten. Han hävda att det inte handlar om hat det folk skriver utan att det är humor. De tycker det är kul att klanka ner på andra människor och få reaktioner på det. Sen har de visserligen en väldigt dålig humor men att de hatar tror han inte på. Att nedvärdera idrottsmäns intelligens och alllmänbildning är detsamma som att säga att klanka ner på kvinnors sätt att argumentera... | |
| gnagelram - Ej medlem längre | 2013-03-17 16:41 | |
![]() | Det hade såklart inte varit fel att säga "skärp dig, ungjävel" eller motsvarande. Men livstids avstängning för en 20-åring, utan någon annan historik än gesten i sig är ju naturligtvis bara förbundets sätt att vara duktiga. Reinfeldt höjde handen på nästan samma sätt på en lite oturlig bild efter valsegern häromåret. Fängelse? | |
| Minta | 2013-03-17 16:48 | |
![]() | Nu tycker jag inte att gesten ser det minsta oskyldig eller ofrivillig ut, men straffet kan vara för hårt, ja. Nazisthälsningar brukar ju vara kriminella, men ett straff i lagens mening hade nog varit lindrigare än livstids avstängning och därför kanske bättre. Å andra sidan är det ganska ok att det är nolltolerans mot t.ex. rasism i en så mångkulturell bransch som idrotten. Det kan ju bli som mobbning på arbetsplatsen annars, och offentlig dessutom. | |