Spelrum
| Giraffen | 23 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 46 |
Mobilspel
| Pågående | 19 599 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| siwu | 2013-04-14 21:32 | |
![]() | Nej, inga katter på bordet, tack. | |
| AMF | 2013-04-15 00:27 | |
![]() | Fy så äckligt med djur på matbordet. Var har den trampat innan? Gäller att visa vem som är herre på täppan redan från början! | |
| Incidental - Ej medlem längre | 2013-04-15 00:30 | |
![]() | Katter, uff! | |
| ajohansson | 2013-04-15 00:32 | |
![]() | absolut inte på bordet! | |
| annakarineli | 2013-04-15 01:18 | |
![]() | Har inget emot djur, men tycker det är äckligt när de är på matbord & köksbänkar. Detsamma gäller hundar i sängar & soffor -även om jag också kan tycka att det är mysigt med en hund i soffan... Lite tvehågsen där, men rätt skitigt & äckligt blir det ju! Bävar lite för min pappas kommande besök här med sin lapphund... Vit soffa, vit- och svartrandig matta samt vita mattor i sovrummet... Lär få täcka över och plocka bort saker i några dagar. | |
| Silfverkrok - Ej medlem längre | 2013-04-15 02:40 | |
![]() | håller med gautama, klart att det går att fostra katter. folk i allmänhet har dock inte tålamodet som behövs. | |
| lemjau | 2013-04-15 03:15 | |
![]() | Skulle helst inte vilja ha katten på bordet, men det skiter hon i. Jag har en ocicat och det verkar inte spela någon roll hur många gånger man säger till henne, lyfter bort henne, sprutar vatten på henne, fräser åt henne.. Värst är när hon står och klöser på dörrar och skåp. Hon kan hålla på i flera timmar. Blir bara några sekunders uppehåll efter tillsägning. Någon som har något tips? Ps. Har även en hund och har inga lydnadsproblem med henne. | |
| lemjau | 2013-04-15 03:16 | |
![]() | Ps. Katten lyder inte hunden heller. Hunden kan bli less om katten ska kela för mycket när hunden vill sova. Så säger hon till. Men det funkar också bara i några sekunder. | |
| toonfisken | 2013-04-15 05:24 | |
![]() | Katt på matbordet ? Aldrig i livet ! Ner med den på golvet ! Heja sambon . | |
| Heribertan | 2013-04-15 06:40 | |
![]() | Självklart så får min katt sitta på bord och bänkar. Extra mysigt när han ligger bredvid mig när jag äter. Det finaste man har sätter man på bordet! | |
| Rapé1 | 2013-04-15 06:40 | |
![]() | Det är väl inget med det. Min f.d katt bredde alltid ut sig över halva bordet när vi åt. Den ville vara med runt matbordet när vi åt middag kanske. :-) | |
| kulspel2 | 2013-04-15 06:43 | |
![]() | Hade för några år sedan två katter, varav den ena inte missade en frukost med mig om jag åt själv. Han höll sig på avstånd från maten om han fick en liten bit ost då och då, fick han inte så kom han närmre och närmre... Jag hade inget emot det. Eftersom jag visste att de båda var både på bord och diskbänk så torkades det alltid av innan vi dukade fram till måltider. Jag brydde mig inte ett dugg om det. | |
| apbur | 2013-04-15 08:13 | |
![]() | Lemjau, du verkar ha samma problem som jag. Har också raskatter och jag tror envisheten och att tillsägelser fungerar dåligt är en effekt av att man avlat fram katter som tyr sig mycket till människan. De som säger att katter visst går att fostra vet inte vad de talar om då de troligtvis inte har erfarenhet av vissa raskatter. Mina katter upplever helt enkelt inte tillsägelser och tillrättavisningar från min sida som tillräckligt obehagligt för att det ska vara värt att sluta med det de vill göra. En total ovilja att vara flockledaren till lags i kombination med framavlat intresse och förtroende för människan har skapat katter som är "sociala" och trevliga men skaffar de sig oönskade beteenden är det i princip omöjligt att bli av med. | |
| ThirrePhirre | 2013-04-15 08:37 | |
![]() | Jag har haft katter i hela mitt liv. De får inte vara på köksbordet och inte på diskbänken. Jag har aldrig haft problem med att lära dem det, förutom en katt men han var över 1 år när han kom till mig och hade inga sådana regler där han kom i från. Han lyckades jag aldrig uppfostra om. | |
| lemjau | 2013-04-15 08:41 | |
![]() | apbur -> Jo, så upplever jag det med min också. När jag säger till henne, så börjar hunden skämmas som en tok, även fast hon inte ens är i den omedelbara närheten just då och även fast jag inte skäller direkt på henne. Men hon hör ju på tonfallet och så tror hon att hon har gjort något fel. För hon VILL ju vara mig till lags. Katten skiter helt i vilket. Jag skaffade en ocicat för att en del påstår att de är ganska hundlika katter och att de ska vara relativt lätta att dressera och sådär. Har inte upplevt det som så. Det enda "hundlika" hon gör är att dricka ur toaletten. ;) Men söt och kelig och VÄLDIGT social är hon! | |
| lemjau | 2013-04-15 08:43 | |
![]() | Min gamla katt brukar bara göra "fel" när man inte ser. Sedan om man råkar avslöja henne mitt i alltihopa, så stelnar hon till och råstirrar på en ett tag och så kutar hon iväg. | |
| flork | 2013-04-15 09:04 | |
![]() | har ej katt | |
| apbur | 2013-04-15 09:05 | |
![]() | Lemjau, dressera tror jag är fel ord och det är tråkigt att man jämför med hundar. Det gör man gärna med min ras med men skillnaderna är större än likheterna. Det hundlika är att de är sociala och älskar när det händer saker men de är inte sociala i den bemärkelsen att de samspelar. De är lekfulla och kan mycket väl lära sig massa lekar som apport men det innebär inte att de är dresserade. Bara att de tycker det är roligt när matte leker och kan hämta tillbaka leksaken för att leken ska fortsätta. | |
| jellyflower | 2013-04-15 09:33 | |
![]() | Jag är allergisk mot katter. Min kanin får inte vara på bordet. En gång hoppade han upp osedd och började glufsa i sig äppelpaj. Då lyfte jag ned den illfundige lagomorfen och gav honom en verbal uppsträckning. Han är mest under bordet. Där får han vara. | |
| hankolainen | 2013-04-15 09:35 | |
![]() | Nej, mina två katter får inte vara på köksbordet eller arbetsbänken. Det har gått alldeles utmärkt att träna dem. | |