Spelrum
| Giraffen | 24 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 48 |
Mobilspel
| Pågående | 19 599 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| mirra51 | 2013-04-26 17:29 | |
![]() | ttiittii har rätt angående vattnet, däremot har jag inte hört/läst att fler barn skulle födas vid fullmåne.Polisen runt vår jord får mer att göra vid fullmåne.För vissa av oss påverkar fullmånen vattnet i oss, liksom vädret kan påverka oss negativt. Jag hade värre problem när jag var fertil. | |
| Gautama | 2013-04-26 18:08 | |
![]() | Nulltj: jag somnar allt från elva till ett ungefär. Det är det som är så konstigt. Jag vaknar alltid runt tre oavsett om jag sovit en timme elle fyra timmar innan. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-04-26 18:11 | |
![]() | Samma här, när jag tänker efter.. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-04-26 18:13 | |
![]() | en anledning kan vara att månen styr allt vatten på jorden och vi består av mycket vatten | |
| Gautama | 2013-04-26 18:26 | |
![]() | Fattar inte varför just tre?? Det slår aldrig fel, när jag vaknar tänker jag alltid "jaha, nu är klockan tre" Och det är den alltid. | |
| kajix | 2013-04-26 18:44 | |
![]() | Ni vet väl om varför vattnet påverkas mer vid fullmåne (och nymåne)? Solen. | |
| boyakasha | 2013-04-26 20:19 | |
![]() | Svårt att sova när det är fullmåne. Då skall havsöringen fångas. | |
| krysopras | 2013-04-26 20:39 | |
![]() | Jag har bara svårt att sova vid fullmåne när den är utanför mitt fönster. Är den på andra sidan huset så märker jag inte av den. Jag kan inte sova när det är ljust i rummet. I natt vaknade jag av att koltrastarna sjöng som de gör alldeles före gryningen. Jag somnade om igen sedan men hann tänka på hur hjärtskärande vacker deras sång är. | |
| markoolio5 - Ej medlem längre | 2013-04-26 20:45 | |
![]() | Här vaknade jag i söndags av någon mc-knutte med vårkänslor som burnade utan ljuddämpare runt kl. 6:30 på morgonen, den enda dag i veckan man kan sova ut. Spännande när IQ och dB båda tycks ligga runt 80 :) Det var hur som helst inte lika hjärtskärande vackert som koltrastens sång. | |
| Kemms - Ej medlem längre | 2013-04-26 20:46 | |
![]() | Fwww.youtube.com/watc...C i27KyMdd4 Fakta är alltid bättre än" Jag sover dåligt vid fullmåne, de bara eee sååå";) | |
| ÅsaMillans | 2013-04-26 20:54 | |
![]() | Sover dåligt vid fullmåne! Annars som en stock...oftast;) Men de nätter jag är vaken. ..så sammanfaller det med fullmåne! | |
| Kemms - Ej medlem längre | 2013-04-26 21:10 | |
![]() | Inbillningens makt är stor, så scrolla till 34:00 iaf;) www.youtube.com/watc...Ci 27KyMdd4 | |
| ÅsaMillans | 2013-04-26 21:26 | |
![]() | Har inte kollat men visst kan man inbilla sig mkt. Men om man är omedveten och somnar gott och sen vaknar och inte kan somna om. ..tittar ut och det är fullmåne! När det hände ngr ggr så så börjar man tro på det. | |
| poolbobbo | 2013-04-27 01:55 | |
![]() | Kemms jag kan garantera dig att jag inte inbillar mig att jag inte kan sova vid fullmåne. Jag sover vanligtvis som en stock å i alla år har folk påpekat att jag sover så gott, de flesta kollegor jag har som jobbar på nätterna sover som regel 4-5 t men jag sover 7-9 t FÖRUTOM när det är fullmåne. Sen spelar det ingen roll vad det är för väder eller annat som har tagits upp som alternativ orsak. Jag tänker inte ens på att kolla upp kalendern för jag märker på dagen D när det sker. Jag har tre vuxna barn, å min yngsta dotter på 19år har samma problem. . Så vad händer? Jag känner att jag vill ha fakta eller kanske en Imovane en gång i månaden :) i vart fall har jag sovit som en stock i dag efter denna fullmåne ;) | |
| poolbobbo | 2013-04-27 01:59 | |
![]() | Markolio.. vet inte riktigt vad du vill med inlägget förutom att du hade behov av att få det sagt. :)) Tråden handlar om sömnbrist pga fullmåne | |
| vira5 - Ej medlem längre | 2013-04-27 04:34 | |
![]() | Intresserade kan läsa1Q84 av Haruki Murakami. Tänkvärt om skillnaden på lunatic och insane... Klart månen påverkar oss på olika sätt. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-04-27 16:59 | |
![]() | vi som inte kan sova vid fullmåne gillar inte det precis inget vi längtar till,det är bara ett konstaterande att det är så,och det är ingen skröna att vattnet går på gravida oftare vid fullmåne,har själv varit med om det många graviditeter,sista graviditeten så "viste" jag att vattnet skulle gå vid fullmånen så hon föddes 3 veckor för tidigt | |
| LittleStalin - Ej medlem längre | 2013-04-27 18:04 | |
![]() | Inbillade mig en period att jag sov dåligt pga fullmåne. Kanske var det så också, men jag tröttnade på att hålla koll på det. Ingen mening att konstatera hur det än förhåller sig. Blir liksom en självuppfylld profetia. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-04-27 19:58 | |
![]() | lite kul på min almanacka var det fullmåne i förrgår men jag sov jätte bra,men i natt sov jag ingenting konstigt kollade på internet min almanacka är felskriven,fullmånen började i natt och slutar denna natt | |
| blue_moon | 2013-04-27 20:05 | |
![]() | Det var fullmåne i förrgår. Almanackan har rätt. :) | |