Spelrum
| Giraffen | 24 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 41 |
Mobilspel
| Pågående | 19 596 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| fruktsam | 2013-04-28 21:54 | |
![]() | Skamligt AMF att påstå att någon har utseendet emot sej..... Tänk innan du skriver!!! | |
| le-lou | 2013-04-28 22:29 | |
![]() | Usch nej. Palm är ett skämt. | |
| AMF | 2013-04-28 22:49 | |
![]() | fruktsam; Du har missat allt spott och spe som Johansson fått angående sitt utseende?! JAG lägger inga som helst värderingar i hur han eller andra ser ut. DU är bara ute efter att rota fram något att hacka på! Du säjer; "hon går igenom i Tvn" .......och försvarar de värderingarna! DET är skamligt! | |
| jaapmeister - Ej medlem längre | 2013-04-28 22:50 | |
![]() | Jag tycker det är roliga spektakel de bjuder på. Kul att få bevittna S kollektiva insikt att inkvoterandet av antifeministiska män försvårar inkvoterandet av feministiska kvinnor. Man kan nästan tänka sig den generande tystnaden på kansliet. ''Ok, nästa gång kanske vi bara ska gå på kompetens?'' | |
| fruktsam | 2013-04-28 22:52 | |
![]() | Nu blir jag förvånad AMF. Jag har enbart gjort EN reflektion här och den är att jag reagerat på att DU påstår att någon har utseendet emot sej. Du går över en gräns när du säger så, oavsett vad andra har sagt tidigare. Lär dej läsa innantill också så kanske du undviker att påstå att folk sagt saker de inte sagt. | |
| jaapmeister - Ej medlem längre | 2013-04-28 22:55 | |
![]() | Haha, tanken på en styrelse enbart baserad på kompetens är verkligen kittlande. Typ Stefan Stern, Tomas Östros, Urban Ahlin, Per Nuder, Jens Henriksson och Mikael Damberg. Sexigt gäng. | |
| Bitte - Administratör | 2013-04-28 23:10 | |
![]() | Jag förstår vad du menar AMF , Göran hade ju problem med hyn bla i ansiktet men var för det en duktig och kompetent politiker , dvs han bedömdes för sin kunskap och inte för sitt utseende. Personligen så väljer jag mina politiker efter ideologi och deras politiska kunskap och inte efter nått annat . Bitte | |
| AMF | 2013-04-28 23:16 | |
![]() | fruktsam; Vet du själv vad du svamlar om? Läs bakåt och begrunda! | |
| Minta | 2013-04-28 23:27 | |
![]() | Göran Johansson har psoriasis och jag förstår också var AMF menar. | |
| skitduktig | 2013-04-28 23:31 | |
![]() | Mycket som hänt här sen sist jag var in ser jag. Och jag kan väl säga så här att i den ideala världen är det naturligtvis politiken och ideologin som ska styra hur människor röstar, och för majoriteten av väljarna är det nog så. Men för en stor del av väljarna är det de facto, utseende, men framför allt framtoning som har betydelse. Reinfeldt har legat hästlängder före övriga när det gäller sådant i de senaste valen och det är fullt möjligt att man VUNNIT valen pga detta faktum. Nu har man fått fram en kvinna som har både utstrålning och utseende inom socialdemokratin och då börjar en slags häxjakt på densamma. Jag reagerar starkt mot detta för Veronica Palm behövs i den kommande valrörelsen om Borgare och SD ska besegras. Det är vad jag vill i alla fall. | |
| Minta | 2013-04-28 23:52 | |
![]() | Jag tror inte att utseende har så stor betydelse, däremot utstrålning och förmåga att gå fram medialt och nå ut. Annie Löv ser ju bra ut men räcker väl inte riktigt till? | |
| omeganoll | 2013-04-29 00:08 | |
![]() | Makupala - Jo, den dag vi får diktatur blir din önskan uppfylld; intelligens vid makten. Du kommer inte att uppskatta det. Intelligens och ansvarakänsla, etisk mognad, demokratiskt sinne osv. är tyvärr inte kompatibla storheter- då skulle jag hållame dej. | |
| Makupala - Ej medlem längre | 2013-04-29 02:01 | |
![]() | Nej, någon diktatur vill nog ingen ha. Jag har då inte hittills skådat några intelligenta diktatorer. Menar du att intelligens inte är förenligt med demokrati? Det menade inte jag. | |
| överqvist | 2013-04-29 07:30 | |
![]() | Mänskligheten är underbar, man ska således rösta på det parti som har snyggaste frontpersonen? Hahahaha... | |
| skitduktig | 2013-04-29 07:41 | |
![]() | Minta: Annie Lööf saknar ju utstrålning totalt. Överqvist: Du avgör ju vad du ska gå efter när du röstar men att jag har sagt att nån ska rösta efter utseende finns inte. Däremot fungerar det så att MÅNGA gör det. | |
| cheesecake90 - Ej medlem längre | 2013-04-29 09:02 | |
![]() | Att nå ut till sina väljare och så är givetvis viktigt och självklart är det då bra att ha utstrålning och så vidare. Men för den största andelen väljare är det nog (och att jag skriver nog och inte ÄR beror främst på att jag givetvis inte kan visa någon källa på det) just ideologi, kunnighet. handlingskraftighet att tillsammans med andra kunna utföra saker, retorik etc som är av större vikt. Det är ju trots allt 18 års-gräns för att få rösta och vid den åldern är nog merparten i alla fall så politiskt kunniga att de i alla fall vet vilka som är de viktigaste frågorna. För deras del. För Sverige. Men skitduktig eftersom du är inne på det där med att om det är två jämnstarka politiker så har utseendet en "stor" betydelse när det gäller vilka man väljer. Menar du då på då vid personval (det som vi väljare gör, inom ett visst parti) eller att de tveksamma väljarna skulle välja mer efter utseendet än kompetens, eller rent av att man byter partitillhörighet beroende på om partiledaren (eller andra) är "snygga och fräscha"? Kan du ge några exempel? | |
| cheesecake90 - Ej medlem längre | 2013-04-29 09:02 | |
![]() | Att nå ut till sina väljare och så är givetvis viktigt och självklart är det då bra att ha utstrålning och så vidare. Men för den största andelen väljare är det nog (och att jag skriver nog och inte ÄR beror främst på att jag givetvis inte kan visa någon källa på det) just ideologi, kunnighet. handlingskraftighet att tillsammans med andra kunna utföra saker, retorik etc som är av större vikt. Det är ju trots allt 18 års-gräns för att få rösta och vid den åldern är nog merparten i alla fall så politiskt kunniga att de i alla fall vet vilka som är de viktigaste frågorna. För deras del. För Sverige. Men skitduktig eftersom du är inne på det där med att om det är två jämnstarka politiker så har utseendet en "stor" betydelse när det gäller vilka man väljer. Menar du då på då vid personval (det som vi väljare gör, inom ett visst parti) eller att de tveksamma väljarna skulle välja mer efter utseendet än kompetens, eller rent av att man byter partitillhörighet beroende på om partiledaren (eller andra) är "snygga och fräscha"? Kan du ge några exempel? | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-04-29 09:10 | |
![]() | >> Det är ju trots allt 18 års-gräns för att få rösta och vid den åldern är nog merparten i alla fall så politiskt kunniga att de i alla fall vet vilka som är de viktigaste frågorna. Eller så har man som vanligt inte en susning men röstar traditionsenligt. | |
| Bitte - Administratör | 2013-04-29 09:12 | |
![]() | Det är väl varje vuxen människas ansvar att sätta sig in i vad man röstar på och att man gör som sina föräldrar visar ju bara att man har samma värderingar Bitte | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-04-29 09:14 | |
![]() | Nej, inte nödvändigtvis. | |