Spelrum
Giraffen24
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
17
Inloggade41
Mobilspel
Pågående19 596

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Rapé12013-05-06 11:15
Antal inlägg: 409

Det är hets mot folkgrupp och säga HH ;-) Ogillar spelare som inleder matchen med denna hälsning från tredje riket. I bland får man lust och skriva Heil hitler på dig också bara för att få i gång en diskussion.

siwu2013-05-06 11:19
Antal inlägg: 1242

Jag trodde hh betydde hejhej.... kära nån

är nog inte ensam om det.

Tfgm kanske inte betyder tack för god match då, kanske är nått rasistiskt det med?

siwu2013-05-06 11:23
Antal inlägg: 1242

Eller skoja ni? Jag är dålig på skriven ironi

IShotQ-tile - Ej medlem längre2013-05-06 11:25
Antal inlägg: 518

Jag har slutat både hälsa och tacka för längesedan, och tar mig inte heller tid att försvara uteblivna fraser. Om en hälsning inte är artigare än ett närmast pliktskyldigt "hh" tycker jag det kan göra detsamma huruvida man hälsar. Om det gör mig till en otrevlig människa får det i det hänseendet så vara.

125478 - Ej medlem längre2013-05-06 11:36
Antal inlägg: 8332

hh är bättre än inget hej alls, det ska nog inte övertolkas in absurdum.
Fånigt att ställa krav på att hälsa på ett visst sätt.

pink ribbon - Ej medlem längre2013-05-06 11:41
Antal inlägg: 2906

För mig utstrålar hh lättja, hafsighet, nonchalans och dåligt omdöme. Det tar inte lång tid att skriva hej, eller håll sig till bara ett h om du inte orkar mer. Eller gör som du vill, personligen uppfattar jag olika stilar väldigt olika.

Bitte - Administratör2013-05-06 11:45
Antal inlägg: 24199

Håller med IShotQ-tile ,, ett trist hh eller bara ett h kan jag vara utan ,, visst är det trevligt med ett Hej eller tack , men som vanligt så är det valfritt .

Bitte

125478 - Ej medlem längre2013-05-06 12:15

Lite roligt att ett h anses bättre än två. hh betyder ju hej hej och dom flesta vet nog det. Ni som tycker att hh är så slött och trist, jag förmodar då att ni är konsekventa och skriver ut "Tack för en god match!" i slutet av varje spel...

Mm22013-05-06 12:36
Antal inlägg: 693

Jag hälsar alltid i början av ett spel.
Skriver också Tfm i när vi spelat klart.
Vill såklart egentligen vara artig och skriva "Tack för matchen" utan förkortning, men hinner oftast inte det innan min motspelare försvunnit, men kan ibland skriva det i förväg och skicka iväg den texten när matchen är slut.
Jag skrivar aldrig Tfgm och tycker det är liite hånfullt att någon tackar mig för en god match när jag förlorat mycket.
En god match är när vi ligger ganska lika matchen igenom och när ingen av oss förlorar särskilt mycket i rating.

Bannie - Ej medlem längre2013-05-06 12:36
Antal inlägg: 41

Jag kan bli väldigt irriterad när folk inte tackar för matchen. Detta händer mig nästan alltid när folk förlorar. Är det så svårt och tacka för matchen?

nulltj - Ej medlem längre2013-05-06 12:44
Antal inlägg: 14052

Jag hejar och tackar alltid, men bryr mig inte om att bli irriterad över vad andra gör eller inte gör. What's the point? Ingen kommer ändra på sig, man blir inte gladare själv av att reta sig på.
Och hh: tror ni verkligen folk menar något annat än hejhej tror jag ni fabulerar alltför friskt.

125478 - Ej medlem längre2013-05-06 12:59

Otroligt att man kan tolka in ett hån i tfgm...

Mm22013-05-06 13:06

Klart man kan...
Om du har vunnit en match mot mig och fått dubbelt så många poäng samt sänkt min rating med....kanske 100...anser du det då vara en god match?
Det är en match, ja...men inte en god match...och det vidhåller jag.
Men det är ju min egna åsikt, såklart fattar jag att alla inte håller med mig.
Det är inte heller något som jag gråter mig till sömns för...så fortsätt du att göra som du alltid gör :-).

pink ribbon - Ej medlem längre2013-05-06 13:07
Antal inlägg: 2906

Det låter lite väl bittert att se tfgm som hån. Naturligtvis tror inte jag att folk hälsar mig med heil hitler. Det där dubbelklickandet på h:et ger mig bara olustkänslor. Inte så pass att jag skulle söka KBT för det men jag kan väl få tycka mer eller mindre om olika sorters spelare.
Jag har mina favoritmotståndare och såna som jag inte spelar med igen.

astali2013-05-06 13:09
Antal inlägg: 328

Oj så myckett gnäll! Är det inte skönt att bara spela utan tvång att tacka å heja som man gör jämt i livet? Och ingen försvinner. Det är bara att ta fram spelet och trycka på Chat så kan man tacka i 74 timmar! Men ibland vill man säga något för att matchen är extra spännande men då kommerr det från hjärtat. Men visst, om jag får ett tack så gör jag det tillbaka. Det är bra med diskussionen dock eftersom det uppenbarligen är så att alla har sina skäl o det är bra att inte trampa på ömma tår och att förstå o acceptera olikheter.

astali2013-05-06 13:12
Antal inlägg: 328

Ps jag ber om ursäkt att jag skrev gnäll som sagt alla har sina skäl <3

125478 - Ej medlem längre2013-05-06 13:15

Lite svårt bara när det mesta man skriver kan tolkas som ironi.
Som t.ex. "Snyggt" när nån rullat, oj, oj! det kan ju också vara illvilligt menat, liksom allt annat som skrivs som kan tolkas uppåt väggarna...

Men alla har ett val. Jag väljer att tolka ett tack för en god match just för det som det står för; en artighetsfras vid avslutad match oavsett hur det har gått.

Mm22013-05-06 13:20

Jag är inte alls bitter :-) och ni får alla skriva precis som ni vill,, utan att det stör mig nämnvärt.
Skrev bara min åsikt..

vigren2013-05-06 13:42
Antal inlägg: 1146

Men OJ vad jag upprör många då... Jag skriver alltid hh (med betydelsen hej hej) och jag tackar aldrig för matchen vare sig jag vinner eller förlorar... Är detta verkligen ett problem för vissa som spelar här? Och ni som inte spelar med dessa som inte hälsar/tackar - hur kommer ni ihåg vilka det är? För mig är det ofattbart hur man ens orkar bry sig...

125478 - Ej medlem längre2013-05-06 13:53

Bara av nyfikenhet, hur kommer det sig att du hälsar men aldrig tackar då?
Inte bryr man sig egentligen så mycket, mest kul att se hur många olika sätt det finns att se det på.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?