Spelrum
| Giraffen | 44 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 36 |
| Inloggade | 82 |
Mobilspel
| Pågående | 19 526 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-28 12:59 | |
![]() | vi pratar nog Hus nu eller typ villa,måste man renovera en vecka på sommaren så måste man och då är det Bittes tider som gäller | |
| jellyflower | 2013-05-28 13:03 | |
![]() | Vad händer om man dristar sig till att använda vinkelslip i villan kl 23 då? Kommer polisen? Kommunfullmäktige? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-28 13:12 | |
![]() | ingen kommer,men grannarna slutar nog älsaka en,Vi hart kört golvslipmaskin nätter igenom,men ingen har hört det,om det är 25 meter mellan husen och en granne mal kaffe så är inte väggarna gjorda av papper så hörs det inte | |
| vigren | 2013-05-28 13:23 | |
![]() | Nästa gång han kommer och hotar med polisen så erbjud dig att slå numret dit eller föreslå att du själv skjutsar honom dit... Har själv provat denna taktiken och det funkade... ;) Du har ju absolut ingenting att vara rädd för, det är ju han som gör bort sig... ganska grovt också. Det sämsta du kan göra är att käfta med honom, det brukar bara elda på beteendet mer. Förmodligen är personen/erna sjuka... | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-28 15:17 | |
![]() | vigren jag tror hans granne blir mer upprörd om hen erbjuder sig att slå nummret till polisen.håller med dig vigren att käfta då blir det bara värre | |
| brava | 2013-05-28 15:27 | |
![]() | Om jag inte är helt ute och cyklar så tror jag att det mest effektiva sättet att få bukt med problemet är att du själv ändrar ditt beteende på något sätt. Folk (som de besvärliga grannarna) som beter sig så här är oftast personer som har svårt att hantera makt. De har nu fått för sig att de kan klagan på allt möjligt och det är knappast för att de blir störda, utan för att själva situationen när de klagar ger dem en känsla av makt. Jag har ingen aning om hur du har reagerat då de kommer och klagar, men eftersom de fortsätter så blir det antagligen inte alltför obehagligt för dem. Vinsten (känslan av att ha makt och kontroll) blir större än förlusten (risken att bli utskälld, det pinsamma i att klaga och verka småaktig) alltså fortsätter de. Jag tror alltså inte att bullar och trevlighet funkar, eftersom det förutsätter att grannarna har förmåga att känna dåligt samvete gentemot dig/er. I deras värld är ni nog dessvärre redan utsedda till "Usch vilken otur vi hade med de nya grannarna" så för att i framtiden kunna leva sida vid sida så måste det nog bli en öppen konflikt. Jag använder medvetet denna formulering för det är ju det det är! Dock inte en speciellt öppen utan en konflikt som egentligen är ännu värre, en jäsande missämja. Mitt råd är alltså att se till att det inte lönar sig att komma och klaga. Då kan man välja två strategier. 1. Antingen ändrar du ditt betéende så att grannens känsla av att ha kontroll blir mindtre. Exempelvis genom att medvetet ändra ditt betéende så att du gör precis tvärtom mot hur du brukar göra när du ser grannen. Brukar du försöka undvika - bli snarare efterhängsen, brukar du be om ursäkt - se till att hitta något som grannen gör som stör dig och börja tjata om det. Om du brukar känna obehag när grannen visar sig - försök att i stället bete dig som om det är en kär gammal vän som kommer på besök. Alla dessa förslag gör att grannen känner sig osäker dvs minskar känslan av makt och kontroll. 2.Den andra strategin är att på ett mycket tydligt sätt visa grannen att han inte har någon som helst rätt att trakassera dig på detta sätt. Det kräver att du själv känner dig helt och hållet trygg i den uppfattningen. Du måste tala "maktens språk" d v s inte visa ens en blinkning av osäkerhet i din attityd. Bara lugnt förmedla att du är i din fulla rätt att leva i ditt eget hus och känna dig fri. Du är en helt vanlig granne som visar normalt mycket hänsyn och därför finns det ingen anledning att springa där och klaga. Har du skådespelartalanger så kan du ju försöka dig på ett litet nedlåtande tyvärr också. Den andra strategin är svårare än den första lite beroende på vilken person man är, men i den första tar du alltså bort något (känslan av kontroll hos den andre) medan i den andra lägger du till något (få den andre att känna sig bortgjord). Men i båda faller bör grannen inse att det kostar mer än det smakar att springa och gnälla och hota. Glöm inte - du är i din fulla rätt! Lycka till! | |
| Fesebengt2 | 2013-05-28 17:36 | |
![]() | Knepigt att det är två diktatorer i samma område oftast brukar det bara var en. Mitt förslag är att nästa gång du slipar och de kommer och klagar, pekar du bara menande på ett av slip-pappren med orden -ju fortare det här blir färdigt desto fortare blir det tyst. | |
| mistmaster | 2013-05-28 17:59 | |
![]() | iofs så tycker jag de verkar med än lovligt blåsta och skulle nog själv vilja be dem dra åt h-e! men, bjud dem på fest. då brukar det mesta komma fram och man kan lösa det. :-) | |
| Gribshunden | 2013-05-28 18:09 | |
![]() | Köp en HA-tröja och ha på dig nästa gång grannen ser dig. Grannen koimmer garanterat att hålla käften! Fungerar alltid. Varning dock - ta av dig tröjan om du ska ut på stan. Kan leda till oönskade komplikationer... | |
| idahanna | 2013-05-28 19:09 | |
![]() | Be grannen slipa och lägg dig på sofflocket, | |
| blue_moon | 2013-05-28 19:17 | |
![]() | Haha, bästa förslaget hittills! | |
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-05-28 20:00 | |
![]() | Haha ja, be dem hjälpa till så försvinner de nog fort. | |
| So_open_mind - Ej medlem längre | 2013-06-06 18:19 | |
![]() | Bästa sättet är att ignorera dom och fortsätt med ditt,,,,dom tröttnar snart ! | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-06-06 20:46 | |
![]() | Hur har det gått med grannarna,kan dom inte bråka med varandra och lämna dig utanför | |
| corlini | 2013-06-07 06:25 | |
![]() | jag har en granne som tyckte jag få och kunde ge hästarna det höga gräset bakom hans hus gratis mot att jag skickade över min man och klippte det!!! på allvar!!! han har en friköpt tomt på typ 2000 kvadratmeter medans jag har 10tals hektar betesmark omgärdande i stort sett allt han ser runt sig. dåre | |
| Rockway - Ej medlem längre | 2013-06-07 10:36 | |
![]() | Haha, han jävlades med dig Corlini. Det kallas sarkasm:) | |
| Rultatultan | 2013-07-13 23:03 | |
![]() | Svar till TS: skaffar ruskigt bra öronproppar... | |
| monketface | 2013-07-13 23:39 | |
![]() | Jag har varit på akuten ikväll pga att jag har en granne vars hund bet mig, helt oprovocerat, i armen ikväll :( | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-14 00:11 | |
![]() | tråkigt,vad händer med hunden? | |
| monketface | 2013-07-14 12:20 | |
![]() | Vet inte ännu. Familjen är på semester och mormor o morfar är hundvakt. De tycker att den ska avlivas. | |