Spelrum
| Giraffen | 53 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 3 |
| Grisen Böjningslistan | 39 |
| Inloggade | 95 |
Mobilspel
| Pågående | 19 561 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Bettapetter | 2013-06-29 19:28 | |
![]() | Trevlig ton i de senaste inläggen, det känns skönt. You made my Day !!! "Året är 2013, artighet.... vad är det?" Ännu en gång Mollee2 .... Jag uppskattar din humor Synd att Du är 44 år yngre än jag, annars ........ | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-06-29 22:11 | |
![]() | :-o | |
| vase | 2013-06-30 20:32 | |
![]() | Hej alla trevliga!! När jag var tämligen ny på BP tog jag in en tråd om trevligt bemötande. O som "rackardes ner direkt", fick höra att detta var "gammalt" mm. Men kan väl aldrig vara för trevlig el ta upp detta ämne för mkt? Jag hälsar i stort sett alltid o tackar för match. Den som blir sur - dålig förlorare kan väl behålla detta för sig själv? Utan negativa kommentarer ? Jag har lyckan att nästan alltid vakna lycklig o glad om ändock ibland trött. Jag ler, hejar, håller upp dörrar, hjälper mammor upp på bussen med barnvagnar, släpper över gående o cyklister vid övergångsställen mm. Jag minns speciellt ett tillfälle när en jämnårig tjej blev åksjuk o spydde ner sig, varvid jag tog fram mina mjukisbrallor o gav henne. Hon blev så förvånad o vi är nu mera sedan flera år kompisar. Ett litet leende o trevligt bemötande kostar inget men värmer! Kanske blev ovan lite tramsigt? | |
| Xin Chao | 2013-06-30 21:09 | |
![]() | Vase: Inte ett dugg tramsigt! Poängen är ju att våga lita på sina medmänniskor och vara medmänniska själv. Att ha en positivt lins, istället för en negativ när man betraktar sin omvärld. Bara så kan vi få ett mer solidariskt och vänligare samhälle. | |
| blue_moon | 2013-06-30 21:55 | |
![]() | Om alla vore så omtänksamma som du, vase! :) | |
| Bettapetter | 2013-06-30 22:47 | |
![]() | vase: Jag blev glad av att läsa ditt inlägg! | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-06-30 23:00 | |
![]() | Vad fint Vase! :-) | |
| julkulan | 2013-07-02 23:26 | |
![]() | Kram vase! Du ger mig hopp om mänskligheten. | |
| xxxANxxx - Ej medlem längre | 2013-07-03 00:40 | |
![]() | Possitivt ger possitivt tillbaka=kärlek,glädje,up pmuntran,vänlighet,omtänk samhet,opptimism, humor och allt som lyfter den andra medmänniskan samt en själv.Alla vinner på det,och livet blir lättare att leva Och negativt ger negativt tillbaka..= pessimism.,ironi,gliringa r,oartighet,nedtryckande, m.m. m.m... Eftersom vi alla människor är beroende av varandra för att kunna leva på denna planet, så gäller de att tänka till vilket förhållningssätt man som person föredrar att i allmänhet förhålla sig till !!! Så enkelt är det.. | |
| vase | 2013-07-03 01:27 | |
![]() | Tack alla!! Jag skriver ännu en gng men sen får det nog var nog.. Fick så konstiga mail, kommentarer om ffa mitt utseende o hittades på ngt konstigt sett privat av vissa. Nu är mitt foto borttaget o så får det nog vara.. Är förvandlad (tack vare spelvärlden M) till en åsna igen. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2013-07-03 07:53 | |
![]() | Varför? Dåliga gener. | |
| mz_lzrd | 2013-07-03 08:11 | |
![]() | Hej Sylvia! Undrade just härom dagen vart du hade tagit vägen =) Jag tror det är dålig uppfostran. Men oftast har man uppfostrats av människor med en genuppsättning som inte är alltför olik ens egen, så dåliga gener är troligen inblandade. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2013-07-03 08:52 | |
![]() | Hej! Jag och min taskiga genuppsättning har haft lite forumsemester. :) | |
| mz_lzrd | 2013-07-03 09:20 | |
![]() | Trevligt att du är tillbaka, hoppas det var en fin forumsemester =) | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2013-07-03 09:31 | |
![]() | Tack! Den var mycket fin. :) | |
| Gizza Vem - Ej medlem längre | 2013-07-03 09:53 | |
![]() | Oj vad gulligt det blev. | |
| mz_lzrd | 2013-07-03 09:59 | |
![]() | Det är för att vi har gulliga gener. Då gullar man dagen lång. Man har helt enkelt inget val. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2013-07-03 10:32 | |
![]() | Plus att vi har blivit älskade av alla vart vi än har visat oss, då blir man generös till sin natur. *kjamiz* | |
| panais | 2013-07-03 14:03 | |
![]() | Jag brukar hälsa bara för att jag vet att många blir irriterade om man inte gör det. | |
| magnusito | 2013-07-03 14:14 | |
![]() | Kom nyligen hem från en resa (storstad på andra sidan Atlanten). Vart man gick fick man artigt bemötande. How are you, excuse me o s v. Här är folk otrevliga och oartiga t ex i kollektivtraffiken. Vid ett flertal tillfällen har jag frågat om saker i t e x en affär och blivit bemött med ett undvikande "Jag vet inte". Att jämföra med hur motsvarande personeal alltid svarade "Just a moment sir, I will ask and take care of it". Det här håller ju på att bli ett svenskt fenomen man inte kan blunda för. Likaså i trafiken. Avstånd och att släppa fram rådde i mycket större omfattning är i Stockholmstrafiken. Så det är inte bara här i våra möten på Betapet som oartigheten spelar uupp sig. | |