Spelrum
| Giraffen | 44 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 35 |
| Inloggade | 81 |
Mobilspel
| Pågående | 19 526 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| litenstor | 2013-07-14 19:18 | |
![]() | alltså jag diskar vid matlagningen men jag står inte och diskar direkt när gästerna har ätit klart. har inte diskmaskin | |
| Sote | 2013-07-14 19:30 | |
![]() | Är precis som du Bitte!! Blit tokig på min jobbarkollega som staplar disk under hela matlagningen för att sedan dumpa den på mig när hon är klar, så får jag stå och gräva i byttor som står staplade i varandra tillsammans med allsköns småpryttlar när jag sedan ska diska. Själv gör jag mitt jobb och diskar undan direkt jag är klar med en grej innan jag fortsätter med nästa. Gör mig lätt tokig faktiskt. Visserligen är mitt jobb att diska men det betyder ju inte att hon inte FÅR diska efter sig själv.....hon ser det inte så. | |
| Nancys | 2013-07-14 20:06 | |
![]() | När jag hade familj gjorde jag till vana att ha bänken ren när vi satte oss till bords. Eftersom jag lagat maten var det far och barnen som fick ta hand om resten, dvs packa diskmaskinen. När jag bakade plockade jag undan allt eftersom och när första plåten bullar var klar var också kaffet klart. Nu är jag pensionär och sjuk, orkar varken med matlagning eller bak och disken kan stå i flera dar................. Livet ändrar sig. | |
| kiwiskal | 2013-07-14 20:30 | |
![]() | Min disk kan stå i tre dagar. Så mysig är jag. Kanske hade blivit bättre om jag haft en sambo, för då kunde ju han diska ;) Jag skurar hellre toaletten faktiskt, matrester och diskvatten äcklar mig konstigt nog mer. Hoppas dock på att få äga en diskmaskin i nästa boende. | |
| en dum en | 2013-07-14 21:37 | |
![]() | Är inte kul att vakna nästa morgon och diskbänken är full så jag tar undan disken för det mesta på en gång. Att plocka ur diskmaskinen eller diskstället är det tråkiga, så det får gärna sambon göra men det händer tyvärr inte alltför ofta;) | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2013-07-14 21:41 | |
![]() | diskmaskin | |
| Hällekis | 2013-07-14 21:45 | |
![]() | Slänger kartongerna till färdigmaten omgående, lägger kniv och gaffel i blöt tillsammans med kaffemuggen. Bakar??? | |
| SkySpy_ | 2013-07-14 22:17 | |
![]() | Tyvärr diskar jag när det inte finns något kvar att äta på. Tar allt på en gång. Sparar tid samt behöver inte den tråkiga diskningen hela tiden. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-14 22:18 | |
![]() | Kiwiskal: Jag blir också äcklad av diskvatten och smutsig disk! Det är helt hemskt. Jag är alltid jättenoga när jag diskar också. | |
| annakarineli | 2013-07-14 22:21 | |
![]() | Skönt att höra att det finns fler som jag kiwiskal! Jag är dock noga med att skölja av disken ordentligt så att inget står och luktar så paradoxalt nog så är ju disken i princip redan diskad när jag ställer ner den i diskhon... Avskyr också diskvatten och matrester och föredrar helt klart också att städa badrummet framför att diska om jag får välja!! | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-14 22:21 | |
![]() | tråkigt nog har jag inte dreserat disken att gå in själv i diskmaskinen ,men jag jobbar på det | |
| davgrun | 2013-07-14 22:26 | |
![]() | Låter aldrig disken ligga kvar i diskhon. direkt ner i diskmaskinen efter middagen | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-07-14 22:48 | |
![]() | Brukar plocka av bordet och stoppa i diskmaskinen innan folk ätit färdigt. Jag är inte pedant men jag tycker det är såå tråkigt så jag vill bli av med det snabbt. ha ha. | |
| Sote | 2013-07-14 23:06 | |
![]() | Postum- du har aldrig funderat på terapi? Du verkar ha ett stort behov av att ge dig på folk helt utan anledning. Tar liksom varje given chans att vara elak. Trist. | |
| dinodog | 2013-07-14 23:19 | |
![]() | Jag har dresserat barnen att ställa in sin disk diskmaskinen. Om alla tar sitt så blir det enklare. Gillar inte att ha disk ståendes. | |
| kiwiskal | 2013-07-15 01:25 | |
![]() | Haha, skönt att jag inte är ensam om att hata diskvatten :) Är också sjukt noga när jag diskar. Gamla matrester på saker går hand i hand med diskvattnet. | |
| Sote | 2013-07-15 08:32 | |
![]() | hoppsan-elaka inlägget borttaget men mitt svar är kvar. Blev ju lite konstigt där....... | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-07-15 09:42 | |
![]() | In i diskmaskinen eller diskar direkt, ogillar stök. | |
| Koladan - Ej medlem längre | 2013-07-15 11:31 | |
![]() | Har varken svårt för diskvatten eller toastolar, men svaret på frågan är att för det mesta åker disken in i maskinen direkt - om inte så under den närmaste tiden. Var mer pedantisk förut, men tack och lov släpper det mesta med åren. Finns inte så många måsten längre. | |