Spelrum
| Giraffen | 27 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 12 |
| Inloggade | 39 |
Mobilspel
| Pågående | 19 364 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Rultatultan | 2013-07-15 11:01 | |
![]() | @bobo flux Tillgång och efterfrågan. Det är nog så enkelt. Så länge det finns en möjlighet för någon att tjäna pengar, så...ja. | |
| Rultatultan | 2013-07-15 11:02 | |
![]() | @carlmartin Men kära nån...man kan väl ha otroligt mycket erfarenhet av barn och uppfostran utan att själv ha reproducerat sig? | |
| bobo flux | 2013-07-15 11:02 | |
![]() | Företagen sexualiserar väl småbarn i samma stund som de tillverkar och säljer produkterna? Och nej, ingen tvingar någon att handla. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-15 11:02 | |
![]() | det kan gå alldeles utmärkt hand i hand,min dotter sminkar sig i bland så det står härliga till hon är 10 år,Hon kom och frågade om hon var fin nu,självklart Är du fin svarade jag du är alltid fin finast i värden tom när du sover med huvudet ner i kudden är du finast i värden.skulle jag då förbjuda henne att sminka sig bara för någon snubbe tycker att det inte hör barndommen till!?Nä glöm och dröm.Att låta barn vara barn är just att tillåta dom se ut som Barbie ena dagen och sitta i knät och gosa nästa dag Och stå med spö och dra upp en Gädda dagen efter det,Det är steg 1 till vuxenlivet,och där ska vi vuxna vara ett stöd inte ett hinder,Sen när vi handlar kläder så väljer inte jag hennes kläder Hon hämtar det ena vackra plagget efter det andra Och jag älskar henne så vansinit mycket så jag kan inte ta av henne glädjen att köpa kläder hon vill ha(jag är likadan)Så hon kommer med sina glitrigga Barbie kläder och jag vet att hon kommer bli precis som mig i framtiden och jag kommer aldrig att stoppa henne eller hemma henne kränka henne eller på något annat sätt göra så hon inte utvecklas på sitt eget sätt,Snubbar som inte fattar vad dom ställer till med och lägger in sitt eget sjuka sexuella tänkande när det gäller barn.....lås in dom dom gör ingen nytta | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2013-07-15 11:03 | |
![]() | folk är (inklusive mig själv) väldigt förvirrade - därför köps det så mycket som inte behövs. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-07-15 11:03 | |
![]() | Vilket gäller alla åsikter; de är mer värda ju mer relevans de äger. Men om man begränsar sig till att ha åsikter om områden man är direkt involverad i blir det inte mycket man eg kan diskutera. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-07-15 11:07 | |
![]() | Bobo>> ja, och det är skamligt. Jag säger självklart inte att det gör rätt. Men att föräldrar har större ansvar för sina barns väl än penningkåta företag. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-15 11:10 | |
![]() | varför ens se barnkläder som sexiga ?det är sjukligt | |
| Gunilla _ | 2013-07-15 11:11 | |
![]() | ttiittii; hur kan det vara kränkande att neka sin 10-åring att använda BH? | |
| bobo flux | 2013-07-15 11:16 | |
![]() | Jag själv kan känna - ur ett mer samhällsövergripande perspektiv - att företag i mångt och mycket ska ha ett mycket större samhällsansvar. Det här blir bara en "marknaden vs föräldrar"-situation där barnen blir slagträ. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-15 11:17 | |
![]() | dätrför man blandar hop bh och sex,varför balndar man inte hop bh med ammning och moderskapet? | |
| Gunilla _ | 2013-07-15 11:18 | |
![]() | ttiittii; och det tycker du känns mer passande för en 10-åring? | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2013-07-15 11:18 | |
![]() | Rultan - ja, men det är skillnad på eget ansvar över egna barn och ansvar över andras barn. nu ska jag skynda mig att säga att jag inte själv har barn, men bor tillsammans med en pojke på 5 år (min flickväns son). Jag tycker ofta att de som kritiserar skarpast och generaliserar mest är de med minst erfarenhet - det var det jag vill säga med mitt inlägg. Och ja, det är ju lätt att kritisera utan ansvar, håller du inte med om det? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-15 11:19 | |
![]() | det handlar inte om varken eller Gunilla | |
| Gunilla _ | 2013-07-15 11:19 | |
![]() | ttiittii; då kanske du kan vara vänlig och förklara vad det handlar om. Vad har en BH för funktion i ditt liv? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-15 11:20 | |
![]() | Bara att blanda hop barn och och sexuellanspelning är sjukt,för att en liten tjej vill se ut som barbie ska ska dom kunna göra det med bh och allt,det har inget med sex att göra | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-07-15 11:21 | |
![]() | Det är naturligt för barn att vilja ha "det alla andra har", det är inte heller konstigt att småtjejer (och pojkar) sneglar på äldre förebilder och vill efterlikna. Problemen uppstår med föräldrar som själva är osäkra, både i sin egen identitet och i rollen som förälder, och som både konsumerar skräp för egen del och i sin osäkerhet låter barnet diktera villkoren. Jag tycker det är skit att klädföretag tillverkar bh:ar för åttaåringar, men ännu mer katastrof att föräldrar är för svaga att stå emot impulsen att köpa. För företaget kan man avfärda och bojkotta som oetiskt, men så kan man inte hantera dåligt föräldraskap. | |
| Bitte - Administratör | 2013-07-15 11:21 | |
![]() | Jag kan hålla med både vad det gäller föräldraansvar för det kommer man aldrig undan , men samtidigt är det sjukt någonstans i samhället om företag tillverkar vuxenkläder till barn och då främst sådant som de inte ens behöver . Sedan vill bar alltid vara som alla andra och spelar på det att " alla andra får ju" Här kommer en god dialog föräldrar mellan in för man kan ju på det viset komma fram till att det faktiskt inte är så Bitte | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-15 11:23 | |
![]() | bh funksionen i mitt liv är inte samma sak som i ett barns liv,ett barn leker det här hamnar i leken bern vill vara Britney spers så låt dom vara Brtney spers då ,tror dom blir hämmade av att någon säger eller om föräldrar ens förklarar varför dom inte får ha bh,vad säger ni?Nä du får inte ha bh grannen kan bli kåt på dig eller vad? | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2013-07-15 11:25 | |
![]() | som förälder (nu gissar jag) finns det ju tusen hänsyn att ta. om man av någon anledning har mycket att stå i (skilsmässa, beroende, sjukdom, arbetslöshet, depression - listan kan göras lång...) kan det ju vara svårt att lyfta föräldrauppgiften som man gärna skulle vilja. min poäng är: ingen är perfekt. ett uttryck som "svagt föräldraskap" ska därför ses i ett större perspektiv för att inte ge uttryck av att man ska vara perfekt. | |