Spelrum
| Giraffen | 21 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 40 |
Mobilspel
| Pågående | 19 236 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| kiwiskal | 2013-07-28 21:33 | |
![]() | Lite pyromanstuk över det. Man kan tutta på och försvinna iväg och kanske inte bli hittad. Kanske sitter hen och tittar på stranden om någon skulle skada sig på verket? Vet en som dykt rakt på ett järnrör, vet dock inte om någon satt det där eller om det var någon rest från en brygga. Äckligt hur som helst. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-07-29 08:10 | |
![]() | NT- Får be om ursäkt då om det inte var menat till mig :) Ja, fyy hemskt. Jag tror inte ungdomar (gäller ju inte alla) fattar vad dom gör. Dom kanske tycker det är kul när dom väl hittar på det, men tänker inte på konsekvenserna av det dom gör. Personen/personerna verkar iallafall ha gjort ett hårt arbete med att vässa pålarna innan och strategiskt placerat ut dom. Så det verkar ju mycket planlagt och med intention att skada/döda. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-07-29 08:16 | |
![]() | Jag tror det kan röra sig om två grupper som gjort detta flera år i rad. 2013: Järnrör och vassa träspett hittas vid en badplats i Örkelljunga. 2013 En vässad påle hittas vid badplatsen vid Kvarnsjön i Värmdö 2013: Järnrör nedanför hopptornet på Vingbadet utanför Skara 2013: Fler järnrör vid badbryggor i Skara 2012: 1,5 meter långa vässade träspett hittas vid Hjälmsjön i Örkelljunga 2011: Spetsad träpåle i vattnet vid badplats i Hylte 2011: Järnrör under hopptorn i Fårbo 2010: Brygga tas bor efter livsfarligt sabotage i Gävle 2010: Järnrör under hopptorn i Surahammar 2009: Farlig badplats i Hylte kan stängas 2008: Spetsade träpålar vid badplats i Motala 2008: Spetsiga träpålar under hopptorn i Högsby 2006: Spetsig träpåle och skrot utanför brygga i Katrineholm 2003: Järnrör under flera hopptorn på Orust | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-07-29 08:16 | |
![]() | Jag menar två eller flera grupper av personer | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-07-29 08:20 | |
![]() | Jag tror det för att, dels är det arbete och planering bakom det, så varje "grupp" måste bestå av minst två personer. Svårt att göra allt själv.. och sen finns det säkert några personer (enligt händelsetabellen) som tagit efter och gjort likadant på andra ställen i Sverige. Och eftersom några tagit efter så tyder det på ungdomar. Inte många vuxna skulle hitta på nåt sånt här, såvida dom inte var psykiskt sjuka. Men jag tror "ursprungsgruppen/-erna" har planerat detta med uppsåt att skada/döda. | |
| krysopras | 2013-07-29 08:32 | |
![]() | Å, ordminna. Ungdomar har knappast resurser att fara land och rike kring i grupp med spetsade pålar. Tror du de fraktar pålarna på sina mopeder eller? Och tror du att ungdomar i grupp skulle kunna hålla alldeles tyst om en sån sak, ingen skulle vara frestad att skryta lite, lägga ut nåt på YouTube eller åtminstone skicka omkring lite bilder på spektaklet? Det tror inte jag. | |
| krysopras | 2013-07-29 08:33 | |
![]() | Jag tror du överskattar "vuxna" något rent kolossalt. | |
| dinodog | 2013-07-29 08:34 | |
![]() | Helt klart sjukt påfund i alla fall. Sedan om det är vuxna/ungdomar som utför dåden är ointressant. Huvudsaken är att inga blir skadade och att förövarna åker fast. Sedan "hittar" vuxna människor på de mest sjuka saker. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-07-29 08:57 | |
![]() | Krysopras, Om du läser en gång till så skrev jag att jag tror att "ursprungsgruppen" som gör detta gör det mycket planlagt och med stort arbete bakom. Jag glömde skriva att jag tror att denna grupp är lite äldre.. kanske 25-29 år. Dom gör det säkert frekvent och har tillgång till fordon. Men sen tror jag att det finns yngre ungdomar som tagit efter och gjort likadant på andra ställen i Sverige.. typ i den kommun där ungdomarna bor. Och det är ju en impulsgrej. Man kanske skulle ta och kolla youtube också, man vet aldrig. Men dom följer nog det på nåt sätt, troligen inte på plats av rädsla att åka fast.. utan väntar på att höra om olyckor på nyheterna. | |
| krysopras | 2013-07-29 09:11 | |
![]() | Du kanske kan hitta något på Flashback, ordminna. Jag tror iofs du kan finna den sajten ngt obehaglig. Ovanstående skriver jag utan att skoja eller vara dryg alls. Alla under 30 är farliga och oberäkneliga ungdomar. De flesta har även kamphund. Eller ännu värre, en flickvän som har kamphund. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-07-29 09:29 | |
![]() | Krysopras- Kanske kan kika in där. Det bor en liten detektiv i mig :) | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2013-07-29 10:18 | |
![]() | Det är inte friskt att spetsa pålar för att andra ska skada sig när de intet ont anande hoppar i vattnet. Sadistisk/psykopatisk individ eller tanklösa barn som inte förstår konsekvenserna? | |
| apbur | 2013-07-29 12:52 | |
![]() | Varför tror ni det rör sig om samma gärningsmän? Just sånt här kan ju lätt sprida sig och trigga andra vettlösa personer utan ett tillfredsställande intellekt. | |
| krysopras | 2013-07-29 16:22 | |
![]() | Apbur, vi tror förstås alla att det är ett gäng ungdomar i 29-årsåldern som far omkring i trimmade bilar och placerar ut pålar på olika ställen i landet eftersom det är sånt som tokiga 29-åringar kan få för sig emedan deras frontallober ej ännu är fullt utvecklade och de således ej kan föreställa sig konsekvenserna av sina tilltag. Tilltagens nästan orimliga originalitet tyder på att det är samma gärningsmän bakom dem, pålar i vatten är sas ett slags forensiskt fingeravtryck, eller vad man populärt kallar "signatur". Å andra sidan kan man tänka sig att en och samma gärningsman begår flera såna här brott, för är man redan i tagen med att skaffa hem och slipa pålar till vassa spetsar så kan man lika gärna ta i rejält på en gång, när man så att säga har redskapen framme. | |
| krysopras | 2013-07-29 16:28 | |
![]() | Men jag tror personligen inte att man har hunnit bli så bitter och besviken på livet och mänskligheten redan när man är 29. Jag tror på flera GM och att de är mellan 39 och 45. Kanske 50, lite beroende på hur tjocka de har hunnit bli. Ensamstående, självklart, möjligen sambo med någon med ett sk lättare förståndshandikapp. Avsides boende, med tillgång till garage eller verkstad eller lada, olika fordon (ganska stora) och verktyg. Jag tror vi ska leta efter folk som hatar allt. Och som har orken och fysiken att faktiskt göra nåt sånt här ist för att bara sitta och näthata. Kanske återfinns GMarna i regioner utan bredband och med usla mobilmottagningsförhållan den. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-07-29 17:05 | |
![]() | Jag tror inte att alla fall rör sig om samma gärningsmän. Vissa har täljt några små grenar och satt under vattenytan, andra har vässat riktiga pålar och andra har använt järnrör. Och järnrör växer väl inte på träd direkt.. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-07-29 17:10 | |
![]() | Kryso, håller med, det måste vara nån/några med mkt fritid iallafall som förbereder järnrör och vässade pålar och tar sig tid att göra nåt så sjukt. Eller/och att det är ett gäng ungdomar/unga vuxna som reser genom Sverige av nån anledning.. kanske pga en vattensport.. mycket supande osv Ja jag hoppas iallafall att polisen tar allvarligt på det här och ser till så dom åker fast... men hur mkt kan man hoppas på det?? | |
| Aquila1 | 2013-07-29 17:20 | |
![]() | krys har du funderat på att bli gärningsmannaprofilerare? | |
| eeistan | 2013-07-29 17:26 | |
![]() | Fd mobbare som vuxit till sig men fortfarande vill få sig en kick. Mao idioter! | |
| Måns_E | 2013-07-29 17:26 | |
![]() | Att vässa ett par grenar och köra ned i sandbotten är väl en viss skillnad mot att gräva ned järnrör? Jag kan tänka mig att åtminstone järnrören inte alls är utplacerade för att man skall dyka på dessa, utan att det är förtöjningspunkter för exempelvis bryggor som har flyttat på sig. Grenarna är det väl smågrabbar som har planterat, utan att vidare tänka så mycket på eventuella konsekvenser. | |