Spelrum
Giraffen25
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
20
Inloggade45
Mobilspel
Pågående19 236

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Folkets poet - Ej medlem längre2013-08-02 23:05
Antal inlägg: 13

Hundar ska inte va på badplatser! Att inte hundägare kan få in det i skallen. Det är ohygieniskt, hundar är opålitliga och kan bita barn osv. Håll era byrackor hemma.

ttiittii - Ej medlem längre2013-08-02 23:06
Antal inlägg: 37631

jag tror inte kvinnan blev arg pg av hundarna,jag tror kvinnan blev arg för hon ville vra ifred från allt,så kommer det mäniskor och hundar och lägger sig en bit ifrån,hon blir skitsur och lägger sig brevid vase så nära det går för att hon tycker att vase borde fatta att hon vill vara ifred,sen kommer det mer folk då dampar hon totalt ur,sen om det är hundar eller elefanter är ovesäntligt.jag försvarar inte kvinnans betende på någotvis,men jag är ganska säker på att det var så det gick till

ttiittii - Ej medlem längre2013-08-02 23:09

kvinnan har förmodlige betett sig likadant även om det bara varit människor som kommit utan hundar

vase2013-08-02 23:20
Antal inlägg: 188

Titti
Ja, tror så också. Hon vill vara i fred. Men detta är inte en allmän badplats, utan i skårgården. Till för alla!!?

ttiittii - Ej medlem längre2013-08-02 23:28

exakt,vase just därför blev hon extra förbannad för att ni kom,jag försvarar henne inte men förstår hur hon tänker,hon har letat sig och snårat sig ut , för att få vara ifred,så kommer ni hon blir sur,och vill ni ska först att hon vill vara där själv,så därför lägger hon sig nära er,så ni ska förstå att ni ska dra,men ni fattar inte hennes språk,så kommer det fler folk då är hennes mått rågat,och hon dampar ur

ttiittii - Ej medlem längre2013-08-02 23:32

skulle jag se någon som låg och badade topples på en klippa,så skulle jag snabbt be om ursäkt och leta mig till en annan badplats,men det är jag det.jag har det inbyggt i ryggmärgen att om någon letat sig till en klippa för sig själv så har denna någon lagt sig just där för att vara själv

ttiittii - Ej medlem längre2013-08-02 23:34

vist är skärgården till för alla,men att gå 10 meter intill där någon solar,nänä,20 meter nä inte ens det 100 meter ja det skulle jag kanske göra men inte närmare

Lnotorious2013-08-02 23:38
Antal inlägg: 39

"Hundar ska inte va på badplatser! Att inte hundägare kan få in det i skallen. Det är ohygieniskt, hundar är opålitliga och kan bita barn osv. Håll era byrackor hemma."

om det inte finns skyltar som säger motsatsen, så kan man väl ha sin kopplade hund (hundar borde vara kopplade överallt där man kan möta andra människor/där någon bor) i något hörn av stranden. och hur menar du, förpestar hunden vattnet, stranden eller vad? det går väl massor av djur överallt, för att inte tala om folks katter som springer precis vart de vill utan restriktioner. jag skulle hellre simma i närheten av en hund än en bäbis, för såvitt jag vet kissar inte hundar i vattnet! ;)
sen förstår jag hundrädsla (jag är själv rädd för spindlar, och framförallt opålitliga människor), men det är lite väl att anta att alla hundägare och hundar är helt slut i huvudet och livsfarliga. rätt få av dem skulle ens låta sin hund gå nära ett okänt barn!

Minta2013-08-02 23:39
Antal inlägg: 20042

Man behöver inte låta sin hund gå fram till någon, slicka på dem, jaga dem mm. Men man måste få ha med sin hund där det är tillåtet utan sura blickar. En hund är ett mycket socialt djur och gillar inte att lämnas ensam varje gång jag ska ut för att andra människor inte vill se min hund.

125478 - Ej medlem längre2013-08-02 23:44
Antal inlägg: 8332

Jag kan förstå att man kan känna sig störd om man ligger och solar i godan ro och det kommer folk och slår sig ned precis i närheten.

Skärgården är stor så nog kunde man ha hittat en annan plats en bra bit därifrån.

Sen förstår jag inte vad som ska förklaras. Hon reagerade på ett onormalt sätt och människan är förmodligen sjuk, det behövs väl inte förklaras mer än så.

ttiittii - Ej medlem längre2013-08-02 23:46

vi är fler som missförstått det var inte på en bad platts det var på en icke badplatts

nulltj - Ej medlem längre2013-08-02 23:47
Antal inlägg: 14052

Håller med båda ovanstående; brukar förklara för föräldrar till barn som vill klappa min hund att det inte är någon bra idé om dom inte är vana, han blir alldeles för glad och ivrig. Skulle aldrig drömma om att släppa honom lös på allmän plats och lita på att han lyder mig blint; trots att han alltid gör det. Han är fortf ett djur, och trots träning kan jag inte veta hur han hanterar varje given situation. Det är en förmäten inställning.
Däremot verkar det otroligt fånigt att inte kunna acceptera en kopplad, lugn hund såvida den inte skitar ner; det senare tyder å andra sidan på dålig uppfostran.

Ts grundfråga; bisarrt sätt att uttrycka sin reaktion (klä av sig), men jag hade nog känt samma sak om någon lagt sig nära.

vase2013-08-02 23:48
Antal inlägg: 188

Titti
Ok accept ditt resonemang ang den argressiva o blottande kvinnan.
Men det är INTE ett ok beteende. Även om Skärgården är stor. Men att lägga sig 1-1,5 m inpå ????

ttiittii - Ej medlem längre2013-08-02 23:50

det finns inte med på min värdsbild att jag skulle lägga mig 10 meter i från någon som solade

ttiittii - Ej medlem längre2013-08-02 23:51

jag försvarar inte kvinnas beteende överhuvud taget.

125478 - Ej medlem längre2013-08-02 23:51

Jag har fattat rätt från början, och jag tycker inte att det spelar någon roll att det inte är en badplats, nästan att man ännu mer ska tänka sig för innan man slår sig ned för nära när det inte är en badplats.

ttiittii - Ej medlem längre2013-08-02 23:52

1 meter eller 10 meter är lika illa,hur tänkte du då du la dig 10 meter ifrån henne? du kände inte att du klampade på eller kom och störde på någevis?

ttiittii - Ej medlem längre2013-08-02 23:53

siffran håller med dig

125478 - Ej medlem längre2013-08-02 23:55

Hennes agerande att lägga sig extremt nära var nog för att visa att ni stört henne kan man anta.
Hon är förmodligen inte helt frisk, men jag kan ändå förstå att hon blev störd och upprörd.
Sunda förnuftet säger väl att man låter folk få vara ifred när det finns så gott om utrymme...

ttiittii - Ej medlem längre2013-08-02 23:56

frisk och frisk kraftig Pms kanske

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?