Spelrum
| Giraffen | 18 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 6 |
| Inloggade | 24 |
Mobilspel
| Pågående | 19 161 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| bobo flux | 2013-08-08 23:46 | |
![]() | Konstigt att ingen kör med internetslang, oslagbar bandbredd. | |
| NicerTrouser - Ej medlem längre | 2013-08-08 23:46 | |
![]() | Eller varför inte köpa ett sånt här i närmaste antikaffär: www.youtube.com/watc...By emfK_qD4 | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-08-08 23:50 | |
![]() | nu går jag ut och gräver ner tvättlinan | |
| Måns_E | 2013-08-08 23:52 | |
![]() | Nu så grävdes nog inte elkablarna ner för att du skulle få "bättre" el ttiittii. Fiber är trevligt, det kommer ju knappast bli så att man kommer att behöva mindre bredband i framtiden. Så jag tycker bara att det är att köra på om du har råd Sote. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-08-08 23:53 | |
![]() | Måns vad är skilnaden? på fiber och det andra vad det nu är? och hur märks skilnaden? | |
| dinodog | 2013-08-09 00:08 | |
![]() | Fiber är bättre eftersom det inte är någon "vanlig" kabel. Fiberkabeln svetsas och när kan kollar att den är rätt ansluten gör man det med ljus "typ ficklampa" . Man lyser fibern från knutpunkten och där den är ansluten. Om allt är rätt så ser man ljuset från båda håll enkelt förklarat. Var med när vi uppdaterade vårt fibernätverk här i vår förening. Det är klockrent och så bra. Inga dippar utan full fart. Grabbarna är nöjda de spelar stora tunga spel. 3 datorer och 4 mobiler är anslutna till fibern. | |
| NicerTrouser - Ej medlem längre | 2013-08-09 00:09 | |
![]() | Kommer ljuset ut ur masten när man lyser med ficklampan? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-08-09 00:24 | |
![]() | längtar till baks till tiden då jag köpte en miniräknare och kunde ha den till den gick sönder,nu ska det uppgraderas bytas bytas bytas hela tiden det blir aldrig bra,dino int tycker jag du har rätt då du dkriver att man ska passa sig för aktier,2 konsevburkar och en tråd imellan.Vi har haft det här internet i 6 år men det börjar nog "dampa"snart | |
| dinodog | 2013-08-09 00:31 | |
![]() | Har haft fiber i tio år gjorde uppehåll i två år för att testa "vanligt bredband" via telejacket. Nu har vi fiber igen tack och lov. | |
| Sote | 2013-08-09 08:59 | |
![]() | Men Ttiittii-det är ju snällt av dig att du tar dig tid att ge råd men gör hellre det angående sånt som du faktiskt vet nånting om. Du vet ju inte ens hur man betalar en räkning än mindre hur man får pengar till att betala den utan att be sin man om hjälp. Jag ville ha lite råd av folk som faktiskt har erfarenhet av detta och inte en som inte vet hur strömmen kommer fram till glödlampan!! Dinodog-Tack för rådet. jag kommer självklart att hoppa på detta men får se vilken aktör jag väljer för själva tjänsterna sedan. | |
| dinodog | 2013-08-09 10:26 | |
![]() | :-) Gör så Sote. Och givetvis hör du dig för hos flera aktörer och pressar priset, för det går att pressa priserna om man säger vad konkurrenterna erbjuder för priser och tjänster. | |
| atcg | 2013-08-09 11:06 | |
![]() | Jag rekommenderar också dig att "hoppa på" fibern. En robust teknik som förmodligen kommer att vara överlägsen allt annat åtminstone 20 år framåt. Jag var med och projekterade dubbelspåret mellan Göteborg och Stockholm på 80-talet och då lade vi ner fiber som såvitt jag vet fortfarande är den primära datakommunikationslänken mellan städerna. Flaskhalsen i överföringshastighet är ändpunkts-utrustningen, inte själva fibern som med ett enda par kan hantera sisådär 2000 Gigabit/sek över relativt långa sträckor, och det blir bara mer och mer efterhand som tekniken förfinas. Vid all datakommunikation gäller principen: Använd alltid trådbundet i första hand, särskilt vid fasta installationer. Använd trådlöst endast om du av praktiska eller ekonomiska skäl måste. Själv har jag fiber installerat i mitt hus i Västra Frölunda sedan 2008 och den har aldrig krånglat (Göteborg Energi, sedemera iTux) och är på väg att få på mitt sommarställe (ByNet) där jag liksom TS fått betala 20 kkr. Jag tvekade aldrig. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-08-09 12:45 | |
![]() | vad är skillnaden på det ena och det andra i praktiken?Går det att bli lika lurade som alla som hoppade på fjärrvärme? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-08-09 12:47 | |
![]() | varför betala 20 kakor för något som redan finns och fungerar?är det inte att gå över ån efter vatten? | |
| Sote | 2013-08-09 13:12 | |
![]() | Ja ttiittii varför köper du aktier när det år lika bra att ha pengarna i madrassen? | |
| dinodog | 2013-08-09 13:24 | |
![]() | Ja du ttiitti varför. Därför fiber är helt enkelt så mycket bättre än befintliga alternativ. Och jag har som sagt provat "vanligt och mobilt bredband". Tekniken svajar och du har själv sagt att ditt internet "dampar" i en annan tråd om jag inte minns fel. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-08-09 13:32 | |
![]() | dum fråga sote,ingen ränta i madrassen, 2% ränta på banken, aktieklipp som bäst 300% ränta är det svar nog,Dino fiber är bättre ok vadå bättre,ja internet dampar då det regnar här,men om det inte regnar,vad är det då som är så mycket bättre med fiber? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-08-09 13:36 | |
![]() | www.finansportalen.s...ed band.htm samma allting ingen skilnad,hur stor är skilnaden med fiber? | |
| dinodog | 2013-08-09 13:42 | |
![]() | Jag föreslår att du googlar på det ttiittii :-) För det spelar ingen roll vad vi skriver här om fördelarna med fiber. Mitt "gamla" internet dampade aldrig bara för att det regnade. Låter märkligt att det skulle göra det. Men som sagt här spelas det stora tunga spel som kräver mycket av datorn och bredbandet . Då är fibern outstanding jämfört med t.ex ett mobilt bredband. Med det mobila går det inte att spela Cs och Battelfield samtidigt. | |
| Bim1964 | 2013-08-09 13:49 | |
![]() | Här är svaret på varför fiber är så mycket bättre-. Kopierade en länk. Ett fibernät har många fördelar jämfört med alternativen, till exempel ADSL eller uppringt modem. Du får en uppkoppling med överlägsen kapacitet och slipper blockering av telefonlinjen. Dessutom kan du utnyttja fibernätet till såväl Internet som telefoni och tv. Men det finns ännu fler fördelar med fibernätet. Både larm och övervakning av exempelvis hem och ladugård kan skötas med webbkamera och vissa kommuner i landet testar redan fjärrsjukvård via webb-tv. Med IP-telefoni ringer du både betydligt billigare och säkrare. Kabeln grävs ner och vid exempelvis åsknedslag leder fibern inte den elektriska impulsen vidare. Fler fördelar med fiber. •Driftsäkerhet. I fiberoptiska kablar överförs informationen med ljussignaler, som är okänsliga för de flesta störningar som drabbar de elektiska signalerna i en kopparkabel. Fiberoptik är till exempel helt okänslig för åska, eftersom kabeln inte leder elektricitet. Eftersom ledningen grävs ned är den också skyddad från oväder och andra skaderisker. •Ett nät till allt. En fiberoptisk kabel har en mycket stor överföringskapacitet, som utan problem räcker för att samtidigt skicka telefon, tv och internet via en enda förbindelse. Även högupplöst hdtv får plats. Ett fibernät som byggs idag klarar minst 100 megabit per sekund (Mb/s) både till och från användaren. Bredband via telefonnätet (ADSL) klarar som bäst cirka 15 Mb/s från nätet till användaren, och utanför tätorter sällan mer än 2 Mb/s. Från användaren till nätet är hastigheterna ännu lägre. Trådlöst bredband är långsammare än ADSL och dessutom opålitligare. •Framtidssäkrat. Själva fiberkabeln klarar många gånger större överföringshastigheter och behöver därför inte bytas även om det kommer tjänster med ännu större kapacitetskrav. Det räcker med att byta utrustningen som sänder och tar emot ljussignalerna. Eftersom fibern är av glas har den också mycket lång livslängd, troligen minst 50 år. När den väl behöver ersättas krävs ingen ny grävning. Fiberkablar ligger i rör där man blåser in dem med tryckluft. •Avståndsoberoende. Den elektriska signalen i en kopparkabel försvagas snabbt med ökande avstånd. Ljussignalen i en fiberoptisk kabel förblir praktiskt taget oförändrad. Även den som bor långt från anslutningspunkten får en precis lika bra förbindelse som den som bor nära www.brandeborgvranga...id a19.html | |