Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade3
Mobilspel
Pågående19 205

Forumkategorier

Användare Inlägg  
LadySol - Ej medlem längre2013-08-19 16:23
Antal inlägg: 33199

Det ante mig nästan. ;)
Hade inte tänkt chansa heller, även om tanken är lockande.

malmöiska2013-08-19 16:26
Antal inlägg: 305

Flyger inte med Ryan Air

LadySol - Ej medlem längre2013-08-19 16:28

OK. Tack för din feedback.

Maad Max2013-08-19 16:35
Antal inlägg: 1123

Ryan Air är ett skämt. Det är en gåta att de får hålla på som de gör. Jag vandrar hellre än bidrar till deras fortlevnad.

Minta2013-08-19 16:43
Antal inlägg: 20042

Har de till och med lyckats med att bli enda flygbolag på vissa platser?

yogamama - Ej medlem längre2013-08-19 16:53
Antal inlägg: 4752

Kanske enda bolag som flyger från just den flygplatsen till just det resmålet?

Jag instämmer med Nulltj här, ibland är det praktiskt att resa med Ryan helt enkelt.

Solen, prova att ringa och spela dum svensk (du får väl fejka brytningen :) ) och säg att du inte riktigt fattade deras bokningsrutin? Även där jobbar det människor som har ett hjärta kanske.

MiaFredrika2013-08-19 16:59
Antal inlägg: 387

När jag skulle flyga hem från England till Sverige i våras så kollade jag på priser och upptäckte att RyanAir inte alls är billigast längre, i alla fall inte om man vill ha med sig baggage som man ska checka in. Jag flög med Norweigan och där fick jag ta med mig två stycken 20 kg väskor för ca 140 kronor extra. Allt som allt gick resan på 950kr enkel resa. Dessutom flög dom till Arlanda, inte Skavsta eller Västerås. Tyckte dessutom att planen var renare och personalen trevligare och mer tillmötesgående. Fast dom har väl sina brister också, skulle jag gissa...har bara inte upptäckt dom ännu.

le-lou2013-08-19 17:00
Antal inlägg: 17500

äh , ryan air måste förhålla sig till samma säkerhetsregler som alla andra.

MiaFredrika2013-08-19 17:02

Ja just det, skulle ju kommentera frågan i tråden också kanske...och jag tror att man måste skriva in namen precis som de står i passen. Det gjorde i alla fall jag, eftersom vad jag kommer ihåg så står det något om det när man bokar. Fast jag kan ju ha fel.

markoolio5 - Ej medlem längre2013-08-19 17:03
Antal inlägg: 1825

Jo, åtminstone enda större reguljära bolaget.

Sedan förekommer nog en del godstrafik och kanske några charteravgångar med andra bolag samt något mindre reguljärbolag till destinationer som Ryanair inte trafikerar.

Detta är fenomen jag bevittnat på både Frankfurt Hahn och Skavsta (som ligger 7 km från där jag bor).

Jag flyger i princip aldrig privat (och när jag gör det, har jag hunden med mig vilket vore en omöjlighet på Ryanair) men har faktiskt inte stött på några större bekymmer trots kanske 80-100 resor med Ryanair i tjänsten. Visst, de ser till att du inte somnar (för då får de ju inget sälja), och de tar avgifter för det mesta - bl.a. kan man räkna med att omkostnaderna för att göra en biljettändring inte sällan i slutändan kostar mer än att köpa en ny biljett [om det finns plats, vill säga].

Men är man villig att göra avkall på komfort alternativt betala extra för sådant som man kan ta för givet på andra flygbolag, kan Ryanair vara ett alternativ för den som kanske inte skulle haft råd med utlandsresan annars ...

temperance2013-08-19 17:08
Antal inlägg: 2314

Jag flyger ofta med Ryan. De är ganska dryga, sure, men om man har boende utomlands och vill kunna åka dit ofta är det priset som får bestämma. Sen kan SAS förvisso ha bra priser också om man är ute i god tid.

LadySol - Ej medlem längre2013-08-19 17:10

OK. Vi tar om detta...

Ryanair är det bolag som trafikerar min stad och som av en händelse den närmaste flygplatsen till staden jag ska till också. Alltså flyger jag med Ryanair. Mina dubier mot att flyga med dem i övrigt handlar inte om hur vida de har renare plan eller bäst service utan just det jag troligen trampat in i nu, nämligen att jag inte behövt skriva med mellannamnet när jag rest med andra bolag och därför inte tänkte på det när jag beställde biljetten med Ryanair och således kommer att få betala mer pga av det.

Att jag valt Ryanair är inte frågan eller diskussioneämnet, precis som deras övriga fördelar/brister inte heller är det.

Om jag ska sammanfatta de som faktiskt svarat på frågan så drar jag slutledningen att det bästa vore att bita i det sura äpplet och göra en kostsam namnändring redan innan vi åker.... efter att ha ringt dem och spelat dum utlänning. :)

Lill-IT2013-08-19 17:11
Antal inlägg: 31590

Pratade precis med en som jag vet åker med Ryan air ofta.
Den personen skriver aldrig sina mellannamn trots att de står med i passet. Kanske ni ska chansa iaf?

Sote2013-08-19 17:11
Antal inlägg: 3557

Det där med attnamnet måstevara exakt som i passet hos alla bolag stämmer inte. Jag flög med SAaS till Och från England för några veckorsedan ochjag hade bara mitt för och efternamn med. Ipasset står även mellannamnet med. Detvar ingen som sa nåt om det.

LadySol - Ej medlem längre2013-08-19 17:12

Nu blev det svårt igen. :P

Klart jag hellre har kvar pengarna att göra något roligt för...

LadySol - Ej medlem längre2013-08-19 17:13

Jag vet att det är så på många andra bolag, Sote. Frågan är specifik för Ryanair eftersom de ju har lite speciella regler och gärna tar avgifter för sådant andra bolag inte bryr sig om...

temperance2013-08-19 17:15
Antal inlägg: 2314

Sorry för OT.
Det kan mycket väl gå vägen, Lady. Det är inte alltid de kollar så noga men det är lite bingo också - ibland väger de t ex bagaget, ibland både väger och mäter de. Dock tror jag det är lättare att komma undan med namn än för stort bagage. Jag skulle nog chansa, men jag är rätt dumsnål också. ^^

LadySol - Ej medlem längre2013-08-19 17:16

Ingen fara temperance. Jag försöker bara få svar på min fråga. :)

Jo, det skulle gå att chansa, men just det där med att vara dumsnål innehåller tyvärr också dum. Det kan straffa sig i längden och det vore ju väldigt tråkigt.

MiaFredrika2013-08-19 17:26

Ber så hemskt mycket om ursäkt.

LadySol - Ej medlem längre2013-08-19 17:29

Äsch, jag menade inte att gå med pekpinnen. :)
Jag vill bara ha svar på frågan och vill därför inte att tråden utvecklas till ett allmänt diskussionsforum om Ryanair.

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?