Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 7 |
| Inloggade | 27 |
Mobilspel
| Pågående | 19 109 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Måns_E | 2013-09-18 22:46 | |
![]() | Det är nog inte löpandebandprincipen hos lösögonglasblåsarna. Me nog verkar det coolt ändå. | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-09-18 22:49 | |
![]() | De är solida, men de smälter liksom bort en del och formar det för att passa in i just personen som ska ha dets ögonhåla. I alla fall var det så det såg ut som att de gjorde. | |
| corlini | 2013-09-18 22:54 | |
![]() | jag är nog lite trött, men släpper inte min idè. tror det hade varit lite kul och "iögonfallande" men är den solid får man ju ingen kul effekt i det :( hur som tror jag det är skitsvårt, att de är grymt skickliga och att det är en ganska begränsad marknad. inget man direkt ökar inom genom ett reklamutskick äh, nu är det natten för mig, fortsätt spekulera snillen. hörs imorgon. | |
| Krakozhia - Ej medlem längre | 2013-09-18 22:55 | |
![]() | Läkemedels / vapen / tobaks -lobbyister | |
| Vilja123 | 2013-09-19 01:36 | |
![]() | Nä inget reklamutskick har kommit från lösögonblåsarteamet men räknar med att det finns brochyrer på avdelningar/mottagningar där den kategorin människor med ögonproblem finns. Verkar, fast inget ackordbetingat jobb, vara ett konstnärligt trevligt jobb! | |
| SämstpåBeta | 2013-09-19 02:26 | |
![]() | "Professionell namnskapare" är bra. Någon som vet vad en sådan gör? Jag tog precis reda på det. Här får ni flera ni kan få försöka luska ut vad de gör. Mood manager....... Sensoriker....... Imagekonsult......inte så svår, häpnadsväckande dock att det finns marknad för det. • Cytodiagnostiker........d en går att googla på Fast man får väl vara glad att vissa titlar har försvunnit oxå, t.ex Sumprunkare eller Sexman låter inte översvallande coolt att ha på sitt visitkort. Mindre avancerade jobb som Lyktändare, Salpetersjudare och Rackare kan vi nog hoppas att de inte kommer tillbaka. | |
| Gnillot - Spelvärd/Forumvärd | 2013-09-19 04:49 | |
![]() | Stötte en gång på en professor i arkeologisk koprologi. Efter viss tid förstod jag vad han gjorde, men det var ett yrke jag aldrig hade kunnat fantisera ihop! | |
| Nattisnatt - Ej medlem längre | 2013-09-19 04:58 | |
![]() | Gissar bajset? | |
| Spira - Ej medlem längre | 2013-09-19 08:11 | |
![]() | Haha så måste det ju vara. Låter kul tycker jag. Det vimlar av yrken som verkar helt meningslösa. Nagelbyggare t ex. Fast det går ju att förstå namnet så det faller ju inte in under trådskaparens syfte. | |
| jaapmeister - Ej medlem längre | 2013-09-19 08:16 | |
![]() | Äh, ordet är fritt. | |
| temperance | 2013-09-19 09:52 | |
![]() | En av mina bästa vänners mamma är cytodiagnostiker, viktigt och ganska uppenbart vad det handlar om eller? Jag förundrar mig mer över hur få skyddade titlar det faktiskt finns. Vilken klåpare som helst kan kalla sig författare, terapeut, beteendevetare, coach, föreläsare etc. Läs: Mia Törnblom. | |
| Minta | 2013-09-19 19:03 | |
![]() | Butler. | |
| corlini | 2013-09-19 19:10 | |
![]() | menskoppsprototyptestare | |
| corlini | 2013-09-19 19:12 | |
![]() | ahhh äntligen TEMPERENCE ännu en som har skitsvårt för den självgoda mia t som gör karriär på att säga sånt alla redan vet och kalla det för sin visdom | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2013-09-19 21:25 | |
![]() | Ansiktszonterapeut som sysslar med öronljusterapi låter skumt i mina öron. www.ansiktszon.se/om-mig/ | |
| jaapmeister - Ej medlem längre | 2013-09-19 21:27 | |
![]() | Jag börjar känna att yrket ''expert'' (i kvällspressen oftast) är lite halvgrumligt. | |
| carann04 | 2013-09-19 21:30 | |
![]() | Filosof? | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-09-19 21:35 | |
![]() | Arkitekt. | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2013-09-19 21:36 | |
![]() | Spinner vidare på jaapmeisters inlägg. Självutnämnda experter kan man också reta sig på. Om kvällspressen utnämner personer till experter utan att de verkar ha expertkunskap blir det väl inflation av ordets betydelse. Är numera skeptisk till s.k. experter. Vill gärna veta vad de har för utbildning som gör dem till experter. | |
| jaapmeister - Ej medlem längre | 2013-09-19 21:39 | |
![]() | Expert = den första statsvetaren/författaren/ myndighetspersonen på telefonlistan som säger vad journalisten vill höra. | |