Spelrum
| Giraffen | 44 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 66 |
Mobilspel
| Pågående | 19 151 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| DB9 | 2013-09-29 20:13 | |
![]() | Jag skulle aldrig registrera mig i Mensa. Tänk om ryssen kommer, då dödar dom ju oss först :-) | |
| DB9 | 2013-09-29 20:16 | |
![]() | skyspy! skaplig panna där :-) | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-09-29 21:16 | |
![]() | Så svårt var inte testet, annat att vara stolt över. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-09-29 21:27 | |
![]() | *har annat | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2013-09-29 21:41 | |
![]() | En urblåst person i en annan dokusåpa gick omkring och skröt om att hon var medlem i mensa. Att klara testet är väl bara en bekräftelse på att man har begåvning för att läsa av mönster och liknande, det är väl inget som säger att man är smart på andra sätt... | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-09-29 21:48 | |
![]() | Precis. Fixar man tankenötterna i IllVet fixar man mensas test; varken skitsvårt eller ett bevis på annat än just den sortens logik. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-09-29 23:15 | |
![]() | Jag fick också ett väldigt högt resultat när jag gjorde deras test över nätet för några år sedan, men antar att det inte är tillförlitligt för fem öre, dessutom kändes det testet jävligt enkelt. De flesta mensamedlemmar jag pratat med har varit smarta d.v.s de har haft högt IQ, men de har också haft en rätt ojämn begåvningskurva... fast så är det ju för de flesta kan jag tro. Det finns flera sorters intelligenser, och jag skulle vilja påstå att förmågan att se mönster inte hör till den viktigaste av dessa. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-09-29 23:18 | |
![]() | Jag antar att trådskrivaren är medlem i mensa, eller vad är syftet med tråden? Får man fråga hur du ställer dig till mensa? | |
| vitapollo | 2013-09-29 23:31 | |
![]() | Jag är smartare än flera stycken i Mensa! I alla fall när det gäller att se över sina elkostnader! *tänker nu på TV-reklamen som går* Hon tjejen som var med i Big Brother var ju skojig! Ett av de roligaste inslagen var ju när hon berättade om sitt jobb i någon Konsumbutik och hur hon blev av med det. Måste också säga att jag är fascinerad av Andreas Wiklund däruppe i Porjus. Dessutom verkar han vara väldigt ödmjuk. | |
| DB9 | 2013-09-30 13:24 | |
![]() | Mollee2! Nej jag är inte medlem av Mensa. Har fått min "diagnos" på annat sätt än deras tester. Jag är ganska likgiltig inför föreningen, men tycker att det är lite spännande med folk som är smartare än genomsnittet. Kul att chatta lite. Det var väl meningen med min tråd. | |
| VildaVittra | 2013-09-30 15:47 | |
![]() | Jag har haft funderingar på att gå med i Mensa, då normalintelligenta gärna försöker trycka ner mig för att jag "inte ska tro att jag är någon" och jag gärna vill träffa människor där jag slipper bli utsatt för sådant orsakat av mindervärdighetskomplex. | |
| Sote | 2013-09-30 15:59 | |
![]() | Mollee - klok som en bok som vanligt! | |
| DB9 | 2013-09-30 16:21 | |
![]() | VildaVittra! Jag brukar förlora mina jobb för att jag är smartare än mina chefer. Det upplevs tydligen som ett hot och att de får svårare för att kontrollera mig. Jag håller med dig, att vara besservissern är skitjobbigt. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-09-30 16:25 | |
![]() | Sote då :-) <3 Vad jobbar du med DB9? Att vara smart är väl inte samma som att vara besserwisser? Kanske är det smartare att inte försöka bevisa sin intelligens inför andra och bara flyta med om det är så att man vill behålla jobbet? Eller så kanske de jobb du tidigare har haft inte passar just dig? | |
| VildaVittra | 2013-09-30 16:30 | |
![]() | DB9 Samma här. Hade jag velat ha deras jobb skulle jag väl sökt en sådan tjänst? Mollee2 Det handlar inte om att jag försöker bevisa min intelligens, utan hur lätt jag har för mig att se logiska lösningar som är effektiva. Ett exempel så bad chefen mig att sätta ihop ett fungerande schema, när jag sedan faktiskt gjorde ett som alla inblandade var nöjda med bestraffade hon mig genom att göra ett nytt där jag jobbade 7 dagar av 8 samt varenda onsdagskväll (jag hade just bett om att slippa onsdagskvällar pga en kurs). | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-09-30 16:32 | |
![]() | Jag riktade mitt inlägg till TS Låter mycket märkligt att din chef straffar dig för att du konstruerar ett fungerande schema? :-/ | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-09-30 16:33 | |
![]() | Kanske har ni ingen vidare personkemi och missförstår varandra p.g.a detta? | |
| VildaVittra | 2013-09-30 16:36 | |
![]() | Däri ligger inte problemet. När jag har högintelligenta chefer så händer aldrig detta. | |
| temperance | 2013-09-30 16:36 | |
![]() | Molle: Personkemi eller inte, man känner om man blir trakasserad på arbetet. Vittran: Vilken otäcking! Laxoberal i hens kaffe säger jag bara. Småå droppar men ack så effektiva! | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-09-30 16:37 | |
![]() | Har inte sagt att det är OK att bli trakasserad. Jag är bara nyfiken av mig. | |