Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 301 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-11-16 11:36 | |
![]() | Börja träna eller dansa, kajix? Det blir mycket lättare och roligare att leva då, lovar. Eller fortsätt att vara rebell genom ideella organisationer eller politisk verksamhet. | |
| kajix | 2013-11-16 13:44 | |
![]() | Eller rebell på beta-forumet. | |
| hfranke | 2013-11-16 14:20 | |
![]() | Upp kl 6, börja jobba 6.45 Arbetsdagen består av patientkontakter, möten med läkare, psykiater, kuratorer etc., läkemedelshantering osv Slutar jobba halvfem, hem och äta, tvätta, städa, gymma/raka benen(aka träffa nån speciell person)/sköta åtaganden som god man. Eventuellt titta på tv, sitta vid datorn, betapet förstås. Dags att lägga sig runt halv tolv-tolv Inte så jävla spännande kanske, men mitt liv känns bra och mitt jobb är otroligt utvecklande, så jag är nöjd. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-11-16 14:39 | |
![]() | Hfranke <3 det gör mig glad! | |
| temperance | 2013-11-17 10:37 | |
![]() | Så här kan en dag se ut: Går upp mellan 7 och 9, äter frukost i tystnad. Kaffe ska drickas lääänge och väl. Målar en stund och lyssnar på musik. Lägger mig och läser en stund efter frukosten. Städar och lagar mat. Promenerar till jobbet kl 13, 6 km. Kommer hem vid 22-23 och lägger mig direkt. Skulle aldrig någonsin fixa att arbeta 8-16 varje dag, vilket fängelse. Thank god för möjligheten att slippa det! | |
| le-lou | 2013-11-17 14:49 | |
![]() | upp runt åtta (alldeles för tidigt), ofta efter väldigt dålig sömn. Min 1,5 åring vaknar och kör skiten ur mig, han har energi kan man lugnt säga :) Jag hasar ofta runt i morgonrock hela fm och försöker fixa med hushållsgrejer/leka med sonen emellan varven annars river han kåken. Dottern kommer hem från skolan på em, ibland passar hon lillebror och då pluggar jag. Ute och går 1-2 ggr per dag. glömmer ofta både borsta håret och fixa, går till vår kära lanthandel i mysbrallor och gummistövlar och säger hej utan att de bryr sig om hur man ser ut. skönt. Åker och handlar i stan ibland när jag absolut måste, fikar med grannen som också är min bästa vän när jag hinner. Ibland ringer nån annan stackare hit. Tja så är det. Barn och studier. Kvällarna går åt till lika delar plugg/däcka i soffan/smita undan med kaffekoppen framför datorn. | |
| Gunilla _ | 2013-11-18 17:48 | |
![]() | Idag; upp 7.20, dusch o fix, fil o flingfrukost, hasta till jobbet. Jobb 8.15-17.45 (plus skolrådsmöte till 20.00, fick en liten middagsbreak nu). Sen lär jag vara helspeedad när jag kommer hem så sova före 23 är nog inte att tänka på. Ser väl ut så ungefär varje dag. Även om möte kan bytas mot kör, fika med kompisar, lata, promenera, pyssla, träna, städa eller hockey. Nä, nu ljög jag. Inte städa >.< | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-11-18 17:55 | |
![]() | Jag jobbar oregelbundna tider men just nu är det mest nattpass som gäller, så jag sover gärna och länge om dagarna. Ändå hinner jag träffa familj och vänner, göra små utflykter utanför min egen stad, cykla iväg till något av de ställen här i stan som gör mig extra glad, laga mat, baka, gå på bandy, träffa kompisar på puben ibland och sitta vid datorn då jag vill. Jag älskar mitt jobb och är oerhört glad över att ha förmånen att ha ett sådant givande jobb. Min vardag kan låta torftig men själv känner jag att den är oerhört berikande. | |
| xxEyexx - Ej medlem längre | 2013-11-20 10:51 | |
![]() | Spelare1001??? Alltså..??? Du startar en tråd där du vill veta hur vardagen ser ut för de som är inne och spelar här!!?? Men själv presenterar du inte din VARDAG till att börja med!!?? Hör det inte till att den som skapar en tråd med en fråga/ el. undran..också skriver sina åsikter eller som i de här fallet VAD DU GÖR PÅ DIN VARDAG DÅ!!!!???? MEN DU vill veta om vad andra gör i sin vardag!!?? Så du tycker inte de angår alla de andra som sitter här och blåögt skriver ner SIN vardag OM VAD DU GÖR PÅ DIN VARDAG!!!??? | |
| xxEyexx - Ej medlem längre | 2013-11-20 10:52 | |
![]() | Kan inte annat säga än??? FAN VA FULT ALLTSÅ!!?? | |
| jaapmeister - Ej medlem längre | 2013-11-20 10:54 | |
![]() | Ha! Vilken rant. Det är sånt här som gör att jag loggar in här varje dag. | |
| Rultatultan | 2013-11-20 11:31 | |
![]() | Det var längesedan det fanns något som kan kallas "vanlig dag" i mitt liv. Var lockande nära målet - att just få en vanlig, normal vardag - fram till i fredags då min lilla Clio blev ihopknycklad tillsammans med ett träd. Så nu ser dagarna ut så här: kl.05-9: grymtningar, tårar, ångest och mardrömmar. kl. 9: älskade meducin! kl. 10.00 Uppe ur sängen efter ca 30 minuters tappra försök. (startade på 35 min, så det går framåt!) kl. 10-11: toalett och kaffe. Dock inte samtidigt. kl. 11-12: mer kaffe, tidningsläsande, surfning, coacha vilsen vikarie via telefon. Läsa böcker! kl. 12-14: lunch, mer meducin, ringa jobbiga samtal kl. 15-17: vila, sova, vila, sova kl. 17-18: mer kaffe. Meducin!! Tv, dator, tv, dator. Somna på de mest konstiga ställen i de mest konstiga ställningar med de mest konstiga saker i och för händerna. (Meducinen är bra, men jag blir trött och slö) kl. 19-21: mat. Det tar sin tid. Telefontid med underbara medmänniskor. kl. 21-24: tv, internet, tv, internet. Läsa, läsa, läsa. Slumra. Meducin! kl. 24-05: sänggående. Tar en bloody evighet. Läsa böcker, lyssna böcker. Somna och få boken i huvudet. Var. Eviga. Natt. (Kan bara ligga på rygg och läsa med händerna upp i luften och hålla boken så. Livsfarligt. Öm i näsan). Meducin till natten. Massor. Sova lite. Drömma SKUMT. kl. 05-9: grymtningar, tårar, ångest, mardrömmar. And the wheel goes round and round... | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-11-20 12:04 | |
![]() | :-( Huga då. <3 | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-11-20 13:09 | |
![]() | Rultan då :( Reagerade också på ranten, underhållande överdrivet. Och varför SCB skulle ha en annan bild än ett genomsnitt av verkligheten. F ö: upp runt halv åtta, mail, dusch, frukost, jobba hemifrån eller hos kund, varva jobb med att läsa tidningar, surfa bloggar, samla på intryck och inspiration, funderingar, hinka kaffe, ta en promenad, slutar jobba framåt midnatt, läsa en stund, skriva ner saker jag ska klura vidare på, sova. | |
| telespeed | 2013-11-20 14:20 | |
![]() | arbetslös går på kurs för ungdomar 3 dagar i veckan, annars händer det inte mycket på dagarna. om det ändå vore sommar då jag fixar med min jänkare | |
| jaapmeister - Ej medlem längre | 2013-11-20 15:27 | |
![]() | Alltså, jag tror TS menade ''dagliga'' i rubriken, inte ''dåliga''. Folk som gillar sina liv får alltså också skriva här. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-11-20 15:38 | |
![]() | Oh, but I do. Mycket. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-11-20 15:40 | |
![]() | Haha! Jaap, kanske är det så att livet inte alltid är en räkmacka? De flesta lever nog rätt blygsamma och enkla liv. Kan du inte berätta lite om ditt liv? Snälla, snälla farbror jaap! | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-11-20 15:42 | |
![]() | Intressant tolkning av det hela xxEyesxx. Dock något överdriven reaktion. Det har jag redan gjort, jaap. ;) | |
| blåhund - Ej medlem längre | 2013-11-20 15:46 | |
![]() | Äta,sova,dö. | |