Spelrum
Giraffen28
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
16
Inloggade44
Mobilspel
Pågående19 187

Forumkategorier

Användare Inlägg  
temperance2014-01-31 11:30
Antal inlägg: 2314

^^,

Sote2014-01-31 11:34
Antal inlägg: 3557

Ärligt talat? Tja ungefär lika intressant som hur ofta folk tränar? Det är väl också rätt personligt och ointressant i jämförelse med andra då vi alla har olika förutsättningar. Det jag ser som intressant är just detta vi svenskar i resten av världen fortfarande anses vara väldigt fritänkande och liberala när det gäller just sex men själva slår vi ofta bakut så fort det nämns i media eller i nån diskussion öht.
Jag vet att tex just äldre har rätt svårt att bli förstådda av omgivningen om dom raggar runt lite på äldreboendet tex. Det blir gärna ett jävla hallå när sånt händer och det då mest för att folk verkar bli illa berörda av det faktum att såpass gamla människor fortfarande har lusten kvar.
Sen är jag helt ärligt intresserad av om det faktiskt ligger någon riktig fakta bakom synen att man har schemalagd sex eller om detta bara är hittepå och i så fall varför? Samtidigt som det skrivs och visas mer och mer i media omt ex swingers och liknande och internet har en mängd datingsidor både för singlar men även för dom som vill vänstra så visas bilden av svenskar som rätt tråkiga och sexuellt tillknäppta. Det går liksom inte ihop.

amper sand - Ej medlem längre2014-01-31 11:40
Antal inlägg: 2879

Träning sker oftast på mer eller mindre allmän plats, sex gör det inte. Alltså kan man dra slutsatsen att sex är om inte mer tabu så åtminstone mer privat.

Sote2014-01-31 11:45

Fast jämförelse med hur ofta andra tränar ger ju inte mig någonting precis lika lite som jämförelsen hur ofta andra har sex. Det är liksom inte det jag pratar om heller utan mer om den mediala bilden stämmer eller inte och på vilka grunder. Har man faktiskt gjort några större undersökningar om detta på vetenskaplig grund alltså? Varför framställs vi i media som tråkiga och tillknäppta medan vi i resten av världen anses vara väldigt frigjorda? Den bilden av svenskar verkar i alla fall vara väldigt cementerad utomlands.

amper sand - Ej medlem längre2014-01-31 11:46

Jag har inga problem med att det pratas om sex, eller att prata om det själv heller; men insinuationer om detaljer ur det egna sexlivet tycker jag inte hör hemma annat än i det egna sexlivet eller möjligtvis i en mer privat vänskapskrets. Jag tycker det är vulgärt att prata offentligt om hur länge man håller på eller precis vad man gör, på samma sätt som andra privata detaljer inte heller hör hemma här. Det är för mig en helt annan sak än ett resonemang kring att äldre (såklart) fortf har ett sexuellt behov.
Du är naturligtvis fri att skriva precis vad du vill och hur detaljerat du vill, jag är fri att tycka att det är för mycket.

amper sand - Ej medlem längre2014-01-31 11:48

Hur länge andra tränar är ointressant för mig också, men tycker inte att det är jämförbart bara på graden av ointresse.

Sote2014-01-31 12:38

Amper.ok jag fattar. Men om du nu tycker att det är ok att andra pratar om det fast du själv tycker det är både ointressant och vulgärt, måste du verkligen då gå in i den tråden och skriva? För det känns verkligen som att du genom att påpeka hur vulgärt det är insinuerar att jag då är vulgär medan du själv minsann vet vad som är passande. Blir liksom lite duktig flicka över det. Men som sagt vi har alla rätt till en åsikt ,jag kan dock tycka att man inte alltid måste framföra den.

amper sand - Ej medlem längre2014-01-31 12:45

Jag kommenterade med "tmi" och hade tänkt lämna det där. Och det har inget som helst att göra med att jag ser mig som duktig flicka eller vet vad som är passande; säkert skillnad på vad jag tycker är vulgärt och vad som är vulgärt.
Din sista mening är eg exakt samma sak som jag säger; fast med avseende på åsikt och inte privat information.

jellyflower2014-01-31 15:44
Antal inlägg: 1108

I slutet av tråden det länkas till här i början finns ett långt brev till en sexidkande grannkvinna. Det kanske fanns ett till i den där bloggen.

Jag minns en tråd där nån undrade hur man skulle kunna framföra klagomål på grannar vars säng knarrade förfärligt när de idkade. Det är ju hur pinsamt jobbigt som helst att framföra såna klagomål. Jag hade inte klarat det och jag minns inte om någon kom med nåt gångbart förslag i tråden.

Dessutom är det ju rart med folk som är kära. Man vill ju dem väl, det är svårt att bli arg på dem som man kan bli när folk spelar vidrig musik för högt dygnet runt t ex.

apbur2014-01-31 16:09
Antal inlägg: 9699

En skruvmejsel och lite låsolja med ett kort meddelande: "sängen knarrar".

Att behöva höra andra ha sex är irriterande ur flera vinklar och det har ju inte med missunnsamhet att göra.

Fesebengt22014-01-31 16:28
Antal inlägg: 1570

Det är snart den 14/2. Bra tips där. Kanske även ställa en skål med gratis hörselproppar till förfogande i trappuppgången.

jellyflower2014-02-01 09:17
Antal inlägg: 1108

Det var bra råd, apbur =) Väldigt direkt men ändå inte plumpt.

Hörselproppar hjälper inte om lägenheten liksom skakar pga säng intill väggen. Detta vet jag eftersom jag ofta använder öronproppar. De är bra i många fall men duger inte mot t ex tung basgång och andra slags skakningar.

Granitgrau - Ej medlem längre2014-02-01 09:48
Antal inlägg: 55

Sote skrev: "min medsamlagare är ju i all sin dar latino så det måste ju vara förklaringen på att jag faller utanför det normala...."

Så i ert fall handlar det om ca 30 sekunder? Eller ännu snabbare?

SylviaPlath - Ej medlem längre2014-02-01 10:13
Antal inlägg: 31064

Ha ha! Förlåt.:)

Sote2014-02-01 10:18

Gratin-Jag kommer inte gå in på några detaljer eftersom det är ett väldigt känsligt ämne tydligen så du får ju dra dina egna slutsatser. Jag väljer också att tolka ditt inlägg som menat som ett skämt precis som mitt eget egentligen inte var menat att vara upptakten till en diskussion kring just detta. Man glömmer lätt bort att det här är näst intill omöjligt att skriva någonting öht som inte uppfattas irriterande eller stötande för någon och då drar trådarna iväg åt ett helt annat håll . Så Nej för min del är den här diskussionen avslutad. Såvida inte någon öppnar en tråd som faktiskt handlar om just detta, då kanske jag är med igen.

SylviaPlath - Ej medlem längre2014-02-01 10:28
Antal inlägg: 31064

Prisa gudarna för att det finns folk som bjuder på lite för mycket så vi andra kan förfasa oss och gotta oss i detaljerna. Hur skulle man annars ha stillat sin nyfikenhet. :)

Skitkärring2014-02-01 17:42
Antal inlägg: 196

OMG vad roliga ni är. Kvällen nej, hela helgen är räddad.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?