Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade3
Mobilspel
Pågående19 895

Forumkategorier

Användare Inlägg  
calle342014-02-08 13:23
Antal inlägg: 403

vissa rullar 3-4 gånger i bland under spelets gång hur än jag gör så kommer det en rullning. Om man har program så är det väl inga problem. tycker att Doss kommer tydligare upp varje gång som jag öppnar en sida här på beta ? det ser inte bra ut...

Bitte - Administratör2014-02-08 13:35
Antal inlägg: 24161

Men vissa är väldig bra på att rulla det gäller nog att lära sig se kombinationerna , åter igen så hänvisar jag till länken där Odin skriver om detta med fusk eller tron att vissa fuskar

Bitte

Mindymoo2014-02-08 13:43
Antal inlägg: 1743

Tack I-shot för ett ord jag missat.
Jag har blivit anklagad för fusk, trots min mediokra rankning. Det var flera ord som motspelaren aldrig sett - och trots att jag förklarade vad de betydde blev hen sur. Man kan alltså som jag ha ett rätt stort ordförråd, men ändå ha svårt att hitta lägen, planera spel o s v. Jag spelar för att det är kul, så det kvittar. :)

Mindymoo2014-02-08 13:45
Antal inlägg: 1743

*IShotQ-tile

kryddeluntan2014-02-08 13:52
Antal inlägg: 12360

Jag testar och har hittat många märkliga ord, som päsk, samiskt ord för renpäls. Motspelaren, som jag känner väl tyckte att det var kul. Min ranking åker upp och ner och jag spelar för att det är kul.

125478 - Ej medlem längre2014-02-08 14:02
Antal inlägg: 8332

Bitte man måste väl ändå få diskutera själva ämnet i allmänhet, så länge som man inte hänger ut någon.

Bitte - Administratör2014-02-08 14:19
Antal inlägg: 24161

Står väl rätt tydligt att alla misstankar om fusk ska tas med värdarna ochdet är ju enkelt att klla på bla TS profil och se vem h*n spelat mot och troligen även då förlorat mot och på så vis kan man förstå vem som anklagas

Från vanliga frågor & svar
Vad kan jag göra om jag misstänker att någon fuskar?

Vi vet att många spelare tror att fusket är utbrett. Vi delar inte den uppfattningen. Däremot vet vi att det ur trivselsynpunkt har varit ett minst lika stort problem med helt grundlösa fuskanklagelser mot andra spelare. Många ärliga spelare har tagit väldigt illa vid sig av sådant. Vi vi vill förtydliga några saker:

- Det är INTE tillåtet att anklaga andra spelare för fusk. Denna regel gäller utan undantag. Alla frågor om misstänkt fusk ska hanteras av Betapets spelvärdar. Fuskanklagelser direkt mot andra spelare kan leda till varning eller avstängning. Om du misstänker att en annan spelare fuskar: kontakta en spelvärd.

Allmänt kan sägas att det är mycket svårare att bedöma fusk än vad många spelare förstår. Det räcker aldrig med en enstaka match och man måste som regel själv vara en mycket duktig spelare för att kunna avgöra vad som kan vara fusk och vad som helt bara är skicklighet. Våra bästa spelare har ett stort ordförråd och kan massor av både långa och korta ord som de flesta mer ordinära spelare aldrig ens hört talas om.

För säkerhets skull vill vi slutligen påpeka att följande är tillåtet:

- I efterhand slå upp betydelsen av ett spelat ord i en ordlista.
- Använda sig av en s.k. stryklapp för att pricka av spelade bokstäver.
- Ha olika ordlistor som man MELLAN matcher använder för att plugga in ord.

sus502014-02-08 15:08
Antal inlägg: 1536

Personligen tror jag att fusk förekommer i mycket liten omfattning. Däremot har jag varit med om otrevliga spelare då och då. Själv spelar jag bara som tidsfördriv. Och nöje naturligtvis.

moltom - Ej medlem längre2014-02-08 15:50
Antal inlägg: 84

Tyvärr, o utan att anklaga någon, förekommer, som alla vet, fusk i alla typer av spel o tävling. Välkomna till verkligheten! I detta torde det väl dock vara snudd på omöjligt att bevisa eller uppskatta omfattningen

125478 - Ej medlem längre2014-02-08 16:12
Antal inlägg: 8332

Om man diskuterar ett ämne som sådant, utan att diskutera någon enskild och håller det allmänt - det är väl ändå tillåtet.

Una Povic - Ej medlem längre2014-02-08 16:50
Antal inlägg: 40

Jag har fyra spel på g på appen. Kanske lika bra att bara låta tiden gå ut om det fuskas så mycket.

Och baka en kaka ist.

bowen662014-02-08 17:24
Antal inlägg: 5

Jag vet hur det fuskas . Har fått det förklarat o det har inte alltid med att det tar lång tid för draget . Snarare tvärtom när två datorer används .

bowen662014-02-08 17:52

Finns nog ett par olika varianter på det

bowen662014-02-08 17:53

Vad blir det för kaka))

Silfverkrok - Ej medlem längre2014-02-08 18:50
Antal inlägg: 7174

Jag brukar spela i lag med Fredrik Lindström och Peter Englund, räknas det som fusk?
Fredrik äter alldeles för många kanelbullar till kaffet kan jag tillägga.

bowen662014-02-09 10:18

Ja för dom sitter väl också o tar hjälp av ex antal uppkopplade datorer med glb program()

Pottränad - Ej medlem längre2014-02-14 21:05
Antal inlägg: 4315

Titti: Jag håller inte alls med. Har du spelat många IRL-turneringar så vet du att de bästa spelarna väldigt ofta balanserar tiden och utnyttjar den till max. Ibland går de över tiden, helt beroende på ställning och aktuell brickfördelning (och med bra avprickning så att man även kan planera motståndarens maximala poängutdelning).
De allra bästa är helt suveräna på slutspel, där ett till synes enkelt drag, kan ta flera minuter i anspråk.

jannixa2014-02-14 21:21
Antal inlägg: 102

Una Povic, underbart! Fick ett som jag önskat mig i julklapp, men tyvärr har det inte blivit många spel hittills. Måste se över den saken!

Och fusk för övrigt, hur tråkigt liksom?! Doesn't get the point.

mrperfect2014-02-14 23:45
Antal inlägg: 11437

FUSK JAG HATAR DET !!!
!!

tompz822014-02-15 03:18
Antal inlägg: 143

Bytte från wf till betapet pga allt fuskande.

Efter ett par tusen matcher i wf och 1000 i betapet märker man när någon fuskar uppenbart.

Nog bara fått känslan av att motståndaren fuskar nån gång i betapet så känns 1000 ggr bättre på den fronten!

Och den gången jag fick den känslan i betapet var den inte tillräcklig för att vars säker.

Mognare och duktigare lirare allmänt här.

att möta någon random i wf gick ju knappt.

20-30% fuskar så uppenbart att det är löjligt.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?