Spelrum
| Giraffen | 47 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 32 |
| Inloggade | 79 |
Mobilspel
| Pågående | 19 246 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Vännäs 2013 - Ej medlem längre | 2014-02-19 13:11 | |
![]() | Nää tillrättavisa verbalt. Men om två barn bråkar då lyfter då jag undan dom fysiskt. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2014-02-19 13:59 | |
![]() | jag startade inte denna tråd som ett påhopp mot någon.jag är otroligt intresserad av Hur just dom föräldrarna kommit fram till sin uppfostran och varför.jag har inget intresse av hur det var förr och vad skillnaden ev ör.Det är som amper skriver: vissa föräldrar tycker att ingen annan en dom får säga åt deras barn och jag undrar hur deras tankebanor går | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2014-02-19 14:00 | |
![]() | får man kaxiga barn så kan man inte skylla ifrån sig,man får skörda det man sår | |
| amper sand - Ej medlem längre | 2014-02-19 14:23 | |
![]() | Bitte>> och jag menar att du har fel där; finns många föräldrar vars "änglar" aaaaldrig skulle hitta på något, det är alltid dom andra ungarnas fel så säg till dom istället. Övercurlade kids. | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2014-02-19 14:37 | |
![]() | Instämmer med amper. Jag har själv jobbat på skola och förskola och kan säga av egen erfarenhet att det finns föräldrar som troligen aldrig kommer att acceptera att deras barn inte anses perfekta (i uppförande alltså) och att alla bara måste förstå att det är de andra som började/orsakade/utförde mindre socialt accepterade aktioner. | |
| pms | 2014-02-19 15:08 | |
![]() | Har sagt ifrån ett antal ggr då jag arbetar med barn/unga...möts då (i bland) av: Din djävla hora-jag skiter i dig. Detta språkbruk förekommer bland 7-åringar!! Jag skulle bli skogstokig om mina barn sa det till ngn vuxen på skolan etc. Men jag kommer aldrig att sluta säga i från då har man ju gett upp på ngt sätt! :) | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2014-02-19 15:09 | |
![]() | självklart finns det föräldrar som tror att deras barn inte ljuger eller beter sig illa,men tror dom det på riktigt ? eller gör dom det för dom inte vill ta in att deras barn inte allt igenom är perfekta ? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2014-02-19 15:10 | |
![]() | pms,har du berättat för barnens föräldrar att du blir kallad för jävla hora? | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2014-02-19 15:10 | |
![]() | Egentligen spelar det ingen roll om de verkligen tror det eller om de låter alla tro det, effekten på barnen blir densamma. | |
| pms | 2014-02-19 15:21 | |
![]() | ttittii: självklart har jag/vi det! :) | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2014-02-19 15:59 | |
![]() | och vad säger föräldrarna,när du säger att deras barn kallar dig jävla hora?tror dom dig? | |
| pms | 2014-02-19 16:06 | |
![]() | De flesta föräldrar tro på det men det finns alltid undantag. | |
| Bitte - Administratör | 2014-02-19 16:25 | |
![]() | Ttiitti har du själv frågat sådan föräldrar hur de tänker för det är ju bara dom som kan svara på frågan Bitte | |
| amper sand - Ej medlem längre | 2014-02-19 16:36 | |
![]() | Det är det hon försöker göra? | |
| Malincka | 2014-02-19 16:43 | |
![]() | Har själv råkat ut för att blivit påhoppad av andra föräldrar då jag tillrättavisat deras barn ( verbalt ) de har skällt ut mej efter noter men i mitt hem gäller mina regler ang vad som är tillåtet att göra . Har även talat m personal på skola / dagis att jag vill att de tillrättavisar mina barn då vet andra föräldrar som inte accepterar att personalen gör det . Haft många möten ang detta . | |
| Satyra | 2014-02-19 17:54 | |
![]() | Alla barns mående och beteende är alla vuxnas gemensamma ansvar. Så ser jag på det och skulle därför aldrig dra mig för att säga ifrån om någon beter sig illa och/eller försöka hjälpa till om någon verkar må dåligt/fara illa. Och samma sak förväntar jag mig från andra gällande mina egna barn (som nu dock är vuxna) och barnbarn. Tyvärr verkar det oftast vara föräldrar som inte helt lyckats med att fostra sina barn till socialt fungerande individer, som högljutt protesterar om någon annan "lägger sig i". | |
| Malva01 | 2014-02-19 18:19 | |
![]() | Barn nu för tiden får för lite stryk! Det är bäst att spöa föräldrarna också. /A | |
| temperance | 2014-02-19 19:38 | |
![]() | Men, stig fram då, ni föräldrar som anser att det inte är okej att säga ifrån till andras barn. Så vi får lite diskussion. Själv har jag gjort mig - stundvis - lite impopulär hos min väninnas barn som inte fick bygga koja i köket, skojsparkas eller ligga och skrika på golvet hemma hos mig. Det vore vansinnigt att inte gränsa 3-åringar, hur fina de än är. Och just därför. | |
| nikki04 | 2014-02-19 20:25 | |
![]() | amper sand, när du sökte jobb som vikarie, berättade du då att du tyckte det var okej att förnedra, skälla ut, och dra barn i öronen?! Jag blir förskräckt över att du varit ute bland barn (!) med den inställningen! Vi vuxna är för det första förebilder, och barn apar efter vårt beteende och inte vad vi säger. Och vi ska absolut INTE få barnen att må dåligt! Sluta vikariera och läs pedagogik. Jag har jobbat med barn i flera år och inte skrikit på en av dem vid ett enda tillfälle. Och ja, då drog jag gränser. Naturligtvis måste man det. Men jag kan inte skrika på dem och förvänta mig att de inte ska skrika tillbaka. Man får vara bestämd, konsekvent och vinna deras respekt. Inte misshandla in den... | |
| amper sand - Ej medlem längre | 2014-02-19 20:29 | |
![]() | Eh, va? När skrev jag att något av det var ok? | |