Spelrum
Giraffen11
Krokodilen1
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
5
Inloggade17
Mobilspel
Pågående19 300

Forumkategorier

Användare Inlägg  
kajix2014-04-04 18:55
Antal inlägg: 7767

Man kan hjälpa sina medmänniskor med det sunda förnuftet.

Cuiviénen - Ej medlem längre2014-04-04 18:58
Antal inlägg: 539

Vilket dubbeltydigt budskap. Bra där.

Pottränad - Ej medlem längre2014-04-04 19:22
Antal inlägg: 4315

Nattis! Long time no see, hur står det till?

Cuiviénen - Ej medlem längre2014-04-04 19:24
Antal inlägg: 539

Måhända är du pottränad, men vidare trådtränad är du inte. Vet du inte att man inte får chatta i andra trådar än chattråden?

Pottränad - Ej medlem längre2014-04-04 19:25
Antal inlägg: 4315

Hoppla! Jag beger mig till den då ity jag är en lydig och snäll kicka. Ikväll!

IShotQ-tile - Ej medlem längre2014-04-04 19:30
Antal inlägg: 518

Åker inte buss eller flyg särskilt ofta, men om jag nu skulle göra det känns det bra att veta att jag som kort och ful skulle störas mindre av det än någon som är lång och stilig.

temperance2014-04-04 19:42
Antal inlägg: 2314

Extra störigt för knäna om man är lång, dårå. Men det förstod du nog. :)

Bettapetter2014-04-04 19:53
Antal inlägg: 66

Min erfarenhet: På bussen frågar fällaren artigt en gång av tre.
På flyget frågar fällaren aldrig.

wildman2014-04-04 20:04
Antal inlägg: 3860

Hatar dom både på buss och flyg. Sitter och hamrar knäna i ryggen på dom som gör det så att dom fattar vinken efter ett tag. Har relativt långa ben.

Minta2014-04-04 20:08
Antal inlägg: 20042

Det får man inte göra. Ryggsäcksmarodörer är också jobbiga. Särskilt de som vänder ryggen mot en utan att komma ihåg att de bär ryggsäck.

Gr3en - Ej medlem längre2014-04-04 20:42
Antal inlägg: 930

självklart är det trevligt med god hyfs. Dock om någon gör som wildman så vänder jag mig om och ger vederbörande en käftsmäll, i självförsvarets tecken. Att bli sparkad eller knäad i ryggen är en våldsattack.

Sangria2014-04-04 20:46
Antal inlägg: 504

Undrar bara lite varför det då ens finns den möjligheten att fälla sätet om det nu allmänt anses vara en dödssynd att göra det? Kan hålla med om att man väl bör förvarna den där bakom om att man kommer fälla utifallomatt den använder bordet och om det är på flyget under måltiden så låter man väl bli att fälla för där äter ju alla typ samtidigt ändå. Men skulle jag resa långt oavsett färdmedel så nog skulle jag fälla även om bakomvarande inte gillar det. Möjligheten finns ju ändå, dock kan man som sagt vara artig och förvarna.

pink ribbon - Ej medlem längre2014-04-04 21:00
Antal inlägg: 2906

Jag har ett skapligt antal flygningar bakom mig, inrikes och utrikes. Har aldrig hört någon fråga om det passar att man fäller ner ryggstödet. Från det att maten serveras och fram till att disken plockas bort, måste ryggstödet vara uppfällt. Sen är det fritt fram att luta sig bakåt, tills det blir turbulens eller dags för landning.
En man knäade mig i ryggen en gång, varpå jag undslapp mig ett högt skrik och jämrade mig över min operation i ryggen, som jag faktiskt hade gjort. Personalen hotade knäaren med ben- och handfängsel. När de hade gått släppte jag iväg ryggstödet med en duns så att knäarens öl stänkte över hela honom, men han använde inget mer fysiskt våld.
Eller ja, jag kanske inte minns riktigt klart hur det var.

roja c panda - Ej medlem längre2014-04-04 21:04
Antal inlägg: 875

Inget problem, då jag flyger business class och åker alltid första klass i tåget (nej, är inte bajsrik, arbetsgivaren betalar flyget för jag förväntas arbeta under resan och första klass är förvånansvärt billigt när det gäller tåg, kolla själva om ni inte tror mig). På tågens första klass vagnar är det iofs så långt till stolen framför att man knappt når laptopen när man har den på den lilla brickan. Man får ha datorn i knät i stället. Stråla skrotum med cancerstrålar från laptopbatteriet, fy fan.

wildman2014-04-04 21:08

Be my guest Gr3en. När du ser min kroppshydda tror jag du skulle tänka dig för. Sen är det ju inte så att jag saftar på så det gör ont. Bara irriterar så där lagom. Självklart gäller inte detta om någon frågar först. Det anser jag tillhöra allmänt hyfs.

wildman2014-04-04 21:14

@pink ribbon Hade det hänt hade jag självklart hävdat att det var ett misstag och garanterat kommit undan med det. Dessutom hade en del av ölen hamnat på dig. Självklart av misstag. Gud en sådan klant jag är....

wildman2014-04-04 21:17

Självklart pratar jag om de gånger det är trångt. Finns det gott om plats är det ju inget problem.

Gr3en - Ej medlem längre2014-04-04 22:34
Antal inlägg: 930

hah ja ok wildman. orkar inte leka virtuellt slagsmål men kan ju nämna att storlek inte är allt. oftast är stora snubbar sjukt långsamma. vi får väl hoppas på att vi inte reser tillsammans :)

amper sand - Ej medlem längre2014-04-04 22:40
Antal inlägg: 2879

Jag kanske ska förtydliga: om den framför förvarnar/frågar är jag oftast tillmötesgående, om det inte är extremt trångt. Men om man bara vräker bak sätet och orsakar gravt smärtande knän, då talar jag utan att tveka om det.

pink ribbon - Ej medlem längre2014-04-04 23:13
Antal inlägg: 2906

Amper: I de allra flesta fall tror jag att den framför dig inte har uppmärksammat hur tight du sitter och att ryggstödet kan orsaka svåra obehag. Jag åker aldrig långfärdsbuss men om jag gjorde det skulle jag säkert vara mera försiktig än vad som är normalt på flyg.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?