Spelrum
Giraffen | 36 |
Krokodilen | 1 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 2 |
Grisen Böjningslistan | 28 |
Inloggade | 67 |
Mobilspel
Pågående | 19 967 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
kiwiskal | 2014-07-21 15:03 | |
![]() | Går det ens att inte "ta åt sig" av samhällets normer m.m? Rultan, får en fråga hur du märker att du tagit skada? Är det stresskänsligheten? Klarar själv inte av stress ett dugg. Har också lärt mig att känna igen mina varningssignaler och försöker lägga av med att vara alla till lags som ändå sätter sig själva över allt annat - då ska jag också göra det. | |
Rultatultan | 2014-07-24 10:08 | |
![]() | @kiwiskal Japp. Jag är otroligt stresskänslig, både i jobbet och privat. Det kan räcka med att jag har två saker inbokade en lat sommardag som den här. Om jag nu, klockan 10 vet att jag vid 14-tiden måste vara inne i byn, kan jag inte slappna av utan förmiddagen går åt till att stressa upp mig över "allt som ska göras" innan jag kan sätta mig i bilen och åka. Jag kan inte släppa tanken på att Något Ska Göras. Ska jag dessutom på ytterligare galej, säg vid 19-tiden, får jag ont i magen rent fysiskt. På jobbet är det mängden av arbete som ska göras på kortast möjligaste tid som får mig att trilla dit. Inför betygssättningen i våras så var jag en dag ifrån att crasha. Arbetsbördan blev för stor, hetsen massiv. Så jag förvarnade min chef och sa som det var, ringde mig sjuk i fem arbetsdagar och undvek att störta på så sätt. Precis som du så känner jag igen mina egna varningssignaler och hittar sätt (mer eller mindre framgångsrika) som minskar stressen, eller förebygger den. Men det har tagit många år att komma dit. | |