Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 302 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| diffdiff | 2014-05-13 18:56 | |
![]() | Vill nu någon sälja sex och det finns köpare ser jag inget fel. Däremot är det hemskt om tjejer/kvinnor blir tvingade till det. Lagligt att sälja olagligt att köpa helt fel enligt mig. | |
| apbur | 2014-05-13 19:07 | |
![]() | Har skummat igenom programmet fram till hälften ungefär. Väldigt oklart vad de vill ha sagt egentligen mer än att de vill förstärka könsstereotyper, objektifiera, inte förhålla sig kritiskt till någonting och ta reda på hur mycket sex man (män) får för 100 danska kronor. Vad nu "mycket" sex innebär. Reporten ifrågasatte varför den prostituerade ville ta extra betalt för att ta den i analen. "Jaha, så du vill ha extra för att bli penetrerad där". Nu förstår jag inte danska helt och hållet i och för sig. | |
| apbur | 2014-05-13 19:08 | |
![]() | Ursäkta 1000 danska kronor. | |
| apbur | 2014-05-13 19:13 | |
![]() | Jo, de startade programmet med att illustrera flera män som ringde sina fruar där hemma och ursäktade sig för att de skulle komma sent från jobbet. Underförstått skulle de köpa sex innan de åkte hem. Efter det sa man i programmet att danska män kan köpa sex helt utan dåligt samvete för det är lagligt i Danmark och sen redogjorde de för hur många bordeller det finns i Danmark. Mycket genomtänkt. | |
| spelteori - Ej medlem längre | 2014-05-13 20:00 | |
![]() | Mysiga Danmark. | |
| gnagel - Ej medlem längre | 2014-05-13 20:23 | |
![]() | TV3 kanske kunde göra "torskjägarna" med Aschberg som en motaktion? | |
| magnusito | 2014-05-13 21:07 | |
![]() | Men Mintas idé ligger väl verkligen i tiden. Ung arbetslös på a-kassa söker arbete. Arbetsförmedlingen stänger av vederbörande för att hen inte vill flytta till t ex Stockholm och försörja sig som avsugare på äldreboende. Helst då drivet i eget företag. Hallå regeringen, ser ni inte att ni kan pressa ner ungdomsarbetslösheten ordentligt lagom till valet. tar vi sedan ett rutavdrag på det så är saken biff! | |
| spelteori - Ej medlem längre | 2014-05-13 21:17 | |
![]() | Men hjälp vad ni tar i. | |
| apbur | 2014-05-13 21:17 | |
![]() | Så nu fick Reinfeldt skulden. Är det inte vänstern som brukar förespråka särbehandling? | |
| spelteori - Ej medlem längre | 2014-05-13 21:23 | |
![]() | Tror det var mitt skämt om rut-avdrag som satte igång somligas instinkter att spy galla över regeringen. Ska förtydliga: det är självklart inte för att främja kvinnligt företagande som man föreslagit att ge funktionshindrade bidrag för sexköp. Som jag fattat det är bidragsdelen inte heller tänkt att täcka hela kostnaden utan bara de extrakostnader som uppstår iom köparens funktionshinder. Såatte... | |
| kryddeluntan | 2014-05-13 21:28 | |
![]() | Att köpa sex har nog alltid funnits, men är ingen rättighet. Jag tycker vår lagstiftning är bra, det kan inte finnas något mer förnedrande för en kvinna än att sälja sig, vilka orsaker det än må vara. Bra Gnillot att du startade tråden, gör som någon sa, be om att flytta den till seriöst. Det är bara irriterande med de barnsliga inläggen. | |
| apbur | 2014-05-13 21:32 | |
![]() | Undrar om det i princip bara är manliga funktionshindrade som utnyttjar sin rätt att köpa sex. Hur har Danmark tänkt kring att erbjuda de kvinnliga, heterosexuella funktionshindrade samma möjlighet till en oändlig marknad? Den manliga sexualiteten ligger väl som vanligt i fokus. Den kvinnliga sexualiteten får bara uppmärksamhet när den kan objektifieras eller problematiseras. | |
| kryddeluntan | 2014-05-13 21:41 | |
![]() | Helt rätt apbur, och homosexuella funktionshindrade då? | |
| Nora1 - Ej medlem längre | 2014-05-13 21:44 | |
![]() | Mina inlägg var inte tänkta att förlöjliga regeringen. Jag var mer ute efter att förlöjliga män/kvinnor som tycker att det är naturligt med kvinnlig prostitution. | |
| roja c panda - Ej medlem längre | 2014-05-13 21:44 | |
![]() | Ska detta precis som så mycket annan dansk kulturdebatt förstås mot deras syn på den svenska som överdrivet moralfeministisk och pk? | |
| apbur | 2014-05-13 21:46 | |
![]() | Jag tycker det är kontraproduktivt att fokusera på kvinnan som offret och den utan vilja som utsätter sig för förnedring. Har vi inte gjort det tillräckligt? Fokusera istället på mannen. Vad upprätthåller sexköp där köparen är man och säljaren kvinna för maktstrukturer? Vad får mannen för fördelar iom det? | |
| apbur | 2014-05-13 21:48 | |
![]() | Roja, tycker du programmet bidrar till nåt bra? Utan att vara rädd för att få en pk-pölse uppkörd i din lilla söta rumpa. | |
| spelteori - Ej medlem längre | 2014-05-13 21:49 | |
![]() | Tycker mest du förlöjligade dig själv Nora, fanns ingen substans i ditt inlägg alls. Dessutom: klart det är naturligt med prostitution, det säger väl inget om huruvida det borde vara lagligt eller ej? | |
| Minta | 2014-05-13 21:51 | |
![]() | Han slipper anstränga sig. Jag kommer att tänka på ett tv-program från Japan där en gift man regelbundet gick till prostituerade därför att det var ett enklare sätt att få sex. Han slapp uppvakta och annat han tyckte sig vara tvingad till med sin fru eller andra kvinnor som inte var prostituerade. Han kanske också kan upprätthålla en bild av sig själv som en hanne. Inte en massa tjafs. | |
| Nora1 - Ej medlem längre | 2014-05-13 21:52 | |
![]() | håhå. Vad är naturligt? Menar du att det är nedärvt? | |