Spelrum
Giraffen5
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade6
Mobilspel
Pågående19 305

Forumkategorier

Användare Inlägg  
spelteori - Ej medlem längre2014-05-23 15:03
Antal inlägg: 714

Men okej, då har vi rett ut det. ILJ finner trygghet och glädje hos Gud och Jesus. Fortfarande.

Ni andra, var finner ni er trygghet?

-FaMo- - Ej medlem längre2014-05-23 15:04
Antal inlägg: 2999

Mig själv, sonen och den 25e varje månad.

amper sand - Ej medlem längre2014-05-23 15:07
Antal inlägg: 2879

Man kan alltid svara att man inte håller med, men hålla näsan ovanför spydighetsträsket.

Nachteis2014-05-23 15:07
Antal inlägg: 1426

Familjen här också, men osäkra kort börjar infiltrera tryggheten, så snart sitter jag nog ensam och rädd på en liten flotte i det eviga havet.

kryddeluntan2014-05-23 15:09
Antal inlägg: 12360

Familj oc vänner här med:-)

La bruja2014-05-23 15:36
Antal inlägg: 505

Spelteori- vadå " försök inte" ? Jag menade precis det jag skrev. Vill man starta en tråd i detta ämne är det väl inga problem men väljer man att skriva som TS så sätter man ju ribban själv direkt. Att några av oss reagerade som vi gjorde är inte så konstigt med tanke på hur bla ts brukar skriva i de redan stängda trådarna. Så jag tycker nog att TS själv satte nivån direkt. Sen finns det några av er som inte blinkar två gånger innan ni hugger i andra trådar och speciellt på vissa skribenter så så himla oskyldiga är ni minsann inte någon av er.

Men för att svara på frågan så är det först och främst i mig själv jag finner trygghet och den överför jag till min familj. Skulle aldrig kunna vara beroende av någon eller något annat för att känna mig trygg. Jag har alltid fått klara mig helt på egen hand ända sedan liten så jag vet att utan en tro på lig själv och min egen förmåga så klarar jag inte att ge andra något heller.

Gr3en - Ej medlem längre2014-05-23 16:07
Antal inlägg: 930

Jag gör saker bäst när jag tror på mig själv men jag kan inte påstå att jag finner nån trygghet i det. Om jag slutade ifrågasätta mig själv hela tiden och slutade tvivla på mina förmågor så skulle jag nog bli ännu mer dryg än vad jag redan är. yes - ännu drygare.

jag finner min trygghet i motsatsen istället. Alla kan göra fel, alla gör fel och ingen är någonsin riktigt säker på något. Den insikten ger mig tryggheten att chansa på min magkänsla vilket oftast faller väl ut.

SkySpy_2014-05-23 16:16
Antal inlägg: 4418

Var har man sin äkta trygghet/glädje/mening i livet?

Vill man se en mening med livet? Går det inte bara att leva och ha så kul som möjligt? uppskatta allt det vackra och som glädjer en. Ta tillvara på upplevelser och minnen att tänka tillbaka på.

Teitanblood - Ej medlem längre2014-05-23 16:52
Antal inlägg: 591

Haha, bara dö.

irmaberga2014-05-23 17:09
Antal inlägg: 36

Vad menar du TS med att "ha lagt sitt liv i Guds händer"??

Salka12014-05-23 17:45
Antal inlägg: 674

Min trygghet sitter i min hjärna, glädjen också för humorn sitter också i hjärnan. Sen vet inte jag hur man definierar oäkta trygghet. Borde ju finnas om det finns äkta... Min trygghet är kanske i mångas ögon oäkta eftersom jag är normalbegåvad och inte superintelligent - alltså inte mycket hjärna att lita på men jag gör det ändå :)

omeganoll2014-05-23 18:13
Antal inlägg: 512

En person med Downs syndrom har nog inte direkt den möjligheten.

Intressant och lite oroväckande att "religionsfobikerna" blir så provocerade, varför inte vara lite glad åt att somliga kan känna sej trygga vare sej man instämmer eller inte?

La bruja2014-05-23 18:42
Antal inlägg: 505

Jag blir inte ett dugg provocerad av att en del väljer att ha en tro oavsett vad den handlar om. Det som provocerar är att man inte bara kan skriva just det utan absolut bara måste få med en massa prisa gud, jesus älskar er och halleluja. Skulle tycka det var lika jobbigt om en muslim spammade motsvarande utrop, eller vilken tro det än gällde. Det blir liksom för mycket. Själva diskussionen i sig och ämnet är det ju absolut inget fel på.

Salka12014-05-23 19:13
Antal inlägg: 674

Varför skulle man inte kunna hitta sin trygghet i hjärnan om man har Mb Down, det står väl var och en fritt var man hittar sin trygghet.

ttiittii - Ej medlem längre2014-05-23 19:23
Antal inlägg: 37631

Jag är trygg i mig själv,men livet blir komplett när jag vandrar med Jesus

Teitanblood - Ej medlem längre2014-05-23 19:36
Antal inlägg: 591

Oäkta trygghet = gudstro.

SylviaPlath - Ej medlem längre2014-05-23 20:02
Antal inlägg: 31064

Jag känner trygghet i det jag känner igen, det som ger ett sken av konstans. Lycka och meningsfullhet upplever jag i korta sekvenser dagligen i min vardag. Allt är ändligt, det är min grundinställning och den både skapar min lite melankoliska läggning och min förmåga att vara närvarande och uppskatta småsaker.

Maradona19862014-05-23 20:12
Antal inlägg: 1801

Håller med tidigare inlägg. Om man väljer att lägga debatten på låg nivå så kommer man att få skit. Religionen inbjuder till det eftersom den blir väldigt lätt att förlöjliga om man ser den utifrån.

För mig är det familjen och ett litet antal väldigt nära vänner som är den riktiga tryggheten. Sedan har jag en trygghet i mig själv, men tror att den skulle ta stryk om jag inte hade människor omkring mig som jag litar på. Men tryggheten finns i andra människor. Inget annat.

omeganoll2014-05-23 20:28
Antal inlägg: 512

Samhället har bl.a. en uppgift att skapa trygghet för dom som inte kan vara helt kompetenta själva. Alltför många åskådningar är lite smygelitistiska - hiita sej själv, typ.

Söndagsman - Ej medlem längre2014-05-23 21:52
Antal inlägg: 1120

Spriten fungerar ganska bra tycker jag.

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?