Spelrum
| Giraffen | 60 |
| Krokodilen | 3 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 28 |
| Inloggade | 93 |
Mobilspel
| Pågående | 19 443 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| bruschel | 2014-07-08 08:03 | |
![]() | En hund som reagerar på husses avvikande beteende, övernaturligt? | |
| jellyflower | 2014-07-08 08:26 | |
![]() | Bruschel, jag funderade på det också. Hundar är enormt känsliga för våra stämningslägen. Men jag missunnar inte Markoolio5 hans upplevelse. | |
| bruschel | 2014-07-08 08:48 | |
![]() | Inte jag heller givetvis,men man ser vad lätt människor har för att tolka in magi och övernaturlighet istället för att söka rationella förklaringar. | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2014-07-08 08:51 | |
![]() | Nej, jag tror inte på övernaturliga sker. Jag tror på psykologi, medicin och annan vetenskap som i sin tur förklarar upplevelser av övernaturlig karaktär. | |
| Fesebengt2 | 2014-07-08 22:47 | |
![]() | Din Köksklocka går fyra minuter fel. Den som har en köksklocka som går fyra minuter fel (oavsett håll) kommer eventuellt att säga att mitt påstående är övernaturligt. Den vars klocka går rätt kommer eventuellt att kalla mitt påstående för en bluff. Det riktigt övernaturliga ligger i om du på nått sätt känner dig tvingad att gå och se efter om jag har rätt. | |
| Bitte - Administratör | 2014-07-08 22:49 | |
![]() | Allt är inte rationellt och det finns och sker saker och händelser som inte går att förklara och jag tror utan tvekan på det övernaturliga , Just för att jag har flera egna upplevelser Bitte | |
| kryddeluntan | 2014-07-08 23:05 | |
![]() | Allt kan inte förklaras med logik och förnuft. Jag har också varit med om märkliga upplevelser och tror på det övernaturliga. | |
| Söndagsman - Ej medlem längre | 2014-07-08 23:08 | |
![]() | Säger bara Brasilien Tyskland. | |
| Axnx - Ej medlem längre | 2014-07-13 00:33 | |
![]() | Det som i vardagstal och som alltid då kallas för övernaturligt...är nog inte nåt man ska kalla för övernaturligt..Det är nog naturligt..Människor är väl varelser som inte ännu kommit dithän att förstå att det som idag kallas och anses övernaturligt..alltid har varit naturligt. Annars skulle ju inte någon människa ha upplevt saker som i dagstal kallas/anses som övernaturligt, och som också uppdagats & upplevts bland/av vissa människor. | |
| Axnx - Ej medlem längre | 2014-07-13 00:35 | |
![]() | ops! sissta raden i föregående text ska bort ;) blev dubbelt skrivet ;) | |
| Axnx - Ej medlem längre | 2014-07-13 12:07 | |
![]() | Bitte: Ser nu att du tvärt stängde av min öppnade tråd--> Andlig medicinsk kontakt. Varför? Såg att du skrev att det redan finns trådar öppnade gällande ämnet? Nä..jag har inte sett några öppnade trådar gällande min skapade tråd gällande mitt ämne? Men om du tycker att min skapade tråd med gällande ämne går under nåt som kallas övernaturligt? Så förstår jag att du vill styra ämnet till t.ex. denna tråd! Men jag valde ju att skapa tråden under seriöst,just för att Jag anser att det jag fick uppleva INTE går under nåt övernaturligt. Utan som nåt helt naturligt som tydligen vissa människor får till sig,som jag i det fallet. Vem är det som bestämmer om vad som går under nåt som kallas övernaturligt eller inte? Jag läste om en kvinna som länge gått och burit på en sjukdom,som med tiden gjorde henne sjukare och mer och mer svag. Plötsligt en natt fick hon in information i sin dröm om att det finns ett träd med ett speciellt namn.Och i trädets bark finns ett ämne du ska inta,som också gör dig frisk. Kvinnan hade aldrig tidigare hört namnet på ett sådant träd.Så hon började forska kring detta..sökte och sökte,tills hon tillslut hittade ett träd som faktiskt bar det namnet hon fick höra om i sin dröm.Och började vidare forska i om trädet bar på några medicinska substansämnen ? Vilket det gjorde. Hon forskade vidare... Och tydligen kom hon fram till att det fanns/finns nån slags medicin som innehåller just dessa substanser som går att utvinna från detta träd och dess bark,som medicin mot vissa sjukdomar. Och detta exempel om denna kvinna är bara 1 av många upplevelser jag hört som människor får uppleva i dess drömmar/ el. medvetet med bilder/information som bara plötsligt kommer in som information eller vad man ska kalla det? Det förekommer,och är riktigt magiskt. | |
| Axnx - Ej medlem längre | 2014-07-13 12:13 | |
![]() | naturligt kan vara magiskt,& magiskt kan vara naturligt.. | |
| kattamaran | 2014-07-13 12:33 | |
![]() | Ja absolut. Tror på mirakel. | |
| Axnx - Ej medlem längre | 2014-07-13 12:37 | |
![]() | Allt lever i samklang..Både de vi kan se med blåtta ögat eller inte..känna eller inte. | |
| Gunilla _ | 2014-07-13 12:39 | |
![]() | Har hittills alltid hittat naturliga förklaringar på det "övernaturliga" - så även till vänner som hävdar att saker och ting händer pga andar, spöken eller annat. Fast de vill inte lyssna på det örat... ;) | |
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2014-07-13 12:44 | |
![]() | Nej, jag tror bara på en krass verklighet. Axnx: Jag har också haft sorkfeber och håller med om att det är en fruktansvärt jobbig och lång sjukdomstid att ta sig igenom. Man kan få vidriga (eller behagliga) feberdrömmar. | |
| Axnx - Ej medlem längre | 2014-07-14 23:04 | |
![]() | pinkribbon: Ok.. ja..då vet du med hur sjuk man blir..och hur jobbig denna sjukdom är att ta sig igenom. ja.. klart att hög feber kan göra att man drömmer olika typ av drömmar..Men även fast man inte sover och har hög feber,gör ju att det även kan komma upp bilder i ens huvud fast man inte direkt sover..Man hamnar i ett tillstånd av både vakenhet och dröm av och till.. Men att just en sådan dröm, som då inte direkt var en dröm..utan jag minns den så väl,just för att jag var som i ett halvvaket tillstånd..och att just dessa bilder kom upp är ju inte vad som helst..utan de hade ju med mitt helande från sjukdomen att göra..och att just dessa bilder kom till mig är ju ingen tillfällighet. Och dessutom 1-2dagar innan jag frisknade till? För jag hade ju totalt legat sjuk i nästan 2 hela veckor.Och hade ju som högst med feber när jag låg hemma första tiden..tålde inte ljud av nåt slag.. Och då skulle ju det vart mera rätt/el. möjligt att dessa bilder eller vilka andra bilder som helst skulle ha uppstått & kommit upp just då istället? men de gjorde inte de..Jag hade inga andra drömmar eller bilder som kom upp under sjukdomstiden..Utan enbart just innan jag frisknade till. Så det var INGEN tillfällighet kan jag bara säga utifrån detta: | |
| Rultatultan | 2014-07-14 23:15 | |
![]() | @Axnx Om du är övertygad om att drömmen du hade inte var en tillfällighet, då var den inte det för dig. Så enkelt är det :) Det är inte första gången man hör om drömmar som i någon mån visar på framtiden eller det förflutna eller som hjälper människor att välja väg. Det är något som människor i alla tider har upplevt. | |
| Axnx - Ej medlem längre | 2014-07-14 23:17 | |
![]() | Gunilla: OK..? Men du anser alltså att om någon säger att de sett eller hört saker..vart med om händelser som vanligtvis inte hör till den såkallade uppfattningen/bilden som nåt naturligt..Alltså Inte alls är nåt som kallas övernaturligt? Alltså menar du att: de människor vanligtvis kallar för övernaturligt, och som vissa människor får uppleva eller får till sig på olika sätt,som typ nåt som inte syns men som upplevs och känns också finns där, också går under ordet och meningen naturligt? Bra de :) så menar jag.. :) Då är vi överens :) | |
| Axnx - Ej medlem längre | 2014-07-14 23:23 | |
![]() | Rultantultan: Ja jag vet..så är de. Jag har själv förmågan.. så jag vet. | |