Spelrum
Giraffen23
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
15
Inloggade39
Mobilspel
Pågående19 970

Forumkategorier

Användare Inlägg  
mollee - Ej medlem längre2014-08-05 11:09
Antal inlägg: 6087

Le-lou

Det har bara varit osedvanligt varmt i Sundsvall i en månad. Så varmt att man mått illa av att sitta inne. Det är ovanligt. Onormalt var kanske fel ordaval.

Jag håller med dig i ditt sista inlägg.

Axnx - Ej medlem längre2014-08-05 12:51
Antal inlägg: 104

Pebbs:? Du är tydligen inte riktigt torr bakom öronen ännu!!!? Pröva att befinna dig mitt i eländet, där du snabbt måste göra ett beslut om vad som är värt att räddas av dina ägodelar? eller kanske nära anhöriga som kanske är sjuk;handikappad,småbarn, eller gamla en gammal människa som själv inte är i stånd att kunna rädda sig eller röra sig, som då också behöver sin hjälp?

Hur skulle du egentligen göra om DU står för detta inferno? Försök tänka dig in i detta istället för att låtsas vara frän/cool på nåt sätt med att svara typ: Nice ;P DE skulle jag vilja vart med om med ett smile-->=)

Nä..DÅ skulle DU & alla andra som tycker sig vilja svara på de sättet ha vaknat med garanterat eld under fotsulorna!! :-/

Axnx - Ej medlem längre2014-08-05 12:56

Pebbs? De är heelt fritt för dig att åka till infernot som råder i skogsbranden om du tycker det känns fränt el. coolt på nåt sätt!!!? :_/

Axnx - Ej medlem längre2014-08-05 13:01

Det som är riktigt farligt när de är såå.. jävulskt torrt dm ner i marken ,,och blåst dessutom!!??? :-/ är ju trädtoppbränder som är bland det värsta i skogsbränder som kan uppstå..sDet sprider sig Heeelt okontrollerat..

Så..? SÅÅÅÅ jävla coolt eller härligt är det inte ,när ingen egentligen vet var elden riktigt kan ta vägen just därför!!!??? =-/

kajix2014-08-05 13:03
Antal inlägg: 7767

Pebbs pratar väl om åskväder och inte om skogsbränder?

kryddeluntan2014-08-05 13:19
Antal inlägg: 12360

Jag har läst och pebbs pratar om åskväder.

Axnx - Ej medlem längre2014-08-05 13:37

Kajix & kryddeluntan? Ja.. de förstod jag väl! Men de är ju JUST åskvädret /åskväder ,med då blixtuppslag/eller om man vill kalla det nedslag..vilket som! Som då nu när de vart varmt sålänge med extrem torka i markerna gör att eldar som då uppstår vid kraftiga åsknedslag sätter fart i torra marker..
Så... vad jag menar är ju att inte önska såå..kraftiga åskväder och då tycka det är fränt /eller coolt på nåt sätt heller? Då de nu råder STOR risk för löpeld åt alla de håll!

Axnx - Ej medlem längre2014-08-05 13:41

Men vissa här verkar tydligen tyvärr inte fatta att associera ihop det kraftiga åskvädret som råder och hur fränt och coolt det är att önska just DE såna här ggr. i torkan!!

Axnx - Ej medlem längre2014-08-05 13:49

Om man visste att inte kraftiga oväder eller åsknedslag skulle orsaka skada på olika sätt? Så..visst! Att få uppleva Naturens egna krafter i ett sort skådespel är ju ,& skulle ju vara en riktigt mäktig & stark upplevelse såklart!

kryddeluntan2014-08-05 13:52
Antal inlägg: 12360

Jag förstår Axnx, det värsta just nu är om idioter ger sig ut för att titta på branden. De riskerar sina liv, men det är frivilligt, värre är att resurser måste sättas in för att rädda dem.
Räddningsledningen vädjar i radio och TV att folk ska hålla sig borta.
Att glo på ett åskväder kan vara "coolt" på avstånd, för de som tycker så, men de har ingen aning om hur det är att vara mitt upp i det.

mollee - Ej medlem längre2014-08-05 14:14
Antal inlägg: 6087

Amen

Pebbs - Ej medlem längre2014-08-05 17:05
Antal inlägg: 186

Det var inte meningen att reta upp någon, men jag tycker forfarande att åskväder är härliga och ett mäktigt skådespel.

Bränder däremot är ju något helt annat.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?