Spelrum
Giraffen22
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
14
Inloggade37
Mobilspel
Pågående19 970

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Moose72 - Ej medlem längre2014-08-09 13:58
Antal inlägg: 1910

Vaeldoft

Du skrev att det var två kristna för mycket här. Undrade om det bara var kristna som du inte tycker ska vara här. Finns det fler olika människor du hatar?

Tror att du inte förstår att det är människorna i religionens namn som i vissa fall gör ont. Gud gör inte ont. Människor som inte är religiösa gör också ont.
Berätta för oss alla vad ont vi kristna i sverige gör, jag vill hemskt gärna veta.

RambleTamble - Ej medlem längre2014-08-09 13:59
Antal inlägg: 2728

Så är det.
Dock tror jag att de människor som har behov av att förtrycka, härska och begå övergrepp hade använt något annat som förevändning om de inte haft religionen.

esmis - Ej medlem längre2014-08-09 14:01
Antal inlägg: 47

Vaeldoft, kan du vara snäll att inte ta över mintråd. Jag ska dessutom säga dig att mycket du säger som fakta är ren lögn. Övergrepp osv handlar inte om religion utan missbruk, missbruk av makt hittar man överallt där det finns människor. Många narkomaner blir drogfria, kriminella blir ärliga, ledsna blir glada, människor utan mening med livet får hopp och livsglädje, många kyrkor gör diakonella gratis insatser som tjänar människor och samhället, det delas ut mat till fattiga, barn och ensamstående tas omhand, ensamma får gemenskap, människor som är troende ger tröst och uppmuntran till människor. Känner du någon troende? Du har så fel om så mycket

Vaeldoft - Ej medlem längre2014-08-09 14:03
Antal inlägg: 55

Åke gren t.e.x. Det är och förblir löjligt att jag skulle ge exempel, du vet ,eller borde i.a.f. veta, vad jag avser.Vi kan inte sitta här och dra hela historien om och om igen, Religionen är människans gissel, det var också tanken från skaparna.

Vaeldoft - Ej medlem längre2014-08-09 14:05

Ok, och kvinnor mördas p.g.a. abbort, homosexuella mördas eller fängslas, dom kristna i t.ex. uganda vill införa dödsstraff mot homo etc. helt ok enl. dig,ok

Vaeldoft - Ej medlem längre2014-08-09 14:05

Sen vad f-an menar du med att jag tar över tråden?

Mouche - Administratör2014-08-09 14:07
Antal inlägg: 24193

Tråden flyttas till Snack.

Ämnet för tråden bör respekteras i möjligaste mån.

Mouche

esmis - Ej medlem längre2014-08-09 14:07

Religion hit och dit. En människa som blivit sant mött av Gud blir förvandlad i sitt hjärta och börjar känna kärlek, för Gud är Kärlek. Det är så löjlig diskuterande detta. Otroligt många samhällsinsatser görs frivilligt utan vinstdrivande syften ENDAST pågrund av en genuin omsorg om människor utav kristna troende, både individer och organisationer.

RambleTamble - Ej medlem längre2014-08-09 14:09

Ja. Vi har sabbat TS tråd tillräckligt.
Hon ville veta om här fanns troende kristna. Vill jag minnas...:)
Och det är ju inte jag.
Sorry, TS, ber om ursäkt.

esmis - Ej medlem längre2014-08-09 14:10

Vaeldoft; Syftet med denna tråd var att jag skulle få kontakt med andra som är troende, inte de som inte är det och som dessutom sprider hat, aggression och fördomar. Trist bara.

esmis - Ej medlem längre2014-08-09 14:10

RambleTamble: Ingen fara <3

kryddeluntan2014-08-09 14:14
Antal inlägg: 12360

Tyvärr är det så esmis, det finns de som tydligen har som sport att förstöra olika trådar. Folk tror att man kan skriva vad skit som helst på nätet.
Hoppas att du hittar det du söker, men jag är inte troende, men ska följa tråden ( utan onödiga inlägg).

Vaeldoft - Ej medlem längre2014-08-09 14:23

Sry esmis, jag vill absolut inte sprida hat, jag är möjligen aggresiv men aldrig att jag skulle nedlåta mig till tarvligheter, jag är helt uppriktigt heligt förbannad på människor som med vanföreställningar ska utöva någon sorts makt över andra, din personliga tro utgör naturligtis inga problem,men startar man en tråd så får man naturloigtvis räkna med kommentarer eller?....tål man inte det ska man inte inleda ett diskusämne så stort som detta.

RambleTamble - Ej medlem längre2014-08-09 14:33

Hmmm...hon inledde ju inget diskussionsämne.
Hon efterlyste likasinnade.

Vaeldoft - Ej medlem längre2014-08-09 14:39

Med tanke på religionens påverkan, vilket hon garanterat är medveten om, må man emotse kommentarer, dom svartas utsatthet , försvarades av kristna potentater i syfafrika, att kvinoor mördas p.g.a. abort försvaras av kristna, att homosexuella fängslas eller mördas försvaras av kristna, det ska ställas i jämförelse med enskilda subjektiva upplevelser??sry, never.

RambleTamble - Ej medlem längre2014-08-09 14:44

Om man startar en debatt om det, ja.
Inte om man efterlyser likasinnade.

Moose72 - Ej medlem längre2014-08-09 14:49
Antal inlägg: 1910

Vaeldoft

Du låter precis som en annan som brukade skriva ren skit om kristna här på betapet. Du förstår helt enkelt inte hur det är att tro på Gud och leva för Gud.

Religions påverkan? Du fattar ju inte att allt du drar upp är dom som missbrukar Guds namn. Alla människor som är ute efter egen vinning i religionens namn är inte bättre än ateisten som mördar och dödar och hetsar mot folk. Läs bibeln och läs om Jesus.

Vaeldoft - Ej medlem längre2014-08-09 14:50

Det är irrelevant, hon hittar säkert likasinnade i sin närhet, en tråd här innebär åsikter, är gudstron så skör?

Vaeldoft - Ej medlem längre2014-08-09 14:53

Moose72; Att t.e.x. homosexuella mördas sker ju p.g.a. religionen??Missbrukar dom hans namn? Åke gren ägnade sig åt hets mot folkgrupp, missbrukar han hans namn??

RambleTamble - Ej medlem längre2014-08-09 15:00

Om jag startar en tråd som heter "Vilka här gillar amerikansk punk"? så kommer garanterat massor av människor att tala om för mig vilken skitmusik det är.
Vilket inte kommer att förändra ett dyft.
Eftersom jag efterlyste likasinnade att diskutera med.
Vill man ifrågasätta och diskutera relegionens vara och icke vara kan man ju starta en tråd om det.
Så slipper man förstöra för andra.
Ber återigen TS om ursäkt.
Over and out från mig i denna fråga. Nu skall jag lyssna på amerkansk punk.

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?