Spelrum
Giraffen | 5 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 0 |
Inloggade | 5 |
Mobilspel
Pågående | 20 310 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
dinodog | 2014-09-08 07:01 | |
![]() | Min hund har en egenhet för sig. Om någon av oss vart ute och kommer hem. Då tar han en sko och bär runt på. Lägger den ofta långt bort från ytterdörren gärna på andra våningen. | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2014-09-08 09:22 | |
![]() | De flesta spannmålsfria fodren lugnar hundarna eftersom de ger en mättnadskänsla på ett helt annat sätt. Många hundar upplevs som "stressade" på spannmålsbaserade foder eftersom soannmålen omvandlas till glucos vilket ger mycket snabb energi. Bra kanske om man har slädhundar som springer sex timmar om dan. Men inte för hundar som inte gör av med det. Bra soannmålsfria foder är tex James Wellbeloved och Acana. Men det finns många andra. | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2014-09-08 09:22 | |
![]() | Spannmålsfria* | |
dinodog | 2014-09-08 18:19 | |
![]() | Tbx från vet med svärmors katt. Hon har vart på rymmen hela sommaren. Och är nu tbx hemma igen. Väldigt mycket smalare än innan hon försvann. Innan hon rymde var hon fet vägde 11 kilo. Nu vägde hon 3, 5 kilo precis lagom sa vet som blev en aning imponerad av hennes eskapader. Hur som helst hon var kärnfrisk kattskrället, och svärmor fick en förmaning av vet att inte göda katten igen. | |
kryddeluntan | 2014-09-08 18:54 | |
![]() | * skrattar* Dinodog. Jag skulle passa grannens katt Elvis en gång för ett antal år sedan. Kattskrället fick mat, men skrek och jamade, då fick han mer mat. Jag hade inte en aning om hur mycket katter äter, men han var nöjd. Det var inte matte, som fick en tunna efter 4 veckor. Men Elvis och jag blev polare. | |
dinodog | 2014-09-08 19:20 | |
![]() | Hehe kryddeluntan ja katter är smarta. Svärmors katt styr och ställer med henne. Och svärmor skämmer bort henne med grädde gräddleverpastej och skinka. | |
Rävhona | 2014-09-08 22:06 | |
![]() | Min underbara katt är så otroligt sällskaplig. Han är gammal nu, över tio, men fortfarande märks inga ålderstecken. Han kommer alltid in och lägger sig hos oss på kvällarna och sked skall han prompt ligga - annars kan det va! Vänder jag ryggen mot honom så går han eller, mer troligt, hoppar över så att han hamnar sked igen. :) Någon skrev om pratande katter, och min katt pratar också jämt. Speciellt om jag pratar i telefon. Då blir han sur och försöker överrösta mig så att jag lägger på och ägna mig åt honom istället. | |
Miss Lollo | 2014-09-08 22:12 | |
![]() | Rävhona!!!! Hej och kram på dig :) | |
Miss Lollo | 2014-09-08 22:20 | |
![]() | Då får jag skriva att jag har både hund och katt. En långhårig dvärgtax som heter Hugo och en norsk skogskatthona som heter Smilla. Katten fick vi ärva av dottern som är väldigt allergisk. Katten har vi haft 1,5 år nu och hon och hunden har blivit bästa vänner. | |
en dum en | 2014-09-10 08:14 | |
![]() | Sote: Fodret du frågade om heter Calm och är från Royal Canin. Svårt att säga ännu hur/om det hjälper men återkommer om det:) Nu är det ju så att nån gång emellanåt så får han epileptiska anfall också och är ljudkänslig så det är som det är. Han fick ena bakbenet ur led för några år sen så det har nog påverkat honom en del skulle jag tro. Ha en bra dag alla. | |
tanja77 | 2014-09-10 12:49 | |
![]() | Har en Maine Coon i min ägo el vice versa ;-)! Hopplösa katter på att prata och vara sociala- de vet nog inte själva om att de är katter utan tror de är människor :-D Men otroligt vackra stora katter. | |
Frasse2 - Ej medlem längre | 2014-09-10 22:17 | |
![]() | Beppo - 10-årig Cockepoo som alltid bjussar på en doja när man kommer hem. | |
kryddeluntan | 2014-09-10 22:22 | |
![]() | Och vad är en Cockepoo ? Blandis mellan Cocker Spaniel och Pudel? Labradoodle har jag träffat, jätterolig och gullig jycke. | |
Frasse2 - Ej medlem längre | 2014-09-10 22:29 | |
![]() | Exakt den blandningen är det fast Beppo är 75% Cocker och 25% Pudel. Här kan du läsa om "rasen " om du vill cockerpoosverige.wee...er poo.html | |
kryddeluntan | 2014-09-10 23:11 | |
![]() | Sätt inte in "rasen" Frasse, alla jyckar härstammar från vargen och har avlats fram för människans olika behov. Därför har vi en sån oändlig variation. | |
kryddeluntan | 2014-09-11 21:00 | |
![]() | Är det någon som såg hjärta för djur i TV1 idag? Otoligt att det finns så engagerade människor och djurvänner. | |
Sote | 2014-09-12 16:24 | |
![]() | Kommer hem och jycken sitter på altanen och väntar. Trevligt. Problemet är att när jag gick hemifrån några timmar tidigare så låste jag dörren och han var inomhus och ingen annan har kommit hem........den smarta fan har hoppat upp på handtaget och lyckats vrida om så han öppnat dörren! Så nu sitter jag o väntar på låssmed så vi kan fixa ett lås som inte går att öppna inifrån utan att det sitter en nyckel i låscylindern. Det är ju skälva fan att jag alltid ska få hundar som hitter på fanstyg!! Blir såtrött!! | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2014-09-12 16:30 | |
![]() | :) smart hund! | |
mz_lzrd | 2014-09-12 16:32 | |
![]() | Men han satt på altanen, Sote! Han var inte ute och rände och blev överkörd! Och nu vet ni att han kan ta sig ut så ni hinner byta lås innan något hemskt händer (hund blir överkörd t ex). (Ja, man måste se det positiva i allt ens husdjur ställer till med, nästan. Med husdjur får man mycket övning i att fokusera på det positiva istället för på de upptuggade glasögonen, den avsomnade fjärrkontrollen, Iphonen som ej längre är bland de levandes antal, den uppätna dyra ansiktscremen osv.) | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2014-09-12 16:35 | |
![]() | Räcker om du vänder handtaget så det vrids uppåt. Fixar du själv med en skruvmejsel. Alternativt montera på en vanlig hasp på utsidan av dörren. 25:- på järnaffärn. Betydligt billigare än låssmed. | |