Spelrum
Giraffen | 7 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 8 |
Mobilspel
Pågående | 20 612 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Blasse | 2014-11-17 16:50 | |
![]() | Och Sotenäs har rätt sorry att jag drog upp det | |
Blasse | 2014-11-17 16:50 | |
![]() | Sote ska det stå :) | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2014-11-17 16:58 | |
![]() | Blasse. Religioner är ju även det olika strömmar som man väljer att följa. :) | |
Sote | 2014-11-17 17:00 | |
![]() | Blasse- du har självklart rätt i din kommentar angående religioners inverkan och åverkan men vis av erfarenheten så kan man inte ta upp religion här utan att det slutar i en batalj mellan de kristna och övriga. Tyvärr. | |
jellyflower | 2014-11-17 17:22 | |
![]() | Vi måste tillsammans kämpa for att inte religionskrig skall uppstå även i denna tråd. Tycker jag. | |
kryddeluntan | 2014-11-17 17:38 | |
![]() | Jag håller med Sote och Jellyflower. Det religiösa bråkandet leder ingenstans, annat än hätska påhopp. Sverige är unikt i världen genom att hela tiden sätta individen och dess behov främst, som TS säger JAGET kommer först. Håller vi som nation på att eliminera empati, solidaritet och känslan för det gemensamma? En undran bara. | |
Bitte - Administratör | 2014-11-17 18:46 | |
![]() | Så är det blir , det behövs INTE fler trådar i det ämnet utan ska ni diskutera religion så använd de befintliga trådarna Bitte | |
mrperfect | 2014-11-17 22:15 | |
![]() | Stäng den här då | |
kryddeluntan | 2014-11-17 22:58 | |
![]() | mrperfekt, gå till de religiösa trådarna då. | |
punatulkku | 2014-11-17 23:35 | |
![]() | ivivivi Vad som vore intressant och veta är vad DU själv gör för att inte vara en just sån du beskriver..Vad gör du annorlunda? Vad gör du för att göra världen till en bättre plats? | |
Chewbacca3 | 2014-11-18 00:05 | |
![]() | lev livet......... | |
Jss | 2014-11-18 00:43 | |
![]() | Bhäääää...... | |
deGothia | 2014-11-18 01:07 | |
![]() | Jaa, mer får är lösningen!..att jag inte tänkte på det.. ;) | |
IVIVIVI - Ej medlem längre | 2014-11-18 23:49 | |
![]() | janne121212: :) Nä.. de vart faktiskt hittills de kortaste tandläkarbesök jag någonsin i hela mitt liv gjort;P pustade bara till lite ..och det tog högst 10sek. ;P så de var snabba ryck ;) | |
IVIVIVI - Ej medlem längre | 2014-11-19 00:13 | |
![]() | Men från det ena till det andra som då tråden handlar om? Jag menar att man inte som människa/individ ska acceptera vadsomhelst! -Målet ska väl ändå vara att försöka kämpa för att i alla lägen/ eller sålångt det är möjligt skapa det som är bra/användbart/nyttigt/hä lsosamt/hälsosammare,milj övänligt,och helst återvinningsbart.. Och sålänge det finns för mkt. människor som inte bryr sig om vad som får produceras/ säljas i form av t.ex. livsmedel eller andra förbrukningsartiklar och annat direkt el. på sikt skadligt för människa och miljö/natur? Då kommer det heller aldrig att sluta produceras.. och då kommer det också alltid övervägande vara just de som är skadligt vi har att välja på att köpa/konsumera.. Vad kan människan göra för annat val? Om det inte finns så mkt. annat att välja på än egentligen skadliga varor/produkter och livsmedel? Hela massproduktionen av skadliga produkter måste ju få ett slut? att iaf. minska det så mkt. som det är möjligt. Konsumenterna/människan måste ju börja ställa krav? Ut med allt som är dåligt/ ohälsosamt. | |
IVIVIVI - Ej medlem längre | 2014-11-19 00:30 | |
![]() | Producenterna/tillverkarn a av skadliga varor/livsmedel är ju de största bovarna i dramat!! De är ju just dom? Som bara tänker på att försöka framställa såå..billigt det alls går och HELST till så STOR penning som möjligt!! Och är dessa produkter ibland dessutom billiga? ja.. då kan väl vemsomhelst räkna ut vilket skadligt avfall/kemisk procedur dessa varor/livsmedel gått igenom & är gjort av!? :-/ Och just massproduktioner som framställs så billigt det går, är ju just dessa varor/Livsmedel i första hand som är de skadligaste för människa & miljö! Och också oftast de som säljer mest,och samtidigt direkt eller på sikt bidrar till skadlig påverkan för allt levande! Dessa producenter/tillverkare tänker ju enbart på att försöka göra storhackan i vinst och inget annat.. De tänker bara på att bara den/dom som tillverkar tjänar sina stålar ,så skiter väl dom i om det är skadligt för kunsumenterna! | |
IVIVIVI - Ej medlem längre | 2014-11-19 00:33 | |
![]() | och helst till så stor penning i inköp som möjligt för konsumenterna..skulle de stå | |
IVIVIVI - Ej medlem längre | 2014-11-19 00:35 | |
![]() | men alla blir ju förlorare ändå tillslut? Även tillverkarna av skadliga produkter? Men dom tänker tydligen bara på sig själv för stunden nu, och att dom lever nu..och vill tjäna sina pengar nu! sedan får de tydligen gå hur fan de vill! | |
Förföljd - Ej medlem längre | 2014-11-19 01:02 | |
![]() | Jag anser TT världen ser utkom den gör för att människor är allmänt dumma i huvet!. | |
Förföljd - Ej medlem längre | 2014-11-19 01:02 | |
![]() | att världen ser ut som* | |