Spelrum
Giraffen7
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade8
Mobilspel
Pågående20 310

Forumkategorier

Användare Inlägg  
RambleTamble - Ej medlem längre2014-12-23 01:31
Antal inlägg: 2728

Ingen har sagt att det är en fråga om vad som är bäst.

RambleTamble - Ej medlem längre2014-12-23 01:34

Om man bortser från extremfallen med ortorexi ser jag inget fel med att vara hälsosam.

Förföljd - Ej medlem längre2014-12-23 01:36
Antal inlägg: 1052

Jag har ett motto: ät det som är gott man lever bara en gång! XD

SkySpy_2014-12-23 01:43
Antal inlägg: 4418

Ät och drick och var glad. Lev livet som du vill leva det. Vill du äta sunt och riktigt så som du anser gör det. Men döm ingen annan för hur han eller hon äter eller lever sitt liv.

ttiittii - Ej medlem längre2014-12-23 02:37
Antal inlägg: 37631

Det är matlagning på alla kanaler och det är surdegsbröd som ska odlas hit och dit hatar surdegsbröd det är så äckligt så det borde inte få finnas och inte är det nyttigare heller det är bara ett påhitt,Var och fikade med en vän när jag tog en smörgås vitt bröd ...Hon himlade med ögonen och såg döende ut,och så : SKA DU ÄTA DET DÄR ?Nää jag tänkte böna golvet med det vad trodde Du...Själv äter hon BARA mörk choklad för det är nyttigt det måste vara 70% så är det bestämt av någon anlanledning,jag håller med om att det flippat över .min unge glömde min svindyra jacka på gymmet,Det är lettare att bryta sig in i Kumlabunkern en att komma in på gymhelvetet och få ut min jacka,släpper någon in någon annan är det 1000 kronor i böter sen är det dubbla dörrar med dubbla lås kameraövervakning + fingeravtryccks maskin och gymkort.... Är det på riktigt liksom.fick inte ut jackan .Svar JA det har flippat över någonstans

kiwiskal2014-12-23 06:01
Antal inlägg: 2684

Skönt att jag inte var helt ensam om detta.
Det är ju så att många börjar på någon diet och är superstrikta och sen brakar det lös och det enda som verkar gott är pizza och kakor typ.
Sen diverse åtgärder för att stilla ångesten efter misstaget. Ytterligare dieter, hård träning eller kräkningar och svält.
Sätter man kroppen ur balans på det sättet är det inte konstigt om man blir tjock eller sjuk. Både fysiskt och psykiskt.

Efter jul och nyår blir det säkert mycket träning och dietförslag i medierna som vanligt. Har svårt att tro att folk är tappade bakom en vagn idag och inte förstår att man inte kan äta fem hamburgare om dagen om man inte är väldigt fysiskt aktiv.
Har därför svårt att tro att det handlar om hälsa enbart, som vissa vill få det till. Glåporden efter feta säger annat.

dinodog2014-12-23 07:53
Antal inlägg: 4973

Jag har ett såndäringa aktivitetsarmband :). Ja det kan var fånigt men.... det har många olika funktioner iallafall mitt.
Bl.a kan man se hur mycket klockan är, när någon ringer på mobilen eller när man får sms ser man det och behöver inte leta rätt på mobilen.
Jag som sover så uselt har en sovfunktion som ser hur mycket stilla sömn jag haft. Sedan finns det olika inställningar för diverse olika sporter.

Jag som gillar att gå mycket har alltid undrat hur långt jag går på en dag, nu vet jag det :).
Går mellan 1- 1,5 mil per dag.
Så man triggar sig själv lite att röra på sig och det är ju bara bra.

Däremot håller jag med om att mathetsen har gått för långt. Jag äter det jag vill men i måttliga mängder.
Är så trött på alla dessa maglagningsprogram. I varenda kanal ska det bakas lagas mat i koja och slott på fjället och i skärgården, och givetvis utomlands.
Får rysningar när jag ser Per Mårberg röra sig i köket tycker han är dumdryg och ofräsch.

Sedan tycker jag att surdegsbröd inte smakar varken mer eller mindre än vanligt bröd. Men jag brukar baka surdegsbröd, bara för att variera lite.

anneriiiiiii2014-12-23 07:54
Antal inlägg: 162

Det ligger någonting väldigt unket över att skuldbelägga överviktiga människor. Det är en sedan länge känd sanning att en aktiv överviktig person är sundare än en smal soffpotatais. SkySpy: Riktigt bra inlägg!

Moose72 - Ej medlem längre2014-12-23 07:55
Antal inlägg: 1910

Varför många människor går på diet är ju för att dom tycks vara lite för rund. Finns mycket mer onyttigt att äta nu och folk är stressade och har inte tid att laga riktig mat utan gör halvfabrikat och köper pizza och hamburgare. Har inte orken att röra på sig i den utsträckningen som dom bör och jobbet är stillasittande. Inte underligt att hälften av alla människor i Sverige snart är överviktiga.
Självklart blir det prat på tv om hur man ska försöka ta sig ur viktuppgången.
Samtidigt är vi olika, lite smal eller lite rund spelar väl ingen roll. Men det är ju samhället idag som skapat tränings-hälsoidioter och fetton.

mz_lzrd2014-12-23 09:26
Antal inlägg: 2498

Det är väl skillnad på att banta med konstiga dieter och på att försöka inkludera nyttigheter i sitt dagliga födointag?

Man behöver inte se det som hälsohets. Motion och bra kost är lösningen på en väldig massa hälsoproblem. Det får gräsliga konsekvenser att leva ett stillasittande liv och basera sitt näringsintag på lösgodis. Men det kan de väl fixa åt en på vårdcentralen?

Moose72 - Ej medlem längre2014-12-23 09:30
Antal inlägg: 1910

För jobbigt att röra på sig! För jobbigt att äta sunt! Vårdcentralen fixar det.
Man lever ju bara en gång, varför inte passa på att vara fet och överviktig då.....

RambleTamble - Ej medlem längre2014-12-23 09:48

Det som är skevt är att allt som definieras med "unna sig" och "belöning" är det som är den ultimata skiten för kroppen. En socker/fett-bomb som choklad, kakor eller chips.
Det är ingen belöning, det är ju en bestraffning.

RambleTamble - Ej medlem längre2014-12-23 10:02

Dessutom får smala höra både det ena och det andra.
Speta, räka, tunnis, tandpetare, synål... Listan kan göras lång.
Och nej, det framförs inte beundrande eller berömmande.

I julklapp av min feta kvinnliga chef som sällan missar ett tillfälle att nedlåtande håna min smala kropp, fick jag en låda innehållandes följande:
Två påsar chips, två flaskor läsk, en chokladkaka, ett kilo smågodis, en burk kakor, två ytterligare påsar godis, skagenröra och lax.
Hon vet att jag inte äter det.

RambleTamble - Ej medlem längre2014-12-23 10:08

Visst, ja.

Glömde megapåsen salta jordnötter som var med där också.

Tog inte hem lådan. Kommer inte att göra det heller.

ttiittii - Ej medlem längre2014-12-23 10:26

Jag tror inte på dieter ,jag tror på att ta in mindre en vad man gör av med.svårare en så är det inte.Det finns exempel på barn som börjat med samma diet som föräldern och så fort barnet slutat med förälderns diet så här ungen börjat lagt på sig kilon,dieter är skit.Det finns ingen gänväg.men människor är lättlurade och tror på medias dravel,ta bara gynnande folk som slutar gymma när musklerna blir fett ististället .Tänk själv och skit i medias dieter .att springa en mil om dagen för att kunna äta håller till knäna brakar.

Att gå sin egen väg kiviskal och bli stark i sin tro och självkänsla .Att hålla fast vid sin självsjälvalda livsstil och att själv ta besluten om vad Vi äter och hur vi rör oss.att inte låta sig tryckas ner för de beslut vi tagit

mz_lzrd2014-12-23 13:56

Din kraftiga chef är avundsjuk, Ramble. Men du har rätt, varför är storglufsande av transfetter och polyaromatiska kolväten och annat fanskap att "unna sig"? Det är ju rena självstympningen.

Titiii, muskler blir inte till fett när man slutar gymma. Fettväv är fettväv, muskelvävnad är muskelvävnad. Det ena förvandlas aldrig till det andra. Det är väldigt basala fysiologiska fakta. Fysisk träning är den största enskilda faktorn för ett hälsosamt liv och dessutom en faktor du har stort inflytande över själv. Håller inte knäna för löpträning, cykla. Det handlar inte om att vara smal, man blir inte smal av träning.

ttiittii - Ej medlem längre2014-12-23 14:56

Skitsama dom som slutar med sitt gynnande blir rultbullar

mz_lzrd2014-12-23 18:14

O ja, Tittiii. Och därför är det säkrast att aldrig röra en fena. För då blir man tjock!

plinius2014-12-23 18:21
Antal inlägg: 444

Amen mz_lzrd! Håller med.
hälsohets må det vara för mkt av, men vad är alternativet. transfetter,socker, vit mjöl, artificiella produkter rökning och supa. Sen klagar folk på att det fick cancer och hjärtsvikt och förstår inte vad det berodde på!
Bort med hälsohets och cola och vitt mjöl, in med nyttig mat i skolan och ekomat istället.

plinius2014-12-23 18:24
Antal inlägg: 444

...kom inte och säg att det är individens val. Tänk på de stackars släktingarna som älskar dig, eller på oss skattebetalare som måste punga ut med miljarders miljarder för " ditt val" att få cancer och hjärtattack, ADHD mm mm mm

Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?