Spelrum
Giraffen | 32 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 18 |
Inloggade | 50 |
Mobilspel
Pågående | 19 716 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
TotteBakar | 2015-03-10 01:33 | |
![]() | Men alltså kolla...hur intressant som helst..Skon har verkligen sett i princip likadan ut sen 1917. Otroligt coolt. Jag kunde inte så mkt om Converse ändå...bara för det får jag inte med länken | |
TotteBakar | 2015-03-10 01:35 | |
![]() | A Brief History of Converse: youtu.be/3HA1yGIXF34 | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2015-03-10 05:31 | |
![]() | Nu älskar ju jag punk. Och särskilt Ramones. Men Converse hade man jag långt innan Ramones fanns. De var inte särskilt trendiga på den tiden. Däremot billiga. | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2015-03-10 06:24 | |
![]() | Däremot var där en trend ett tag då man gick i plugget att man skulle klottra sitt namn på kompisarnas Converse. Alternativt AIK, favorithästens/killens/tj ejens/favoritartistens namn. Man ritade allt möjligt på dem. | |
TotteBakar | 2015-03-10 17:08 | |
![]() | Intressant :).. Då var du väldigt cool och före din tid ju :) Okej, bra, då sa jag inte fel med att Ramones var lite punkiga..Jag gillade iaf den där låten lite :) Vi återupptäckte den mer alternativrockiga musiken tillsammans med indie vid kanske 92-93. En del hade kanske gillat Imperiet och så innan..inte jag..jag är en sån elektronisk..person. För visst såg converse likadana ut på 70 - talet-, dvs höga med en 🌟? Enligt den filmen verkar ju stjärnan varit där sedan 1917. När trenden återskapades på 80talet var skorna röda först...Också på 80talet ritade man ju på det mesta ;) Jag gillar Converse och är impad av företaget. Hade noll koll verkligen | |
TotteBakar | 2015-03-10 17:09 | |
![]() | *stjärna | |
Muro | 2015-03-10 17:30 | |
![]() | Run DMC är väl inte det första bandet man förknippar med Converse då en av deras kändaste låtar heter "My Adidas" ;) | |
TotteBakar | 2015-03-10 18:50 | |
![]() | Haha :) Kanske det. run Dmc gjorde hiphop kommersiellt tror jah iaf.Jag förknippar 80talet med att jag som elvaåring gick på disco i Vällingby som var mer en "förort" vi åkte till, med " centrum" man kunde hänga runt i. Vi var pyttesmå och på discot fanns bara svarta killar med guldkedja, adidasoveraller och hon som jag gick på discot med var den första i skolan att ha converse. Hon blev retad för sin utstuderade hiphop stil. Kanske därför jag tycker adidas och converse är liksom som spagetti och ketchup | |
TotteBakar | 2015-03-10 18:59 | |
![]() | ..men det är helt otroligt hur man förknippar historien med det man själv upplevt och det blir någon slags mall över verkligheten. Jag skulle dock inte fråga någon elvaåring om Converses historia..men min världsbild har blivit lite splittrad nu alltså :) Dock säger de ju att converse hela tiden har anammats av olika subkulturer och just hur hiphop växte fram i samband med att de där skorna blev trendiga igen tror jag faktiskt kan vara så..Man ser det också i den vidriga filmen Stockholmsnatt där de har "breaking" referenser ;) | |
Muro | 2015-03-11 01:27 | |
![]() | Converse hör nog mera till 70-talet än 80-talet. När ADHD blev känt har jag dock ingen aning om;) | |
TotteBakar | 2015-03-11 02:34 | |
![]() | Jag pratar om när Sverige blev hiphopifierat och det var på 80talet och jag var liksom där. Det måste därför funnits två sk omgångar / trender med converse för skorna folk hade innan converse var reebook. Vi har redan rett ut converse, Ramones, 70 tal och rock | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2015-03-22 10:34 | |
![]() | I slutet på 1960 talet kostade converse 4:50 utan skaft och 8:50 med skaft tjejer hade skaftlösa killar hade skaft.Det var skor för dom fattiga som inte hade råd med träskor. träskor skulle vara svarta på 70 talet vita i mitten på 70 talet naturfärgade och inköpta på Knulp på Hötorget På sent 70 tal. Få hade råd att köpa träskor från Knulp.i mitten på 70 talet kom plattåträskona som fans i Turkstånden på Hötorget ,Där Stig Turkarna och skrek :BALLA GREJER FÖR BALLA TJEJER .Att köpa plattåträskor var lycka | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2015-03-22 10:36 | |
![]() | Converse var mode på 50 talet min mamma hade converse då | |
EricaJong | 2015-03-23 12:28 | |
![]() | Converse är för mig nostalgi. Obekväma som faen, men ack så cool jag var i dom på 80-talet! | |
Muro | 2015-03-23 21:47 | |
![]() | Roligt och bra skrivet av ttiittii:) 4:50 utan skaft och 8:50 med skaft:) Hur minns du det, har du sparat kvittona? | |
kryddeluntan | 2015-03-23 22:41 | |
![]() | Hon har sifferminne Muro. Penningvärdet var lite annorlunda då. Man kunde köpa 1 öres kola och 25 öre var mycket. Funderar fortfarande vad jag ska göra med mina äkta Converse, var säljer man sånt bäst? | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2015-03-24 05:16 | |
![]() | Tradera eller ha Loppis hemma. | |
Mormodern49 | 2015-03-24 12:13 | |
![]() | Kryddan, jag tycker du skall börja använda dom. Tuffa till dej lite . Kan jag så kan du | |
kryddeluntan | 2015-03-24 12:55 | |
![]() | Då gör jag det mormodern, fast jag traskar runt i jeans och gympadojor och trycker en keps på skallen. | |
blåhund - Ej medlem längre | 2015-03-24 13:35 | |
![]() | Alla som använder converse- stoppa i en riktig formad sula som stödjer fotbädden,fotvalvet. Finns på skobutiker o sportaffärer. Platta skor är en vederstyggelse. Converse själva har nu börjat tillverka en speciell sula att lägga i skon,för t.o.m de inser hur dåliga deras skor är för fötterna,och i längden höft o rygg. Skulle aldrig tillåta mina ungar att använda converse eller andra platta skorutan fodbädd inuti! Det gör en enorm skillnad,som att gå på moln. | |