Spelrum
Giraffen | 14 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 26 |
Inloggade | 40 |
Mobilspel
Pågående | 19 675 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
WildaLi | 2015-04-04 22:12 | |
![]() | Då har vi rett ut att de existerar :) Nu till mina frågeställningar; Hur har det påverkat Dig att bo i en sån zon? Har det förändrat Dig på något plan? | |
Minta | 2015-04-04 23:06 | |
![]() | Alla håller inte med dig: Inrikesministern: Helt huvudlöst Uppgifterna om att Sverige skulle ha ”no go”-zoner har funnits i flera medier, även internationellt, men det rör sig om en missuppfattning och polisen har flera gånger tillbakavisat det hela. Emersons påstående avvisas också av inrikesminister Anders Ygeman (S). – Det är fördomsfullt. Det är felaktigt. Så ser det inte ut i Sverige. Det vet alla vi svenskar. Det är tragiskt att man försöker använda händelserna i Paris för sina fördomsfulla syften, säger han till SVT. – Det är helt huvudlöst. Det existerar inte något sådant i Sverige. Det är helt enkelt en fördomsfull bild från andra sidan Atlanten. Han kan inte ha varit i Sverige eller i någon av de områden han talar om, säger inrikesministern. ”En komplett idiot” Inte bara finns det områden som är helt muslimska, enligt den amerikanska terrorexperten. Han berättade också att den brittiska staden Birmingham är helt muslimsk, en stad dit icke-muslimer ”helt enkelt inte beger sig”. Det dröjde inte länge, efter uttalandet, innan Emerson fick skarpt mothugg från brittiskt håll – av premiärministern själv. – Faktum är att jag höll på att sätta min gröt i halsen när jag hörde det här. Jag tänkte att det måste vara första april. Den här mannen är helt uppenbart en komplett idiot, säger David Cameron till tidningen Telegraph. | |
WildaLi | 2015-04-05 00:28 | |
![]() | Minta Denna tråden handlar om de som vet att no-go-zonerna existerar och dessutom bor i en av dem och frågeställningen är hur de upplever det. Du får starta en egem tråd om att det inte finns några no-go-zoner i Sverige. Tack | |
Värmebölja | 2015-04-05 00:39 | |
![]() | Bättre att gå direkt till källan: polisen.se/Global/ww...r% 2014.pdf | |
WildaLi | 2015-04-05 06:54 | |
![]() | Ja som sagt för de som bor i de här områdena är det nog ingen större tvekan om huruvida det existerar no-go-zoner eller inte. | |
mz_lzrd | 2015-04-05 08:50 | |
![]() | Jag älskar folk som säger att det inte finns några no-go zoner i Sverige och som stöd för detta påstående använder argumentet "Det finns inga no-go zoner i Sverige". Att politiker hävdar att mångkulturens avarter och ghettoisering inte är problem i Sverige vet vi ju. Det har ingen som helst relevans för hur det ser ut i landet, det betyder bara att politikerna inte vill diskutera detta väldigt obehagliga ämne. Det finns definitivt områden i Hbg som man inte går till, men de flesta kan man nog som privatperson röra sig i under dagtid, i af om man har en större hund. Min mamma (72) blev utsatt för ett rånförsök i en park häromdagen, mitt på ljusa dagen, av två jävla snorungar i hoodies. Men det var iofs nere i stan, inte i nåt av ghettona. | |
Bisonbox | 2015-04-05 09:22 | |
![]() | Älskar folk som hävdar att det finns no-go zoner och som stöd för det hävdar att det vet alla.... | |
mz_lzrd | 2015-04-05 10:08 | |
![]() | Bisonbox, som stöd har det redan länkats till den här artikeln: www.svd.se/opinion/l...05 1399.svd Men förneka gärna problemet. Så länge du själv slipper bo på ställen där folk dödshotar dig i trapphuset och slänger ut sina sopor från balkongen, så är allt lugnt i vårt fina land eller? | |
WildaLi | 2015-04-05 10:56 | |
![]() | Bisonbox Då kan jag konstatera att denna tråden inte vänder sig till dig då det torde vara tämligen omöjligt för dig att svara på frågeställningarna jag har. mz_lzrd Ja det är ett märkligt fenomen det där att det är de som INTE lever i en situation någon annan lever i alltid är de som talar om att situationen inte finns. Är det inte så där DE befinner sig så är det inte så någon annanstans heller. | |
kryddeluntan | 2015-04-05 11:12 | |
![]() | Den här situationen finns och är idag en realitet. Jag bor inte själv i ett sådant område, men vi har det i min stad också, anlagda bilbränder, stenkastning o annat. De jag känner vill flytta därifrån, men det finns inte mycket att flytta till. | |
Gnillot - Spelvärd/Forumvärd | 2015-04-05 11:21 | |
![]() | Bor i ett av områdena som pekas ut, bor vackert, lugnt, känner mig trygg, vill inte flytta. Polisen är inte rädd för att komma hit, men det behövs sällan. Jag påverkas inte på något särskilt sätt, utom att jag blir full i skratt åt hur rädda folk kan bli när de hör var jag bor. Jag förnekar inte att det fins områden med problem och problem med områden, men en opinionsartikel ser jag inte som ett bevis, även om den är i en renommerad tidning. Jag är, av goda skäl, mer rädd när jag skall röra mig på stan en fredagskväll eller gå hem genom skogen på natten än om jag skall gå utanför dörren hemmavid. Jag är mer rädd att röra mig i offentliga rum som kvinna än att röra mig i närmiljön som boende i ett utpekat område. | |
blame me | 2015-04-05 11:41 | |
![]() | trams! | |
Minta | 2015-04-05 11:56 | |
![]() | Wilda. Jag har definitivt inte lust att starta en tråd om detta. Du hade det uppenbarligen och konstaterar "Då har vi rett ut att det existerar". Nej, det har vi inte. | |
Bisonbox | 2015-04-05 12:09 | |
![]() | Wilda Lite hårt att utesluta möjligheten till åsikt när personlig erfarenhet saknas. Har aldrig legat på sjukhus och kan då inte tycka till vårdapparaten? Biskopsgården har betydligt högre polisnärvaro (myndighet) än där jag bor. mz Farligt att dra allt för höga växlar på personliga erfarenheter. Men vem litar inte på sin mamma. | |
kryddeluntan | 2015-04-05 12:34 | |
![]() | Vaddå trams blame me? | |
tottis1234 | 2015-04-05 12:41 | |
![]() | Jag bor i Stockholm och skulle vilja flytta till alby/hallunda pga närheten till naturen. Blev avrådde av folk som jag pratade med om alby😠 man går inte ut där på kvällen. | |
popsomfan | 2015-04-05 13:26 | |
![]() | Äsch, såna där zoner är bara en ursäkt för övriga samhället att inte investera i infrastrukturen där. Eller för diverse "Sverigevänner" att peka på när dom vill ha medhåll om hur hemska alla som inte är "Svenskar" är. Med andra ord, skitsnack och nonsens. | |
Måns_E | 2015-04-05 14:59 | |
![]() | Är medborgarplatsen på Södermalm eller vasagatan i Stockholm city no-go-zoner? Det är ju trots allt där det är störst risk att bli nedslagen på öppen gata vad jag vet. | |
WildaLi | 2015-04-05 17:07 | |
![]() | Bisonbox Men nu var det inte åsikter om huruvida områdena fanns utan ERFARENHET av att leva i ett no-go-zon område jag frågade efter varför annat egalt orerande är ointressant. popsomfan Ja trams och nonsens från din sida eftersom du inte kan respektera min önskan att utbyta erfarenheter med de som bor i såna zoner. MånsE Du får själv ta reda på vilka zonerna är, om du nu tror det finns några. Uppenbarligen bor du inte i en eftersom du måste fråga. Sen handlar det inte om huruvida man blir nedslagen eller inte heller, just saying. Minta Nej och som sagt, det behövs inte redas ut för de som lever i de zonerna vet vad jag pratar om. | |
WildaLi | 2015-04-05 17:09 | |
![]() | Gnillot Kallar du en utredning från polisen för en opinionsartikel? | |