Spelrum
Giraffen | 13 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 2 |
Grisen Böjningslistan | 18 |
Inloggade | 33 |
Mobilspel
Pågående | 19 549 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
kryddeluntan | 2015-06-06 17:42 | |
![]() | Jag tog inte ditt inlägg som kritik totravel. Det är alltid bra med fakta :-) | |
bolo | 2015-06-06 19:09 | |
![]() | Tror att fler moskebyggen leder till ett ännu mer segregerat samhälle. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-06-06 19:25 | |
![]() | Det kommer en massa katoliker hit också. Det beräknas vara 150000 aktiva katoliker i Sverige nu. Gud bevare oss! Om 10 år finns det inga kondomer att köpa och p-piller är ett minne blott. Ebba Busch Thor går i spetsen för förslag att helt förbjuda abort...... OBS! Detta kan möjligen vara ironi...... | |
kryddeluntan | 2015-06-06 19:59 | |
![]() | Som tur är totravel så har vi tomma kyrkor som katolikerna kan invadera, då slipper de bygga nya. Fast det är klart att en ny utsmyckning kommer att kosta pengar, de kan väl inte ha protestanternas symboler, eller? | |
janne121212 | 2015-06-06 20:29 | |
![]() | Jag vill inte ha fler kyrkor och inte heller fler moskéer. Jag vill leva i ett sekulärt samhälle där människor respekterar varandra, detta brukar inte bli resultatet när religiositeten breder ut sig, i synnerhet inte så som den predikas i många av våra moskéer. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2015-06-06 20:50 | |
![]() | Jag vet inte hur det predikas i mosker.jag hoppas att Islam blir bättre med tiden och inte så kvinnofientligt. jag tänker lite på Norge här Norge värnar om siitt land sin mark sina bär och framförallt sitt vatten.Sverige har mycket att lära av Norge när det gäller detta.Sverige är för tamt och ger bort allting Vem betalar Moskén ? Är det staten ? Jag är lite kluven till en Religion där inte kvinnor är välkommna just därför tycker jag inte Det ska byggas Mosker.Det saknas jämställdhet i Islam | |
Linders - Ej medlem längre | 2015-06-06 21:08 | |
![]() | Bygg om alla religiösa byggnader till lägenheter istället! Borde bli förbud mot trams. Kan ha kvar någon gammal kyrka för historiska skäl. | |
christofferp - Ej medlem längre | 2015-06-06 21:13 | |
![]() | hur jävla inbilsk och bornerad kan man vara? visa lite j-a solidaritet! | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-06-06 21:16 | |
![]() | Janne kan arabiska och brukar gå till fredagsbönen och kolla vad som predikas. Eller också tror han på den mediala bilden som han tycker är så äckligt vänsterorienterad. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-06-06 21:16 | |
![]() | Chp Bornerad? Solidaritet med vem då? Vad menar du? | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-06-06 21:18 | |
![]() | Nu fick man lära sig ett nytt ord. Kul! | |
kryddeluntan | 2015-06-06 21:20 | |
![]() | Jag förstår inte heller din tanke Chp? | |
Sote | 2015-06-06 23:03 | |
![]() | Ttiittii- ska vi börja tala jämställdhet eller bristen därav då behöver vi inte gå till Islam utan kan börja med att titta på den kristna högern som på allvar vill inskränka abortlagen, få kvinnorna att stanna hemma hos barnen och i största allmänhet gå tillbaka till det gamla goda femtiotalet för att inte tala om deras syn på tex homosexualitet. Moskeer finansieras i första hand ( om inte fullständigt?) av privata medel. Så du behöver inte oroa dig för att din lilla kyrka ska få mindre statligt anslag bara för att det byggs en o annan moske. | |
Bitte - Administratör | 2015-06-06 23:05 | |
![]() | Eller så tittar vi på präster i svenska kyrka som vägrar jobba med kvinnliga kollegor Bitte | |
janne121212 | 2015-06-06 23:09 | |
![]() | Men svenska präster har i alla fall kvinnliga kollegor, inte så vanligt inom islam eller hur? sote vad gäller abort, har du någon aning om vad islam säger om aborter? | |
Choix - Ej medlem längre | 2015-06-06 23:15 | |
![]() | Måske är det annorlunda i Norge? | |
janne121212 | 2015-06-06 23:17 | |
![]() | Tror inte heller att det är så vanligt inom svenska kyrkor att man talar om för kvinnorna att dom måste ställa upp på sex när mannen kräver det, eller att dom måste acceptera att man kan få lite smällar då och då utan att man ska anmäla det till polisen. Det är något man helt enkelt måste finna sig i eftersom mannen bestämmer över henne. Låter ganska unket i vårt moderna sekulära samhälle eller hur? "I Islam är kvinnan ansvarig för hushållet och för familjens välfärd. För henne är mannen den som har ansvaret över henne. Hon får gärna dela med sig av sina åsikter och ge råd gällande vad som helst, men hon ska lyda mannen även om hans beslut inte skulle acceptera henne, dock endast så länge det inte går utanför Islams gränser." | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-06-06 23:24 | |
![]() | Och vad skulle en moské (en byggnad) spela för roll i sammanhanget? Blir det bättre om de utövar sin religion i en föreningslokal? MIsshandel är förbjudet enligt lag. Det kan blir svårt att lagföra någon för att de tänker. | |
Frasse2 - Ej medlem längre | 2015-06-06 23:39 | |
![]() | Trodde aldrig jag skulle skriva det här men jag håller med janne till 100% :-) | |
125478 - Ej medlem längre | 2015-06-06 23:52 | |
![]() | Är det nån slags tävling här om vilken religion som är bäst? Ingen religion passar väl in i ett modernt samhälle i så fall... Inte stör det mig om det byggs tempel och moskéer hit och dit, det har inte med andra eventuella bygganden av bostäder att göra. | |