Spelrum
Giraffen37
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
26
Inloggade63
Mobilspel
Pågående19 439

Forumkategorier

Användare Inlägg  
totravel - Ej medlem längre2015-09-15 07:15
Antal inlägg: 4735

Tyskland kommer med hjälp av bland annat Sverige se till att de länder som inte vill visa solidaritet tvingas att göra det. Det finns en tvingande majoritet inom EU efter gårdagens möte. Det löser den akuta fasen, men hur kommer flyktingarna tas om hand i exempelvis Ungern? Det finns risk att Sveriges integrationspolitik framstår som lysande i jämförelse med Ungerns, tyvärr.

kryddeluntan2015-09-16 22:48
Antal inlägg: 12360

Det som händer just nu är att Ungern har dragit in militären som beskjuter flyktingarna med vattenkanoner och tårgas.
Snart är det väl artilleri som gäller för dem, för flyktingvågen lär inte avta.

Utesluta Ungern ur EU är kanske något att fundera på. Låt dem klara sig själva. Resten av öststaterna kan gå samma väg, dessa länder kostar mer än vad de bidrar med för oss andra.

ttiittii - Ej medlem längre2015-09-16 22:57
Antal inlägg: 37631

Vi klarar mycket mer än vi tror.Och självklart kan vi ta emot fler flycktingar då 2/3 av Norrland står tomt,hela byar står tomma,Och skulle det bli för arbetsamt för någon så är det bara att anställa fler människor.

TotteBakar2015-09-17 08:57
Antal inlägg: 373

Tanke-experiment. Skulle vi vara lika öppna med våra gränser och inte kontrollera personer som kommer hit om det istället för flyktingar stod "flyktingar samt terrorister" "flyktingar och rebeller kommer till centralen. Barn upphämtas av " okända och försvinner " ( i andra länder har dessa försvinnanden visat sig vara rekryteringar av salaf.),"flyktingar samt civilklädda is" kommer in i Sverige.

TotteBakar2015-09-17 09:01

Vi är ju så snälla och toleranta att oavsett om tidningar 2014 just varnat för att Europa är agendan nästa gång ( googla det. Det finns källor) räcker det med att se ett barn på bild för att vi ska känna otrolig skuld att vi inte ens kollar folk som kommer hit, dvs noll gränskontroll) För övrigt har jag skänkt kläder o mat samt rek "global gem" i Sundbyberg.

ttiittii - Ej medlem längre2015-09-18 21:04

Något helt nytt att vi inte kollar folk som kommer hit,Det där stämmer inte

ingson2015-09-18 21:49
Antal inlägg: 4285

Tottebakar
Eftersom 1000 personer om dagen inte kan kontrolleras innan de släpps in måste de interneras under väntetiden.
Tycker du det är en god ide?

RambleTamble - Ej medlem längre2015-09-19 00:01
Antal inlägg: 2728

Vill terrorister in i landet så tar de sig on i landet.
Oavsett.
Att tro att det skulle gå att hindra genom att neka människor i desperat behov av hjälp är enfald.

RambleTamble - Ej medlem längre2015-09-19 00:01

In*

TotteBakar2015-09-19 00:02

Eftersom vi läst sedan 2013,2014 att Europa är nästa mål är det vansinne det som sker nu. Att den drunknade pojken används av samtliga medier i Europa och allt med syftet " Europa ta ditt ansvar" och" det o det landet "har inte tagit ansvar" medan de länder som är ansvariga för krigen; Usa, ISRAEL! samt Saudiarabien bygger gränser runt sig och talar om terrorhot och risk för infiltrering bland flyktingar borde få varenda person att reagera. Det stämmer visst att det inte är någon som helst koll. Folk flyter in på centralen och försvinner. Det stämmer även att någon tillverkar falska pass.

TotteBakar2015-09-19 00:04

Varför faller inte en tår från den drnknade pojkens mosters ögon.

TotteBakar2015-09-19 00:07

Jag skrev ju att jag har hjälpt folk. Jag bryr mig om människor. Det finns en agenda att vi ska känna skuld för att så mkt människor som möjliht ska komma in. Folk bör även fråga sig varför folk vallfärdar till norra Finland samt norra Sverige, där även Natobasen finns. Jag säger det här igen. Saker är inte som de ser ut och det finns korrupta inslag i både Nato och EU.

RambleTamble - Ej medlem längre2015-09-19 00:10

Jag har heller inte fällt tårar över en död älskad.
Det kommer. När tid är.
Det betyder inte att jag inte sörjer.
Snarare tvärtom.
Jag är förlamad av sorg.

RambleTamble - Ej medlem längre2015-09-19 00:12

Konspirationsteoretiker har också en plats här i världen.

Tindris2015-09-19 00:53
Antal inlägg: 3510

Halva Syriens befolkning är snart på flykt, landet blöder, människor flyr för sina liv.. flyktingströmmar har alltid funnits till följd av krig.
ensamkommande finska och lettiska barn under världskriget kom med lapp runt halsen. Inte konstigt att en stor del åker genom Sverige för att ta sig till Finland som också tar mot en del..
Det här som händer nu är verkligen hjärtskärande.

RambleTamble - Ej medlem längre2015-09-19 00:58

Min familj tog emot ett krigsbarn då.
Han kom och hälsade på långt senare med fru och barn.

ttiittii - Ej medlem längre2015-09-20 22:54

Finland tar inte emot just några flyktingar,om vi skickar hem alla finnar så kan vi ta hit krigsflyktingar i stället för finnarna,då får vi nog plats med 1 milijon flyktingar

FinPralin2015-09-21 00:20
Antal inlägg: 86

"Finland tar inte emot just några flyktingar,om vi skickar hem alla finnar så kan vi ta hit krigsflyktingar i stället för finnarna,då får vi nog plats med 1 milijon flyktingar "

Men herregud - du är ju ett geni! Det här med att "finnarna" (jag förstår det så att du menar att finländarna ska få stanna i Sverige) förmodligen är svenska medborgare sedan länge - hur löser du det?

ttiittii - Ej medlem längre2015-09-21 14:48

Ändra i grundlagen ,Det är inte svårare en att trycka på enter

kryddeluntan2015-09-21 21:51
Antal inlägg: 12360

Hur ska jag min krake göra Ttiittii, jag är svensk medborgare, mina avlidna föräldrar valde att flytta hit när Sverige var det förlovade landet med jobb och bostad och välstånd åt alla.

Och mina 50% :iga finnbarn, och ett 25%: igt barnbarn och två 37,50% : iga barnbarn, vart ska vi skicka dem?

Ska vi också passa på att skicka tillbaka alla Vallonättlingar?

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?