Spelrum
Giraffen28
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade29
Mobilspel
Pågående18 258

Forumkategorier

Användare Inlägg  
vulcan2006-12-28 13:44
Antal inlägg: 7666

Att man har avbrutit ett par procent av sina matcher tycker jag är helt oväsentligt och inget att säga om. Det kan som nämnts finnas många skäl till att man inte alltid kan spela klart en match. Om vi ser eller får rapport om att folk har en hög frekvens avbrutna matcher så brukar vi från övervakarna kontakta dem och tala om att avbrottsfunktionen inte är tänkt att användas så fort man tycker att det går lite dåligt eller så, eller bara "inte känner för" att spela klart matchen. Blir det ingen ändring då så kan det bli fråga om avstängning. Men då snackar vi alltså om folk som har flera tiotals procent avbrutna matcher. Som TopBanana ger exempel på så finns det personer som av tekniska skäl inte kan spela klart då och då - det är inget att säga om det. Vi som har barn måste ibland avbryta oss för att barnet på något vis behöver oss. Jag kan tala om att när man plötsligt hör ljudet av en unge som spyr ner sin säng så är liksom inte motståndaren i scrabblematchen högsta prioritet längre... :|

sakoline2006-12-28 21:45
Antal inlägg: 742

Näe jag fattar inte!

Om jag påbörjar ett spel med Vulcan t.ex. och han avbryter. Hamnar inte den matchen på min lista över avbrutna spel?? Varför inte då?
Min nuvarande motståndare har av 3 matcher avbrutit 3. Dvs. alla?? Fast hon kanske mötte en i början som också gav upp, men detta syns inte?

Riverpoet2006-12-28 21:49
Antal inlägg: 1070

Antalet avbrytna matcher i din statistik är antalet matcher du har avbrutit. Varför får du nog fråga dom som implementerat beta om.

-NIKe-2006-12-28 21:51
Antal inlägg: 185

Personligen tycker jag det är bättre att bryta än att bara låta klockan ticka. Det är extremt frustrerande att vara den som måste avbryta ifall man inte står ut med att vänta på alla 5-minuters-perioder innan det är ens egen tur att lägga.....pust! Vet inte ens om man hinner lägga alla bokstäver själv om någon bara går ifrån spelet i början av matchen??? Men det gör man nog efter all betänketid man får helt gratis......

AnnikaP - Ej medlem längre2006-12-28 21:56
Antal inlägg: 207

Sakoline: Om du går in på din spelstatistik och väljer visa resultat kan du se alla dina spelade matcher och vem som avbrutit spelen. Då kan du räkna ihop alla gånger du avbrutit så ska du se att den siffran stämmer med den som står på din profil.

Tycker det är bra att bara den personen som väljer att avbryta får det i sin statistik. På det viset kan man ju ganska lätt bilda sig en uppfattning om vad det är för typ av spelare...

AnnikaP - Ej medlem längre2006-12-28 21:58

...och mina tre avbrutna beror på att jag blivit nedkopplad och inte lyckats komma in i spelet igen ;-) *klappar mig stolt på axeln*

kickilickan - Ej medlem längre2006-12-28 22:11
Antal inlägg: 290

Fattar faktiskt inte varför folk blir så upprörda över om motståndaren bryter en match. Det e ju den som bryter som förlorar mest på det. Har själv spelat mot de som brutit å fått en massa gratispoäng i ranking,,inget som jag tackar nej till.
Sen e det ju faktiskt så att man har ett liv utanför Beta,,även om det ibland inte upplevs som så;-) Å där styr man ju inte över vad som händer.
Jag skäms INTE över mina avbrutna,,å fler lär det bli.....

Perpersa - Ej medlem längre2006-12-28 22:18
Antal inlägg: 2193

Håller med dig Kickilickan...

AnnikaP - Ej medlem längre2006-12-28 22:26

Går det verkligen att ha ett liv utanför Beta...? Snälla...tala om för mig hur man bär sig åt...jag har kört fast ;-)

För mig är det ok att folk avbryter sina matcher...även om jag kan bli irriterad ibland då man sitter med en massa bra bokstäver. Fast själv hade jag helst velat ha 0 avbrutna i min statistik....mest för att det ser coolt ut liksom. Sen väljer jag nog bort att spela mot såna som har 70-80% avbrutna då jag tycker det är allra roligast att spela hela matcher.

Slemet2006-12-28 22:42
Antal inlägg: 938

Det är i alla fall bättre att avbryta matchen än att inte lägga alls... Spelade idag mot en person som aldrig la, men det stod fortfarande att hon var inloggad... Är ju jäkligt trist att sitta och vänta på att få passa sig ur spelet Sen vill man ju ändå inte vara så jävlig att man fortsätter och lägga så den som inte lägger får massa minus i ratingen, man har ju faktiskt ingen aning om den personen gör det med vilje eller ej.

Amandarin2006-12-28 23:10
Antal inlägg: 173

Det man måste ha i åtanke är att alla inte sitter med flashigt bredband. Hemma har jag bredband men här hos mor har vi modem. Datorn är så pass seg att det är för riskabelt att spela snabbare än normaltid (ibland följer brickorna inte riktigt med då man rör musen osv...) och det har hänt mer än en gång att jag blivit utloggad utan förvarning. Så man kan vara hur spelsugen som helst och ändå sitta där och sega.

Sedan är det ju som sagt så att man kan få brottom iväg av andra anledningar och det är personen som avbryter som förlorar på det.

Bara för att en person har många avbrutna matcher behöver inte det betyda att han/hon har satt det i system, det kan vara ofrivilligt.

Holta2006-12-28 23:23
Antal inlägg: 14

Jag håller med Slemet om att det är bättre att avbryta än inte lägga alls. Men jag håller med er andra om att det är irriterande. Jag kan också godkänna om någon avbryter men vill du gärna ha en förklaring då eller lite senare, jag menar det kan ju faktiskt inte vara så svårt. Jag är liksom ingen annan här något gullbarn, jag har också avbrutna matcher men alla finns det liksom förklaringar till. Tycker bara det är jobbigt när folk sätter det i system att förstöra spelar glädjen för en annan

hansfilip2006-12-29 00:34
Antal inlägg: 2

Visst är det OK att måsta avbryta, men säg nåt för helsike. En liten förklaring sparar många höga blodtryck.

jrenklint2006-12-29 02:17
Antal inlägg: 8

Folk verkar tycka att "Ge upp"-knappen är av ondo. Själv ser jag det som en ära om mina motståndare ger upp pga av hur jag spelar, t.ex. rullar på första ordet eller lägger något fint ord över 3 st. 3xORD-rutor som ger 350 poäng. Jag tycker det hör till spelet, och ingenting att säga om.

Merko2006-12-29 04:51
Antal inlägg: 171

Jag har 0 avbrutna matcher och har spelat manga matcher mot motstandare som givit upp efter att man rullat tva ganger i rad eller liknande. Har ocksa fatt stromavbrott tva eller tre ganger och darfor forsvunnit ur matchen, och en gang blev jag tvungen att springa fran datorn och hann inte ens ge upp (fast jag hann tillbaka innan det tog slut, aven om det ju inte var sa kul for motstandaren att det gick 3-4 drag med maxtid).

For min del ar 5% avbrutna inte for mycket for att jag ska spela mot nagon. Fast jag brukar faktiskt inte alls titta pa detta, folk som har nagorlunda hog rating brukar inte ge upp sa latt. :)

På TV idag - Ej medlem längre2006-12-29 06:04
Antal inlägg: 28

Folk som ger upp är enligt mig ovärdiga betaspelare. Skapar man ett konto här så ska matcherna till varje pris slutföras där yttre omständigheter är oviktiga. Brinner det i köket så ringer du brandkåren, blir barnet sjukg ger du det en treo, går bredbandet sönder så går du in till grannen.

Bitte - Administratör2006-12-29 08:55
Antal inlägg: 24209

Håller med flera ibland måste man ge upp,, och ibland har man en dator som krånglar, vår gamla var sådan, den hängde sig och det tog tid att starta om, vilket renderade i att spelet han avbrytas innan jag var inne igen

sakoline2006-12-29 11:38
Antal inlägg: 742

Merko: Hur kan du ha 0 avbrutna matcher men ändå försvunnit från matcher? Kommit tillbaka till alla?

tildus71 - Ej medlem längre2006-12-29 12:31
Antal inlägg: 1282

av 1467 matcher har jag endast fem avbrutna.

Jag förstår att man vill bryta pg a barn å telefonsamtal å sånt men det är inte särskilt kul för motståndaren å bli lämnad i sticket. dessutom är det endast en som man avbryter m ot så tjänar motståndaren på det och då är det som om han får rating gratis. det är fusk tycker jag.

vet man att man ska göra saker mitt i ett spel börja inte tycker jag. det är osjysst mot motspelaren som inte får en riktig match. ratingen motståndaren får är inte allt, man vill ju visa man kan vinna på riktigt också.

annars kan man ju tala om för motståndaren att du jag har barn som ropar i bland, eller jag är på jobbet, jag får telefon... om jag avbryter är det därför...
då fattar nog de flesta. Men det är trist när det sker för ofta.

MrsFlash2006-12-29 13:27
Antal inlägg: 240

Spelat 1705 matcher - 0 avbrutna (*stolt*).

Tänker på att jag antagligen viger hela min själ åt betapet när jag spelar att inget annat syns eller hörs.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?